woensdag 03 maart 2021
  5 Replies
  173 Visits
Nadat ik vandaag Joomla had geupdate van versie 3.9.24 naar 3.9.25 kreeg ik bij het updaten van Akeeba Backup Professional allemaal problemen. Updaten lukte niet.

Het probleem schijnt verband te houden met de update naar Joomla 3.9.25. Zie:
- https://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=985110&p=3625686
- https://www.akeeba.com/static-content/54-news/1743-our-prng-not-vuln-but-replacing-it-anyway.html


Inmiddels lijkt het probleem te zijn opgelost via tussenkomst van mijn host, Combell, die Akeeba Backup zelf zojuist voor mij geïnstalleerd heeft. Ging nu wel goed.
Meindert marked this post as Resolved — 1 maand geleden
meer dan een maand geleden
·
#22561
Zover ik weet heeft waar Nicolas het in zijn blogpost heeft helemaal niks te maken met de problemen met het updaten van Akeeba op dit moment. Zoals hij zelf schrijft is de betreffende code inactief.

Zelf heb ik ook last gehad met de update en heb handmatig het (pro-) pakket geïnstalleerd als zijnde update waarna het deels werkte. Ik had nog last van een bug in Akeeba AdminTools waar ze nog aan werken.

Joostock mede-organisator, JUG-organisator, moderator
Assistant Team Leader van Official Joomla Social Media Team
Eigen site: https://www.hierbenikthuis.nl

meer dan een maand geleden
·
#22563
ik heb zelf geen Akeeba Backup Professional maar wel de gratis versie.
Wat me de laatste keren na het update daarvan opviel is dat er steeds in
administrator >extensies>ontdekken een plg console gevonden wordt van akeeba backup
misschien dat dit ook bij jou de werking voor update tegen kan houden ?
meer dan een maand geleden
·
#22564
Bedankt voor de tip, Leen.
Bij mij was administrator >extensies>ontdekken helemaal leeg.
meer dan een maand geleden
·
#22565
Bedankt voor je reactie, Hans.
Ook het handmatig opnieuw downloaden van de Akeeba Backup Professional en opnieuw installeren werkte bij mij niet. Op de één of andere manier lukte het mijn host (Combell) wel.

Ik ondervond geen problemen met Akeeba AdminTools.

Nu ik toch wat programma's aan het checken ben valt het mij op dat JCE Administratie niet meer geopend kan worden. Na aanklikken vanuit 'Componenten' krijg ik een wit scherm. :-(
meer dan een maand geleden
·
#22571
@all,

Ik heb al mijn websites naar 3.9.25 geupdated. Hoewel overal het updaten op zich probleemloos ging ervaarde ik wel iets wat ik nog nooit eerder heb ervaren mbt Akeeba. Op al de websites waar Akeeba (free version) is geïnstalleerd kreeg ik vanuit Akeeba een melding dat er eerst automatisch een backup zou worden gemaakt alvorens de update plaats zou vinden. Zeg maar dat de BoU (Backup on Update) plugin geactiveerd was. In de melding was er ook een optie dat ik dit kon uitzetten. Op zich vreemd maar niet hinderlijk. Het vreemde hieraan was dat bij lang niet alle websites de BoU plugin geactiveerd is maar dat bij deze Joomla update toch eerst een backup werd gemaakt als ik dit niet uitzette!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!