1. Meindert
  2. Back-up en upgrade
  3. donderdag 18 mei 2017
Na het upgraden van mijn site naar Joomla 3.7.1 is de frontend van mijn site (http://www.meindertvandijk.nl) niet meer bereikbaar.

Ik krijg alleen nog maar een wit scherm met bovenaan in een rode balk de tekst "500 - Serialization of 'Closure' is not allowed".
Daaronder staat nog een hoop tekst in relatie tot toegepaste extensies, plugins, etc.

Wie weet een oorzaak en oplossing voor dit probleem?
Geaccepteerde antwoord
jprpeters Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van het bovenstaande heb ik gekeken wat mijn laatste extensie updates waren. Op localhost deze updates een voor een geïnstalleerd en het ging mis na de update van Akeeba Admin Tools. Daarna heb ik twee extensies van Akeeba Admin Tools verwijderd en toen was de website weer on-line.

Groet,

John Peters
  1. meer dan een maand geleden
  2. Back-up en upgrade
  3. # Permalink
Reacties (14)
Leen Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Meindert,

Jammer dat de site wegens onderhoud off line is.
Want de meldingen van extesies of plugins die je al zelf aangeeft daar zal best dus ergens oorzaak zitten
dus probeer die dan een voor een uit te zetten
lvda
  2. Back-up en upgrade
  3. # 1
Meindert Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Leen,

Dank voor je reactie.
Ik heb de site (http://www.meindertvandijk.nl) nu weer (even) online gezet.
Zoals je hieronder de tekst ziet zie je dat het één voor één uitzetten van de extensies of plugins een hopeloze zaak is.

Serialization of 'Closure' is not allowed

#0 require_once() called at [/home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/administrator/components/com_dynamic404/helpers/helper.php:1079]
#1 Dynamic404Helper->displayErrorPage() called at [/home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/administrator/components/com_dynamic404/helpers/helper.php:126]
#2 Dynamic404Helper->init() called at [/home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/administrator/components/com_dynamic404/helpers/helper.php:110]
#3 Dynamic404Helper->__construct(1, , Exception Object ([*message] => Serialization of 'Closure' is not allowed,[Exceptionstring] => ,[*code] => 0,[*file] => /home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/libraries/joomla/document/html.php,[*line] => 460,[Exceptiontrace] => Array ([0] => Array ([file] => /home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/libraries/joomla/document/html.php,[line] => 460,[function] => serialize,[args] => Array ([0] => Array ([0] => debug,[1] => Array ([name] => debug),[2] => ,[3] => JDocumentRendererHtmlModules Object ([*_doc] => JDocumentHtml Object ([_links] => Array ([/?format=feed&type=rss] => Array ([relation] => alternate,[relType] => rel,[attribs] => Array ([type] => application/rss+xml,[title] => RSS 2.0)),[/?format=feed&type=atom] => Array ([relation] => alternate,[relType] => rel,[attribs] => Array ([type] => application/atom+xml,[title] => Atom 1.0)),[/templates/jsn_epic_pro/favicon.ico] => Array ([relation] => shortcut icon,[relType] => rel,[attribs] => Array ([type] => image/vnd.microsoft.icon))),[_custom] => Array ([0] => ),[template] => jsn_epic_pro,[baseurl] => ,[params] => Joomla\Registry\Registry Object ([*data] => stdClass Object ([logoFile] => /images/logos/logo1.png,[mobileLogo] => images/logos/logo1.png,[logoLink] => index.php,[logoSlogan] => Meindert van Dijk - al online sinds 1989!,[logoColored] => 0,[favicon] => images/logos/favicon.ico,[templateWidth] => Array ([type] => responsive,[fixed] => 960,[float] => 100,[responsive] => Array ([0] => mobile,[1] => wide)),[showFrontpage] => 1,[desktopSwitcher] => 1,[promoColumns] => Array (),[mainColumns] => Array ([content] => Array ([span] => span8,[order] => order1,[offset] => ),[right] => Array ([span] => span4,[order] => order2,[offset] => )),[contentColumns] => Array ([component] => Array ([span] => span12,[order] => order1,[offset] => )),[userColumns] => Array (),[templateColor] => blue,[fontStyle] => Array ([style] => business,[custom] => Array ([heading] => Array ([type] => standard,[family] => Verdana, Geneva, sans-serif,[primary] => Open Sans,[secondary] => Verdana, Geneva, sans-serif),[menu] => Array ([type] => standard,[family] => Verdana, Geneva, sans-serif,[primary] => Open Sans,[secondary] => Verdana, Geneva, sans-serif),[body] => Array ([type] => standard,[family] => Verdana, Geneva, sans-serif,[primary] => Open Sans,[secondary] => Verdana, Geneva, sans-serif),[size] => 75)),[mainMenuWidth] => 200,[sideMenuWidth] => 200,[menuSticky] => Array ([mobile] => 1,[desktop] => 1),[sitetoolStyle] => ,[sitetoolsColors] => {"list":["blue","red","green","violet","orange","grey"],"colors":[]},[mobileMenuEffect] => default,[gotoTop] => 1,[autoIconLink] => 1,[printOptimize] => 1,[socialIcons] => Array ([facebook] => Array ([title] => JSN_TPLFW_SOCIAL_NETWORK_INTEGRATION_FACEBOOK,[link] => https://www.facebook.com/meindertvandijk),[twitter] => Array ([title] => JSN_TPLFW_SOCIAL_NETWORK_INTEGRATION_TWITTER,[link] => https://twitter.com/meindertvdijk),[linkedin] => Array ([title] => JSN_TPLFW_SOCIAL_NETWORK_INTEGRATION_LINKEDIN,[link] => https://nl.linkedin.com/in/meindertvandijk)),[codePosition] => 0,[codeAnalytic] => ,[cssFiles] => ,[compression] => 0,[maxCompressionSize] => 100,[compressionExclude] => ,[cacheDirectory] => cache/,[useSqueezeBox] => 0,[scriptMovement] => 0,[metaTag] => ,[cookieEnableCookieConsent] => 0,[cookieBannerPlacement] => floating,[cookieStyle] => dark,[cookieMessage] => ,[cookieDismiss] => ,[cookieLearnMore] => ,[cookieLink] => ,[enableMegamenu] => 0,[showMegamenuItemDescription] => 1,[showMegamenuItemIcon] => 1,[menuType] => flexihiddenmenu,[megamenu] => ,[mobileMenuIconType] => icon,[mobileMenuIconTypeText] => ,[language] => ,[sitetoolsColorsItems] => Array (),[colorSelector] => ,[templateStyle] => business),[*initialized] => ,[separator] => .),[_file] => /home/users/meineftp/meindertvandijk.nl/templates/jsn_epic_pro/index.php,[*_template] =>
  2. Back-up en upgrade
  3. # 2
RVdwdb Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Niet zo hopeloos, als jij denkt.
Zet de Dynamic404 extensie eens uit!
  2. Back-up en upgrade
  3. # 3
Nog een aanvulling.

Wanneer ik Dynamic404 uitschakel (extensie en plugin) verschijnt mijn 'normale' foutpagina, die meldt:

0 fout
Serialization of 'Closure' is not allowed

Ik ga verder zoeken...
  2. Back-up en upgrade
  3. # 4
RVdwdb Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Het is een betaalde extensie. heb je de fout/melding ook al bij de makers neergelegd?
  2. Back-up en upgrade
  3. # 5
Nee, omdat Dynamic404 niet de oorzaak lijkt.
Ik heb deze toepassing voor de zekerheid gedeïnstalleerd, maar ik blijf nu de 0-foutmelding met "Serialization of 'Closure' is not allowed" terugkrijgen.
  2. Back-up en upgrade
  3. # 6
Leen Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo in jou geposte fout meldingen zie ik veel JSN meldingen lijkt me template ?
heb je al eens even een andere(standaard template) geprobeerd.
En misschien even Gebruik URL herschrijven keertje uit zetten
of als je htaccess heb gebruikt deze even keertje weer vernoemen naar htaccess.txt
lvda
  2. Back-up en upgrade
  3. # 7
Margriet Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Zet eerst de foutrapportage op ontwikkeling.
  2. Back-up en upgrade
  3. # 8
@ Margriet: Foutrapportage heb ik nu op 'ontwikkeling' gezet. Heeft echter geen effect op de foutmelding.

@ Leen:
JSN is inderdaad mijn template JSN Epic PRO van JoomlaShine. Wanneer ik deze template wijzig voor een andere (standaard) template verandert er niets.
Gebruik 'URL herschrijven' uitzetten heeft ook geen effect, evenals het vernoemen van .htaccess in htaccess.txt.
  2. Back-up en upgrade
  3. # 9
Ik krijg overigens in de backend wel de volgende melding:

"We hebben gedetecteerd dat uw server gebruik maakt van PHP 5.5.38-1byte1 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan uw site naar PHP 5.6 of hoger te upgraden welke tenminste tot 2018-12-31 beveiligingsupdates zal ontvangen. Vraag uw hoster om PHP 5.6 of een latere versie de standaardversie voor uw site te maken. Schakel, als uw host al PHP 5.6 klaar is, PHP 5.6 in de hoofdmap van uw site en de 'administrator' map in – meestal kunt u dit zelf door middel van een hulpmiddel in uw hosting controlepaneel, maar het is het best om het uw hoster te vragen als u niet zeker bent."

Ik had PHP aanvankelijk op PHP 7.0 staan, maar vanwege de foutmelding (voorlopig) teruggezet naar PHP 5.5.

Ook deze PHP-aanpassing leidt niet tot wijzigingen in het probleem en de 0-foutmelding.
  2. Back-up en upgrade
  3. # 10
Ik overweeg om mijn recente backup van vóór mijn update naar Joomla 3.7.0/3.7.1 terug te zetten.

Ik zou het echter ook fijn vinden wanneer ik de oorzaak van mijn probleem zou kunnen achterhalen...
  2. Back-up en upgrade
  3. # 11
Margriet Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Je zult de oorzaak wel moeten achterhalen omdat de oudere versies niet veilig zijn! Ik zou PHP op 7.1 zetten (of 7.0) en dan alle zelf geïnstalleerde extensies even deactiveren. Als je dan geen foutmelding meer krijgt, dan weet je in ieder geval dat het aan een extensie ligt.
  2. Back-up en upgrade
  3. # 12
Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik heb de oorzaak vooralsnog niet kunnen achterhalen.

Ik heb inmiddels mijn backup teruggezet, PHP eerst nog even op 5.6 gezet en vervolgens Joomla geupgraad naar versie 3.7.1.
Alles lijkt nu goed te blijven werken.

Ik ga nu beginnen met het verhogen van de PHP-versie van 5.6 naar 7.0 en daarbij de tip van Margriet toepassen.

Met vriendelijke groet,
Meindert
  2. Back-up en upgrade
  3. # 13
Ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van het bovenstaande heb ik gekeken wat mijn laatste extensie updates waren. Op localhost deze updates een voor een geïnstalleerd en het ging mis na de update van Akeeba Admin Tools. Daarna heb ik twee extensies van Akeeba Admin Tools verwijderd en toen was de website weer on-line.

Groet,

John Peters

Hallo John,
Dank voor je reactie. Ik heb het uitgeprobeerd en het probleem was meteen opgelost!
Eerder had ik al geprobeerd om via Beheer de Admin Tools te deactiveren, maar dat loste niets op. Pas na het deïnstalleren kreeg mijn site zijn 'gewone gezicht' weer terug.

In elk geval iets om rekening mee te houden met m'n andere sites. Daar speelt het probleem (nog) niet.

Groet, Meindert van Dijk

PS: Op de Akeeba Admin Tools site staan vermoedelijke oorzaak en oplossing beschreven:
https://www.akeebabackup.com/support/admin-tools/Ticket/27808-error-after-joomla-3-7-1-update.html .
  2. Back-up en upgrade
  3. # 14
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
U mag echter niet reageren op dit bericht.