1. genesisfan
  2. Overige vragen
  3. dinsdag 11 juli 2017
Hallo J! community,

Ik wil graag overstappen naar PHP7, maar dat levert een probleem op in mijn live site.
Zodra ik een item pagina van K2 benader krijg ik een 404 page not found. Joomla artikelen pagina's werken feilloos net als andere pagina's alleen K2 items niet.

Wanneer ik sh404SEF uitschakel resulteert de standaard Joomla SEF voor K2 items ook in een 404.
Dus ligt het niet aan sh404SEF.
Wanneer ik de non-SEF URL gebruik (index.php?option=com_k2&Itemid=xxx&id=yyy&lang=en&view=item) werkt ook K2 items onder PHP7 op mijn live site. Maar waarom werkt SEF dan niet?

Al mijn gebruikte extensions zijn PHP7 proof. Dat hebben de makers laten weten of heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld. Ik test Joomla, extentions updates en nu dan ook PHP5.6 naar PHP7 zorgvuldig voor op een test site.

Alles is ok op de test site, dat een 1-op-1 kopie is van de live site van begin mei 2017.
Op de test site werkt PHP7 zonder problemen ook voor de K2 item pagina's met SEF, op de live site niet!

Ik heb de template maker, Gavick, benaderd maar tot nu toe geen oplossing geboden.
Ook Joomlaworks voor K2. Zij wijzen naar Gavick, vanwege K2 override template verhaal.

Mijn hoop ligt een beetje bij jullie?

Met vriendelijke groet,
Marcel - http://www.genesisfan.net
Reacties (5)
Hans van der Meer Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Moderator
Geen idee of dit helpt maar heb je alle cache inmiddels geleegd? Joomla cache en browser cache dus.
Want ik heb lukraak wat artikelen en agenda items @ random geklikt en ben geen foutmelding tegengekomen. Wat zijn K2 items op je website?
JDoc-vertaler, JPatch tester, JUG-organisator, moderator
Eigen site: http://www.hierbenikthuis.nl en van mijn loopgroep: http://www.loopgroep-arnhemia.nl
Lid van het Joomla Social Media Team
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 1
Leen Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo als ik op het K2 K2 forumnaar zoiets zoekt zie ik dit kan het zijn dat het bij jou ook zoiets is ze hebben het alleen niet over sh404SEF erbij.
Finally, I restored website from recent backup and changed the .htaccess to Joomla's generic copy. And the problems vanished.
lvda
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 2
genesisfan Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Wat zijn K2 items op je website?

Alles op de homepage onder de rubrieken News, Random News en Video zijn K2 items. Ik heb PHP5.6 actief omdat 7 niet werkt.
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 3
genesisfan Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Dank voor de tip Leen.

Ik heb de complete live site backupt en restored.
Nu werken de K2 items pagina's wel weer met SEF en met PHP7. Merkwaardig!?
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 4
Patrick Smits Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Gebruikersgroep regio Utrecht
Deze vraag kan dus op opgelost, neem ik aan?
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 5
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
U mag echter niet reageren op dit bericht.