1. Frank01
  2. de Cock
  3. Overige vragen
  4. zondag 02 december 2018
Hallo allemaal,

Voor mijn vraag weet ik eigenlijk niet een juiste groep te vinden, dus stel ik de vraag in "Overige vragen".

Voor mijn website heb ik een 'Google Analytics account' genomen.
Het is mooi dat je het aantal bezoekers, unieke bezoekers, gem. tijd op de website, ect. kan meten...

Ik vraag mij af of ik ook kan meten "hoeveel keer" er op een bepaalde link wordt geklikt?
Ter verduidelijking:

Op mijn website staan drie links waarvan ik erg graag wil weten hoeveel keer er op iedere link wordt geklikt.
Op mijn site staat een link naar website A, website B en website C.
Kan ik met Google Analytics meten hoeveel keer website A, B of C worden bezocht?

Als dit mogelijk is .... "Hoe" kan ik dit dan realiseren?

Bij voorbaat dank voor de hulp!! :)

Met vriendelijke groet,
Frank
Patrick Smits
Gebruikersgroep regio Utrecht
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hoi Frank,

Dat kan. Google maar eens op UTM tags dan kan je realiseren wat je wil.
Het is even een hobbel die je moet nemen, maar als je eenmaal door hebt hoe het moet is het geweldig.

voorbeeld

Je meet echter niet hoeveel keer website a.b en c worden bezocht, want dat kun je al met google analytics, maar je meet het gebruik van de betreffende link.

Groet,
Patrick
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 1
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hoi Patrick,

Het lijkt mij een interessante mogelijkheid, wel nog moeilijk om toe te passen, kan ik bijvoorbeeld een utm-tag aan een menu_item in een Joomla menu toevoegen?
Hoe krijg ik dan de UTM code ?utm_source=Facebook&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=Onderzoek aan de link van menu-item "Dagje uit" gekoppeld?

Als ik bijvoorbeeld het bezoek van gebruikers uit socialemedia "Facebook" op mijn site wil meten en dan specifiek het bezoek aan de pagina "Dagje uit", Toerisme Startpagina Callantsoog
Bij voorbaat dank voor het antwoord! :)

Vriendelijke groet,
Frank
  1. een week geleden
  2. Overige vragen
  3. # 2
Patrick Smits
Gebruikersgroep regio Utrecht
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hoi Frank,

Het werkt omgekeerd. Je moet de link gebruiken in de social media en deze wordt dan in de google analytics gemeten als inkomende link. De utm-resultaten zie je dan in jouw google analytics pagina.

Voorbeeld voor facebook bericht:

https://www.callantsooginfo.nl/nl/?utm_source=Facebook&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=Onderzoek

Google ziet dan inkomende verkeer met als source: Facebook en medium: Socialmedium en campaign: Onderzoek

Aan het menu-item binnen joomla hoef je dus niets te wijzigen.

Groet,
Patrick
  1. 6 dagen geleden
  2. Overige vragen
  3. # 3
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
U mag echter niet reageren op dit bericht.