Gebruikersrechten

  • Patrick Mertens
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8538 door Patrick Mertens
Gebruikersrechten werd gestart door Patrick Mertens
Ik wil graag iemand via de frontend rechten geven zodat die artikels kan aanmaken en bewerken. Artikels zouden vast in een bepaalde categorie moeten komen.
In gebruikersbeheer heeft deze persoon "hoofdredacteur" rechten. Ook op de categorie heb ik deze rechten ingesteld.
Als die persoon echter frontend inlogt, krijgt hij wel de mogelijkheid om een artikel aan te maken maar niet om een eerder gemaakt artikel te bewerken.

1) Wat heb ik over het hoofd gezien?
2) Waar kan ik ergens een handleiding vinden (liefst in het NL) die mij verder wegwijs maakt inzake gebruikersbeheer voor joomla 2.5?

Alvast dank voor de hulp.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans De Wit
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8539 door Hans De Wit
Beantwoord door Hans De Wit in topic Gebruikersrechten
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick Mertens
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8540 door Patrick Mertens
Beantwoord door Patrick Mertens in topic Gebruikersrechten
Dank je wel. Het heeft me zeker wat wijzer gemaakt over hoe gebruikersrechten nu precies in elkaar steken.
Maar ik zit met het volgende probleem:
Ik wil graag enkele leden van onze vereniging toegang verlenen (via de frontend) om artikels te maken die in een welbepaalde categorie behoren. Bv. lid A mag artikels publiceren die in categorie A behoren, lid B mag dan doen voor artikels in categorie B. Anderzijds wil ik niet dat lid A en lid B elkaars artikels kunnen bewerken.
Volgens de handleiding zou ik beide leden dus gewoon auteur moeten maken. Maar... dan moet ik telkens hun artikels goedkeuren alvorens ze gepubliceerd kunnen worden.

Bestaat er een tussenoplossing? Kan ik beide leden artikels laten maken die telkens in de juiste categorie (automatisch) komen en die ook automatisch gepubliceerd worden en dus meteen zichtbaar zijn? Deze leden zouden enkel hun eigen artikels moeten kunnen aanpassen. Hoe los ik dat best op?
Onderwerp is gesloten.
  • Hans De Wit
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8541 door Hans De Wit
Beantwoord door Hans De Wit in topic Gebruikersrechten
Onder geregistreerd voor elke user een groep maken. En de categorieën de juiste gebruikersgroep toekennen.
Kan iemand bevestigen of dit de goede manier is?
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8542 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Gebruikersrechten
Voor lid a en lid b een user groep maken en niet voor elke user toch?
En dat is ook wat ik het eerste zou proberen maar heb dit nog niet geprobeerd :-)
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick Mertens
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8543 door Patrick Mertens
Beantwoord door Patrick Mertens in topic Gebruikersrechten
Hartelijk dank allen om me wat meer op weg te helpen.
Ik denk inderdaad dat een externe component zoals ACL Manager aangewezen is om door de bomen het bos nog te vinden.
Alleen jammer dat deze component vrij prijzig is.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 sep 2014 12:12 #8544 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Gebruikersrechten
Iets snap ik niet helemaal in de groepsrechten. Als ik zeg dat de manager iets niet mag dan mag de administrator het ook niet meer. Begrijp ik het verkeerd maar de Administrator staat toch boven de Manager? Want de administrator mag in de basis meer dan de manager.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena