- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
foutmelding na update Joomla 2.5.28 naar 3.4.4
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
18 okt 2015 09:37 #5191
door
Beantwoord door in topic foutmelding na update Joomla 2.5.28 naar 3.4.4
Hi Leen,
helaas zelfde melding.
Het klikken op database en daarna op de juiste database geeft hetzelfde uitgangspunt/scherm dan wanneer je in de linker kolom/venster direct op de juiste database klikt als je phpMyAdmin start. Niet gek dus dat ik hetzelfde resultaat krijg.
inderdaad staat dat bijgewerkte .sql bestandje op de PC
in dat uitgangspunt/scherm (zie topic #19) zie ik trouwens niets staan over een bestand wat als extensie .sql moet hebben??? Moet het niet eerst gezipt worden ofzo? Want er staat een bestand eindigend op .sql.zip? Of wordt er bedoelt "of/of"
John
helaas zelfde melding.
Het klikken op database en daarna op de juiste database geeft hetzelfde uitgangspunt/scherm dan wanneer je in de linker kolom/venster direct op de juiste database klikt als je phpMyAdmin start. Niet gek dus dat ik hetzelfde resultaat krijg.
inderdaad staat dat bijgewerkte .sql bestandje op de PC
in dat uitgangspunt/scherm (zie topic #19) zie ik trouwens niets staan over een bestand wat als extensie .sql moet hebben??? Moet het niet eerst gezipt worden ofzo? Want er staat een bestand eindigend op .sql.zip? Of wordt er bedoelt "of/of"
John
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5190
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic foutmelding na update Joomla 2.5.28 naar 3.4.4
John ,
ik denk dat je iets fout fout doet
eerst klik je op knop database(plaatje)
daan kies je als je meerdere database heb de juiste van jou klik daar op
en klik dan op knop importeren boven(plaatje1)
en dan bladeren naar dat sql bestandje wat je heb aangepast en ergens op jou pc staat dacht ik
ik denk dat je iets fout fout doet
eerst klik je op knop database(plaatje)
daan kies je als je meerdere database heb de juiste van jou klik daar op
en klik dan op knop importeren boven(plaatje1)
en dan bladeren naar dat sql bestandje wat je heb aangepast en ergens op jou pc staat dacht ik
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5177
door
foutmelding na update Joomla 2.5.28 naar 3.4.4 werd gestart door
Gisteren (eigenlijk vanmorgen vroeg) de update uitgevoerd van Joomla 2.5 naar 3.x via de backend van de site.
hierbij de link die ik las om dat te doen:
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html
Het leek heel simpel en dat was het ook, echter
Vanmorgen startte ik de PC als eerste Xammp toen de localhost/sitenaam en helaas weer geen homepage..
toen probeerde ik .../administrator en kreeg ik deze twee meldingen, die ik overigens gisteren op de valreep ook nog tegenkwam toen ik in het extentiebeheer wilde gaan.
Notice: Undefined property: LoginController::$input in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36
Fatal error: Call to a member function set() on a non-object in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36
dit staat er in deze regel: $this->input->set('view', 'login');
Daarna weer even zonder .../administrator en toen startte de homepage wel op.
Echter .../administrator geeft nog steeds dezelfde twee meldingen.
Enige suggestie?
hierbij de link die ik las om dat te doen:
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html
Het leek heel simpel en dat was het ook, echter
Vanmorgen startte ik de PC als eerste Xammp toen de localhost/sitenaam en helaas weer geen homepage..
toen probeerde ik .../administrator en kreeg ik deze twee meldingen, die ik overigens gisteren op de valreep ook nog tegenkwam toen ik in het extentiebeheer wilde gaan.
Notice: Undefined property: LoginController::$input in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36
Fatal error: Call to a member function set() on a non-object in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\administrator\components\com_login\controller.php on line 36
dit staat er in deze regel: $this->input->set('view', 'login');
Daarna weer even zonder .../administrator en toen startte de homepage wel op.
Echter .../administrator geeft nog steeds dezelfde twee meldingen.
Enige suggestie?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5188
door
Leen, klopt, dat is die database waar 2 prefixen in wordt gebruikt, die ene die ik niet gebruik is er een die ik aangemaakt had met Joomla 3.x. compleet nieuw te installeren, deze installatie heb ik ondertussen van de schijf verwijderd. Kan ik de prefix er gewoon uit gooien?
Ron, ik zal daarna even kijken naar jou tip (ik heet John, niet Johan
Groet,
John
Bericht toegevoegd op 21 oktober 2015 om 21:49
Vorige bericht was op 20 oktober 2015 om 16:34
Hi Ron,
je hebt punt 1 en punt 2 denk ik per abuis verwisseld.
Ik heb het bestand klaar staan. maar wil hem niet uploaden omdat ik eerst wil weten of ik de ongebruikte prefix in dezelfde database kan verwijderen waar Leen het over had. Liefst los ik dat eerst even op voordat ik die upload doe.
John
Ron, ik zal daarna even kijken naar jou tip (ik heet John, niet Johan

Groet,
John
Bericht toegevoegd op 21 oktober 2015 om 21:49
Vorige bericht was op 20 oktober 2015 om 16:34
Hi Ron,
je hebt punt 1 en punt 2 denk ik per abuis verwisseld.
Ik heb het bestand klaar staan. maar wil hem niet uploaden omdat ik eerst wil weten of ik de ongebruikte prefix in dezelfde database kan verwijderen waar Leen het over had. Liefst los ik dat eerst even op voordat ik die upload doe.
John
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5187
door Leen
lvda
Hoi John,
hier nog een vraagje van mij bij die fout meldingen zie ik jmjv_
is dat jou prefix van de database (en is dat de database waar 2 soort prefix instonden)
hier nog een vraagje van mij bij die fout meldingen zie ik jmjv_
is dat jou prefix van de database (en is dat de database waar 2 soort prefix instonden)
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5186
door
Hi Ron,
ik heb je advies uitgevoerd, nadat ik eerst even lokaal een complete kopie van de gehele boomstruktuur had gemaakt. Daarna de configuration.php weer van de kopie naar de vernieuwde met J3.4.4 overschreven omgeving geplaatst en voilà hij draait weer.
Helaas heb ik nog steeds dezelfde foutmeldingen dan in deze topic #5 en #8 gemeld.
Wat we in deze topic #8 zien lijkt het ook meer een probleem in de database die door de update van J2.5.28 naar J3.4.4 is uitgevoerd, tijdens deze actie zag je dat hij echt de database structuur heeft aangepast naar de J3.x ongeving.
Groet,
John
ik heb je advies uitgevoerd, nadat ik eerst even lokaal een complete kopie van de gehele boomstruktuur had gemaakt. Daarna de configuration.php weer van de kopie naar de vernieuwde met J3.4.4 overschreven omgeving geplaatst en voilà hij draait weer.
Helaas heb ik nog steeds dezelfde foutmeldingen dan in deze topic #5 en #8 gemeld.

Wat we in deze topic #8 zien lijkt het ook meer een probleem in de database die door de update van J2.5.28 naar J3.4.4 is uitgevoerd, tijdens deze actie zag je dat hij echt de database structuur heeft aangepast naar de J3.x ongeving.
Groet,
John
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5185
door
Na de update Joomla van 2.5.28 naar 3.4.4 dacht ik een akeeba backup te maken, alleen als ik dat wil gaan doen krijg ik een melding:
Uw Joomla! installatie is beschadigd
Akeeba Backup heeft vastgesteld dat uw Joomla! installatie is beschadigd. Namelijk, de Post-installatie Berichten component werkt niet. Dit voorkomt dat onze software kritische informatie niet kan presenteren de kritische informatie is nodig om te configureren en efficiënt te draaien. Hoewel dit probleem niet wordt veroorzaakt door onze software hebben we een probleemoplossing artikel met eenvoudige instructies om dit probleem op te lossen geschreven. Klik op onderstaande knop voor meer informatie.
als ik kijk onder die button, dan vindt ik daar het volgende advies, dat lijkt mij een beetje eng, hebben jullie daar ervaring mee?
Delete the fof (f-oh-f) folder from your Joomla! installation.
Go to the files you extracted from the Joomla! Full Package on your local computer. Go inside the libraries directory. Upload the fof directory into your site's libraries folder using FTP.
After the upload is complete you should have an fof (f-oh-f) folder inside your libraries folder and your site will be back in working order.
of zie deze link:
www.akeebabackup.com/documentation/troub...oter/abpimerror.html
Ik lees nu net je bericht van gisteren Ron, met jouw tip gebeurt eigenlijk hetzelde toch? maar dan is alles overschreven
Uw Joomla! installatie is beschadigd
Akeeba Backup heeft vastgesteld dat uw Joomla! installatie is beschadigd. Namelijk, de Post-installatie Berichten component werkt niet. Dit voorkomt dat onze software kritische informatie niet kan presenteren de kritische informatie is nodig om te configureren en efficiënt te draaien. Hoewel dit probleem niet wordt veroorzaakt door onze software hebben we een probleemoplossing artikel met eenvoudige instructies om dit probleem op te lossen geschreven. Klik op onderstaande knop voor meer informatie.
als ik kijk onder die button, dan vindt ik daar het volgende advies, dat lijkt mij een beetje eng, hebben jullie daar ervaring mee?
Delete the fof (f-oh-f) folder from your Joomla! installation.
Go to the files you extracted from the Joomla! Full Package on your local computer. Go inside the libraries directory. Upload the fof directory into your site's libraries folder using FTP.
After the upload is complete you should have an fof (f-oh-f) folder inside your libraries folder and your site will be back in working order.
of zie deze link:
www.akeebabackup.com/documentation/troub...oter/abpimerror.html
Ik lees nu net je bericht van gisteren Ron, met jouw tip gebeurt eigenlijk hetzelde toch? maar dan is alles overschreven
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5184
door
Ron,
bij Extensiebeheer --> Tabblad Ontdekken en klik dan op de button Ontdekken links boven kreeg ik deze melding:
Er zijn geen extensies ontdekt. Klik op Ontdekken om nieuwe extensies te vinden die mogelijk beschikbaar zijn voor installatie.
Dus next optie SQL query draaien? hoe doen we dat?
Bericht toegevoegd op 18 oktober 2015 om 20:41
Vorige bericht was op 18 oktober 2015 om 15:43
Ron, kan je me nog even helpen hoe ik die SQL query draai?
Ik neem aan me localhost/phpMyAdmin en dan?
bij Extensiebeheer --> Tabblad Ontdekken en klik dan op de button Ontdekken links boven kreeg ik deze melding:
Er zijn geen extensies ontdekt. Klik op Ontdekken om nieuwe extensies te vinden die mogelijk beschikbaar zijn voor installatie.
Dus next optie SQL query draaien? hoe doen we dat?
Bericht toegevoegd op 18 oktober 2015 om 20:41
Vorige bericht was op 18 oktober 2015 om 15:43
Ron, kan je me nog even helpen hoe ik die SQL query draai?
Ik neem aan me localhost/phpMyAdmin en dan?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5183
door
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 okt 2015 09:37 #5182
door Leen
lvda
Hallo John,
Mooi dat @Ron zijn oplossing werkt hij was net wat sneller dan ik met dat posten.
Wat je nu kan doen is om eerst goed te kijken of je nog het een en ander kan/moet update
meestal komen die met een upgrade ineens boven drijven.
kies bv eerst bij systeem voor wissen cache en opschonen verlopen cache
daar na kan je bij extensies >beheren >database eens kijken of hij nu geen errors geeft
dan kan e eens kijken bij Updaten of je iets kan vinden met de vind update knop
en als alles goed blijft zou ik toch weer gelijk back-up maken.
allen hierbij gelijk weer een hint e akeeba back-up map niet te veel back-up in laten staan want telkens met maken van nieuw back-up neemt hij ook die back-ups mee dus groeid bestand er snel ik zelf maak meestal eerst de map met back-up van akeenba leeg
Mooi dat @Ron zijn oplossing werkt hij was net wat sneller dan ik met dat posten.
Wat je nu kan doen is om eerst goed te kijken of je nog het een en ander kan/moet update
meestal komen die met een upgrade ineens boven drijven.
kies bv eerst bij systeem voor wissen cache en opschonen verlopen cache
daar na kan je bij extensies >beheren >database eens kijken of hij nu geen errors geeft
en of versie kloptDatabasetabellen structuur is up-to-date.
dan kan e eens kijken bij Updaten of je iets kan vinden met de vind update knop
en als alles goed blijft zou ik toch weer gelijk back-up maken.
allen hierbij gelijk weer een hint e akeeba back-up map niet te veel back-up in laten staan want telkens met maken van nieuw back-up neemt hij ook die back-ups mee dus groeid bestand er snel ik zelf maak meestal eerst de map met back-up van akeenba leeg
lvda
Discussie gesloten.