- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Lay-out van site kopieëren
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 okt 2015 08:10 #5285
door Gast
Lay-out van site kopieëren werd gestart door Gast
Goedemorgen,
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Graag wil ik 3 sites maken met exact de zelfde lay-out, maar met andere inhoud.
Ik heb nu dus site 1 gemaakt en de lay-out precies zo gemaakt als ik wil.
Dit wil ik naar site 2 en site 3 over brengen, maar met een eigen back-end, menu's en content.
Ik dacht er makkelijk vanaf te komen en alle bestand uit de FTP over te zetten op de andere sites en vervolgens op de andere domeinen de specifieke aanpassingen te maken. Maar als ik nu in de back-end van site 2 of 3 wat verander, wordt dit ook op de andere sites gedaan.
Heeft iemand voor mij een oplossing om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Graag wil ik 3 sites maken met exact de zelfde lay-out, maar met andere inhoud.
Ik heb nu dus site 1 gemaakt en de lay-out precies zo gemaakt als ik wil.
Dit wil ik naar site 2 en site 3 over brengen, maar met een eigen back-end, menu's en content.
Ik dacht er makkelijk vanaf te komen en alle bestand uit de FTP over te zetten op de andere sites en vervolgens op de andere domeinen de specifieke aanpassingen te maken. Maar als ik nu in de back-end van site 2 of 3 wat verander, wordt dit ook op de andere sites gedaan.

Heeft iemand voor mij een oplossing om dit wel voor elkaar te krijgen?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 okt 2015 08:10 #5286
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Lay-out van site kopieëren
Alle drie de sites hebben hun eigen database of maak je drie sites in één database met dezelfde prefix?ArmandENT;124465 schreef : Graag wil ik 3 sites maken met exact de zelfde lay-out, maar met andere inhoud.
Ik heb nu dus site 1 gemaakt en de lay-out precies zo gemaakt als ik wil.
Dit wil ik naar site 2 en site 3 over brengen, maar met een eigen back-end, menu's en content.
Ik dacht er makkelijk vanaf te komen en alle bestand uit de FTP over te zetten op de andere sites en vervolgens op de andere domeinen de specifieke aanpassingen te maken. Maar als ik nu in de back-end van site 2 of 3 wat verander, wordt dit ook op de andere sites gedaan.
Heeft iemand voor mij een oplossing om dit wel voor elkaar te krijgen?
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Berichten: 15
- Ontvangen bedankjes 2
14 okt 2015 08:10 #5287
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Lay-out van site kopieëren
Ik denk dat in de codes wordt verwezen naar de domeinnaam van website 1. Als je
www.website2.nl
laadt worden de css- en javascript-bestanden van
www.website1.nl
opgehaald. Als je dan 1 wijziging doet zie je dit op alle drie de sites.
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 okt 2015 08:10 #5288
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Lay-out van site kopieëren
Ik heb voor ieder van de sites een aparte database. En heb via MYSQL de inhoud van de huidige database geïmporteerd.
Nu lijkt het mij dat ik op de website de configuratie moet aanpassen zodat elke website naar zijn eigen database verbinding maakt. Dit heb ik geprobeerd bij instellingen> server>databasenaam. Maar dan geeft hij de volgende melding: " Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven ".
Ik vraag me nu hoe ik dit kan oplossen? En of dit de oplossing gaat bieden voor mijn probleem.
Nu lijkt het mij dat ik op de website de configuratie moet aanpassen zodat elke website naar zijn eigen database verbinding maakt. Dit heb ik geprobeerd bij instellingen> server>databasenaam. Maar dan geeft hij de volgende melding: " Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven ".
Ik vraag me nu hoe ik dit kan oplossen? En of dit de oplossing gaat bieden voor mijn probleem.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
14 okt 2015 08:10 #5289
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Lay-out van site kopieëren
denk dat je dan die betreffende configuratie PHP naar je pc moet ophalen met een ftp programma (en dan even de rechten denkelijk aan passen zodat je hem kan bewerken)en dan met een juist editor bewerken (notepad++ bv) en dan weer uploaden
of met het beheer programma van je hoster dus bv Directadmin dan kan je hem te plekke aan passen
of met het beheer programma van je hoster dus bv Directadmin dan kan je hem te plekke aan passen
lvda
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Berichten: 15
- Ontvangen bedankjes 2
14 okt 2015 08:10 #5290
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Lay-out van site kopieëren
Kijk eens bij Systeem --> Systeeminformatie. Op het tabblad Maprechten kun je zien wat je kunt overschrijven en wat niet.
Als het goed is is configuration.php niet schrijfbaar is, de rest van de mappen en bestanden wel. Zo niet, dan blijft de oplossing van Leen2911 over.
Als het goed is is configuration.php niet schrijfbaar is, de rest van de mappen en bestanden wel. Zo niet, dan blijft de oplossing van Leen2911 over.
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Berichten: 15
- Ontvangen bedankjes 2
14 okt 2015 08:10 #5291
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Lay-out van site kopieëren
het gaat om deze vier regels:
public $user (inlognaam voor database)
public $password (bijbehorend wachtwoord)
public $db (naam van de database)
public $dbprefix (eventueel de prefix veranderen als dit is gewijzigd)
public $user (inlognaam voor database)
public $password (bijbehorend wachtwoord)
public $db (naam van de database)
public $dbprefix (eventueel de prefix veranderen als dit is gewijzigd)
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
14 okt 2015 08:10 #5292
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Lay-out van site kopieëren
Ja als je dat zeker weet dan moet het zo goed gaan lijkt me
alleen het kan ook nog zijn dat je op de site als administrator dan bij algemene instellingen tabblad system en tabblad server de log en tmp pad moet veranderen als je dat nog niet gedaan heb.
alleen het kan ook nog zijn dat je op de site als administrator dan bij algemene instellingen tabblad system en tabblad server de log en tmp pad moet veranderen als je dat nog niet gedaan heb.
lvda
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Berichten: 15
- Ontvangen bedankjes 2
14 okt 2015 08:10 #5293
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Lay-out van site kopieëren
Voor het aanpassen van de vormgeving heb je de log- en tmp-map niet nodig.
Maar als je toch aan het aanpassen bent kun je hier ook naar kijken inderdaad.
Maar als je toch aan het aanpassen bent kun je hier ook naar kijken inderdaad.
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
14 okt 2015 08:10 #5294
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Lay-out van site kopieëren
offtopic
Eigenlijk had hij dit allemaal beetje kunnen voorkomen als hij met akeeba-backup een back-up had gemaakt en dan met kickstart in zijn nieuwe omgeving terug had gezet dan kan je gelijk alles aanpassen dacht ik zo
ontopic
Eigenlijk had hij dit allemaal beetje kunnen voorkomen als hij met akeeba-backup een back-up had gemaakt en dan met kickstart in zijn nieuwe omgeving terug had gezet dan kan je gelijk alles aanpassen dacht ik zo
ontopic
lvda
Discussie gesloten.