- Ontvangen bedankjes 0
Nederlandse informatie over maken/gebruik subdomeinen *
- Gast
-
- Gebruiker
-
Mijn Domein de provider van al mijn websites gaat binnen nu en 3 maanden PHP 5.4 uitrollen en nu zit ik nog met een J 1.5 site. Ik heb alles gelezen over het migreren en ik denk niet dat ik dat kan. Dus ga ik maar noodgedwongen een nieuwe site bouwen voor mijn vriendin. www.vd-raad.com is het domein. Het is een hele grote site dus nu dacht ik om deze eerst te laten staan en ondertussen in een subdomein een J 3 website te bouwen. De nieuwste versie natuurlijk. Dat wordt mijn eerste 3 site en ik hoop dat die lukt.
Nu heb ik iets opgezocht over het maken in een sub directoire en vond dit . Is dit ook ergens in het Nederlands te vinden? En eventuele andere tips?
Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Mar
- renem
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Als je een nieuwe site direct gaat opbouwen gaat dat net als op een hoofddomein. Pas als je de site gaat verplaatsen moet je de configuratie file aanpassen.
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je reactie Renem.
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Verder zien jullie mij wel weer verschijnen als ik tegen iets aanloop waar ik zelf niet uitkom. Ik probeer zoveel mogelijk op te lossen maar soms kom ik er niet uit.
Groetjes,
Mar
- renem
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Het forum is voor vragen dus kom maar op.
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Groetjes,
Mar
Bericht toegevoegd op 19 april 2015 om 00:14
Vorige bericht was op 25 februari 2015 om 13:22
sovainfo;118956 schreef : Nee hoor, die bijten elkaar niet. Het is inderdaad verstandig om een aparte database te gebruiken. Als de site later een map hoger wordt geplaatst maakt dat niet uit voor de verwijzing naar de database. De database staat namelijk niet in de map van Joomla maar ergens volkomen apart. Misschien zelfs wel op een andere computer. In de configuration.php van Joomla staat de informatie voor de database. Deze blijft onveranderd.
Procedure voor het verplaatsen is:
- Backup de huidige map public_html, eventueel naar een submap (de oude site?)
- Verwijder bestanden uit public_html (submappen behouden) (van de oude site?)
- Verplaats inhoud van map waarin Joomla staat naar public_html ( kan vaak met ftp programma (selecteren en verplaatsen zoals in verkenner) )(Bedoel je hier het subdomein?)
- Verwijder map waar Joomla in stond (Joomla 3.4? de submap dus?)
- Verwijder de mapnaam in configuration.php ( public_html/mapnaam wordt public_html) (dit snap ik niet)
- Verwijder de mapnaam in .htaccess ( waarschijnlijk komt de mapnaam niet eens voor, maar het kan wel)
- Leeg de cache van Joomla en Verkenner
Ok, ik ben zover om de site over te zetten. Ik denk dat ik een behoorlijk mooie site heb gebouwd in J3.4. Ik ben trots. Nu zit ik in dit bericht te kijken hoe ik de oude site sloop en de nieuwe uit de submap overzet maar ik loop al meteen bij de eerste stap tegen het volgende aan. Ik moet de huidige map back-uppen. Is dat nodig? Morgen nacht wordt PHP 5.4 uitgerold en dan werkt de oude site sowieso niet meer. Verder snap ik de opmerking "Verwijder bestanden uit public_html (submappen behouden)" niet. Moet ik alle submappen 1 voor een openen en de inhoud er uit gooien? Of blijven de submappen gewoon gevuld op de oude site? Dat werkt toch niet meer allemaal in J3.4? Ik heb nieuwe extensies gekocht en die oude (J 1.5) kunnen toch allemaal weggegooid? Verder weet ik niet waar die map public HTML zit? Die ene die ik moet hernoemen. Die heb ik niet denk ik. Ik hou mijn hart vast. Ik hoop dat dit goed gaat. Ik doe in ieder geval niets tot ik een antwoord heb. Ik maak sowieso een back-up van die nieuwe site. Ik heb Akeeba. gedownload.
Bedankt vast voor het helpen.
De nieuwe site nw.vd-raad.com moet naar www.vd-raad.com
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Nou dit was weer een avontuur waar ik veel van heb geleerd.
Fijne zondag nog!
Groetjes,
Mar
Bericht toegevoegd op 19 april 2015 om 13:37
Vorige bericht was op 19 april 2015 om 12:41
Ik heb gezegd dat het verhuizen opgelost is maar mag ik nu hier nog steeds iets zeggen? Of moet ik een nieuwe topic aanmaken? Ik heb namelijk al 2 problemen.
- Hans van der Meer
-
- Admin
-
- Weet soms dingen
- Ontvangen bedankjes 2
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Bericht toegevoegd op 29 april 2015 om 15:26
Vorige bericht was op 19 april 2015 om 13:48
Hallo,
Sorry dat dit bericht niet op "opgelost, afgehandeld" staat. Ik heb dat al een paar keer aangeklikt maar het blijft zo staan. Wat doe ik fout?
Groetjes, Mar
- Martijn Maandag
-
- Admin
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te