Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla 3.10.8 website wil niet starten en geeft foutmelding bij update

  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2022 19:48 #24332 door Edwin Broekhuizen
Ik heb enkele jaren geleden in Joomla 3 een website gebouwd voor de Engelse Thriantaclub en deze altijd met veel plezier onderhouden. Enkele weken geleden kreeg ik de melding dat ik Joomla 3.10.8 moest updaten. Toen ik dat probeerde kreeg ik echter een foutmelding "AJAX loading error". Het vervelende is dat de website ( www.thrianta-uk.com ) nu ook niet meer wil opstarten. Ik krijg dan de foutmedling "HTTP ERROR 500". Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Ik heb voor deze website een klein hosting pakket bij Strato.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
06 jul 2022 06:20 #24333 door Fred
Hoi Edwin,

Het lijkt op een template probleem. Kan ook zomaar een server probleem zijn of een PhP instelling bij de hoster.
Zo te zien is er nog wel inlog via de administrator mogelijk.
Als je even hierover contact met mij zoekt via mijn contactpagina (zie hieronder), dan kan ik je wellicht helpen als je dat wil.

lees ook dit ( docs.joomdev.com/article/i-am-getting-a-500-error-what-do-i-do/ )

Groet

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jul 2022 06:24 #24334 door Leen
Hallo
Heb je van te voren ook wel eerst de extensies en plug-ins laten zoeken naar mogelijke update's


lvda
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
06 jul 2022 06:42 #24335 door margriet
Zet de backup terug die je (natuurlijk) hebt gemaakt voordat je de update hebt gedaan.
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jul 2022 06:45 #24336 door Edwin Broekhuizen
Beste Leen,
Bedankt voor uw reactie. Ja ik laat Joomla altijd eerst zoeken naar eventueel beschikbare updates van extensies en plug-ins. Deze laat ik dan altijd uitvoeren. Ik start de update van Joomla pas indien Joomla aangeeft dat alle extensies up-to-date zijn.
Groeten,
Edwin
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jul 2022 07:01 #24337 door Leen
Hallo Edwin,

en wat Fred denkt template ? gebruik je daar een speciale template ?
als ik de website laat scannen komt er ook iets over geen content naar voren maar daar alles wit scherm geeft
en hier niet echt een error denk ik zelf dat je misschien kan zijn is dat de website een eigen beveiliging extensie (bv admin tools of Adminexile hebben ?
En heb je het ook al eens geprobeerd door even de .htaccess uit te zetten of juist aan misschien dat daar oude aanpassingen in zitten ?
en zet ook de Error Reporting op maximum

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jul 2022 07:38 #24338 door Edwin Broekhuizen
Beste Leen,
Ik maak gebruik van een template, die ik ooit gemaakt heb met Artisteer. Wat bedoelt u met dat alles een wit scherm geeft? Ik heb inderdaad ooit de extensie 'admin tools' geïnstalleerd. Kan het zijn dat daarin instellingen niet juist zijn? Ik heb Error Reporting op maximum gezet en .htaccess uitgezet (tijdelijk hernoemd). Helaas, de website wil nog steeds niet starten. Heeft u mogelijk nog meer tips?
Groeten,
Edwin
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jul 2022 07:49 #24339 door Leen
ja mogelijk dat admin tools nu een probleem geeft maar lastig te zeggen dan zou je daar
even moeten kijken of je een bescherming voor voorzijde heb ingeschakeld .
zelf zie ik geen error als ik de website start maar laar ik hem scannen bij hier de scanner
dan meld hij daar geen content dus als het kan zou ik eens proberen of je
een standaard template zoals Beez3 of met protostar even kan instellen als standaard en dan testen of
je dan wel beeld krijg .

lvda
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jul 2022 08:14 #24342 door Edwin Broekhuizen
Beste Leen,
Ik heb 'admin tools' (een extensie van Akeeba) door gespit, maar kan geen setting vinden waarmee ik eventueel de bescherming van voorzijde kan (de)activeren. Als is de standaard template op Beez3 of protostar zet, krijg ik bij opstarten van de website nog steeds de error 500 melding. Als ik de website laat scannen door de scanner waar u in u bericht naar verwijst dan krijg ik een uiterst verontrustend resultaat (zie bijlage).
Groeten,
Edwin
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jul 2022 08:20 #24343 door Leen
mm apart dat jij ander scan uitslag krijg als ik via de link bij mij alles oranje niks rood met die melding van jou.
maar in admintools zit mogelijk Emergency Off-Line knop heb je daar al eens naar gekeken if daar iets vreemds is
opgetreden.


lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena