Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt

  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
28 okt 2022 14:24 #24659 door Meindert
Het lukt mij niet om de laatste update te installeren, niet via het Systeem controlepaneel als via het handmatig uploaden van het update-bestand.

Normaal heb ik hiermee geen problemen.

Hoe los ik dit op?
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
28 okt 2022 19:47 #24660 door Fred
Hierover (update naar 4.2.4) zijn meerdere problemen gesignaleerd.
zie hiervoor: github.com/joomla/joomla-cms/issues/39069
Zo te lezen heeft Roland Dalmulder het probleem gefixt.
Dus download even Joomla! 4.2.4 opnieuw (gefixte versie) en probeer opnieuw te upgraden. Maak altijd eerst een backup!

je kan ook het volgende proberen.

1) Maak eerst een backup!
2) Download Joomla! 4.2.3 en installeer deze handmatig over de huidige 4.2.3 heen.
3) Download Joomla! 4.2.4 en installeer deze handmatig over 4.2.3 heen.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
29 okt 2022 09:03 #24661 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Bedankt voor je reactie, Fred.

Ik heb alles wat je schreeft gedaan of geprobeerd: backup gemaakt en geprobeerd om nieuw gedownloade Joomla! 4.2.3 handmatig over de huidige 4.2.3 heen te installeren.
Maar ook dan verschijnt de mislukte checksum foutmelding.

Zou het kunnen zijn dat het probleem te maken heeft met het feit dat ik mijn website als subsite onder een andere site heb hangen? In Maprechten staat onderaan vermeld:

Maprechten
/data/sites/web/wandelcoachfrieslandnl/subsites/meindertvandijk.nl/administrator/logs (Logmap)
/data/sites/web/wandelcoachfrieslandnl/subsites/meindertvandijk.nl/tmp/ (Tempmap)

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 okt 2022 10:04 #24662 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Hoi Meindert,

zet error reporting eens aan misschien komt er een fout naar boven.

Ik zelf heb meer submappen draaien met andere sites erin en de updates gaan gewoon goed op/in de hoofdmap.

Zie trouwens dat je in het mooie Sexbierum woont ;) Ik heb daar vroeger gewerkt in de kassen toen ik jong was ik kom oorspronkelijk uit Franeker.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
29 okt 2022 10:13 #24663 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Bedoelde je 'Foutopsporing systeem'? Heb ik nu aangezet. Kun je kijken wat er eventueel mis is. Ik ben daar niet zo bekend mee. Geef even een seintje wanneer je hebt gekeken, dan zet ik de (openbare) 'foutopsporing' weer uit.

Leuk om te lezen dat je oorspronkelijk uit Franeker komt en in de kassen in Sexbierum hebt gewerkt.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 okt 2022 10:17 #24664 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Hoi,

Foutrapportage moet je op Max zetten.

Groeten Ron
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
29 okt 2022 10:24 #24665 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Staat op maximum.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 okt 2022 10:27 #24666 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Probeer nu in de backend de update nogmaals en kijk of er foutmelding naar boven komt.
:)
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
29 okt 2022 10:44 #24667 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Yep: opnieuw 'Bestand checksum mislukt'.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 okt 2022 11:09 #24668 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla 4.2.4 lukt niet -> Bestand checksum mislukt
Je mag me via pm wel de inlog sturen dan neem ik even een kijkje.

Ik stuur je wel even pm.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena