PDF embedden

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
29 sep 2017 11:50 #15066 door Pieter Meijer
PDF embedden werd gestart door Pieter Meijer
Ik heb de plugin 'Content - PDF embed' geïnstalleerd, evenals de plugin 'Button - Embed PDF'.
Hoewel ik de juiste syntaxis gebruik, krijg ik de inhoud van het pdf bestand niet in beeld. Er wordt echter wel blanco ruimte weergegeven in het artikel waarin de opdracht is geplaatst.

Heeft iemand hier ervaring mee?

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 sep 2017 12:04 #15067 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic PDF embedden
Hallo,

welke editor gebruik je?

En deel de code eens met me/ons die je plaatst voor de pdf.

Misschien link naar site/artikel waar het probleem zich voor doet.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
29 sep 2017 12:13 #15068 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic PDF embedden
Dit is de code die gegenereerd wordt nadat je op de knop "Embed PDF" hebt ingedrukt en de benodigde gegevens hebt ingevuld:
Code:
pdf=http://vriendennsm.spoorweghistorie.nl/nieuwsbrief/pdfs/VD-Digitaal-3-sep-2017.pdf|500|native

In de root heb ik twee nieuwe mappen aangemaakt: nieuwsbrief en in nieuwsbrief: pdfs
Ik gebruik de JCE editor.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
29 sep 2017 13:41 #15070 door Leen
Beantwoord door Leen in topic PDF embedden
Hallo Piet,
Ik denk toch dat die knop beetje achter loopt maar mogelijk werkt dit beter
als de code niet steeds hier wordt veranderd door in deze editor merk ik weet niet meer goed ik dat moest doen
dus ik heb hem in bijlage maar gezet
zelf gebruik ik de mogelijkheid van JCE zelf om een linkje te maken naar een pdf bestandje
en dan kan je ook nog kiezen open in zelfde venster of op aparte pagina

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
29 sep 2017 14:15 #15072 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic PDF embedden
@Leen
Dank voor je reactie. De eerste optie laat alleen de link zien.
De tweede optie is mij niet helemaal duidelijk wat je daar bedoelt.
De derde optie laat een keurig grijs vlak zien zonder inhoud (zie de bijlage). Als in dit vlak nu de tekst zou staan van het pdf document dan zou ik heel gelukkig zijn....

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
29 sep 2017 14:30 #15073 door Leen
Beantwoord door Leen in topic PDF embedden
Hallo Piet
Ha ik merk nu dus dat het in andere browser anders kan reageren
ik had hier voor me zelf Getest in Internetexplorer 11
maar als ik mijn site in firefox bekijk krijg ik ook eerst tijd leeg beeld (adblokker denk ik)
maar in deze uitleg staat ook ergens hoe linkjes etc in jce te maken maar hopelijk kom je iets verdermee
meer uitleg JCE



lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
29 sep 2017 14:54 #15074 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic PDF embedden
Ik heb het werkend in Firefox! Nu nog testen in andere browsers.

Zie het resultaat in de bijlage.

Dank voor het meedenken.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
29 sep 2017 14:57 #15075 door Leen
Beantwoord door Leen in topic PDF embedden
Heel fijn dat toch nog lukt ik had het al gezien
werkt ook in IE11 en Google chrome

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
12 okt 2017 19:26 #15276 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic PDF embedden
Het bleef toch een wat zwakke werking. Het was elke keer weer een verrassing of de embedding wel werkte. Ik ben gaan zoeken naar een sterkere oplossing en heb die - dacht ik - ook gevonden. Ik heb een andere plugin geïnstalleerd: "Content - Embed Google Docs Viewer"; deze zet sneller een steviger venster neer en je kunt meer opties meegeven.
Maar er doet zich vervolgens een vreemd fenomeen voor: ik plaats de volgende syntax in een artikel zonder andere tekst
Code:
{google_docs}https://www.vriendennsm.nl/images/pdfs/VD-Digitaal-3-sep-2017.pdf|width:100%|height:600|border:2|border_style:solid|border_color:#000000{/google_docs}
Er verschijnt een keurig kader op de webpagina, maar niet met het document er in; ik heb toen in het lege kader op de webpagina met een rechtsklik "Element inspecteren" aangeklikt en wat schertst mijn verbazing, in html ziet de link er als volgt uit:
Code:
<iframe style="border: 2px solid #000000" src="http://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.vriendennsm.nl%2Fimages%2Fpdfs%2FVD-Digitaal-3-sep-2017.pdf&embedded=true&hl=nl" width="100%" height="600"></iframe>
Alle slashes (/) zijn veranderd in rommel! Logisch dat het document niet wordt getoond. Ik heb in 'Inspector' de slashes kunnen aanbrengen waarna vervolgens het document keurig op de webpagina in het kader verschijnt.
Hoe fix je zoiets?? Zie de bijlagen.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
13 okt 2017 05:48 #15278 door Leen
Beantwoord door Leen in topic PDF embedden
Hallo,
Misschien kan het niet overweg met de spaties en of streepjes in de document naam
ps
Ik zie nu pas goed dat je het probeert met google content doc viewer als ik het goed heb is dat voor
als je documenten heb staan in google drive.
Misschien moet je het eens met met Ari proberen hier kan je verschillende dingen kiezen en hij werkt ook met
knop in editor

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena