Probleem met Joomla website

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 09:40 #11158 door Gast
Probleem met Joomla website werd gestart door Gast
Hallo,

Ter ondersteuning van een radioprogramma over de media (wat ik als vrijwilliger doe) heb ik een website www.mediamixonline.nl
Helaas is deze website gemaakt in Joomla. Ik heb namelijk alweer voor de zoveelste keer last van hackers op deze Joomla website!
Wie kan en wil mij helpen?

Wim
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
04 jan 2017 09:52 #11159 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met Joomla website
Hoi Wim en welkom op dit forum.
Helaas zeg je? Ik kan me voorstellen dat als je site een aantal keren gehackt is je zo kan denken.
Gehackte sites komen vaak door niet bijgewerkte Joomla installaties of extensies. Ook kan dit gebeuren omdat er illegaal verkregen templates of extensies gebruikt worden. Deze zijn dan wel "gratis", maar je krijgt er dan vaak wel ook gratis een backdoor voor hackers bij.

Even een paar vraagjes:
  • Welke Joomla versie gebruik je?
  • Welke extensies gebruik je? En zijn deze ook allemaal up-to-date?

Ik heb je topic even verplaatst naar "Hacken en veiligheid"

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 10:08 #11160 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
Hallo Hans,

Dank voor de snelle reactie! Ik gebruik de laatste versie van Joomla (3.6) en ook alle extenties zijn up to date. Ik gebruik weinig extenties. Onder andere JCeditor en in ieder geval géén illegale versies! De website is ondergebracht bij Argeweb.

Ik ben een gebruiker en weet er helaas te weinig van af of dit op te lossen. Het is wel zéér vervelend!

Wim
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
04 jan 2017 11:19 #11163 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met Joomla website
Het belangrijkste is eerst wachtwoorden aanpassen van (alle) administrators in Joomla en FTP. Je kan tegenwoordig ook met het component Joomla Update alle core bestanden opnieuw laten schrijven. Zo kan een gehackt bestand weer overschreven worden.

Belangrijk is om er achter te komen hoe ze binnen zijn gekomen, dat kan alleen een lastig en tijdrovend klusje zijn. Je kan bijvoorbeeld al een half jaar voordat je er achter bent gekomen al gehackt zijn.

Hier is een topic met wat meer informatie: www.joomlacommunity.nl/forum/joomla/hack...stappen-bij-een-hack

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 11:46 #11165 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
Ook ik wil graag helpen met het zoeken naar een oplossing en kijken of er ergens bestanden staan die daar niet horen te staan. Voor mij is dat het makkelijkst als ik de website mag installeren op mijn eigen, lokale, server dus wil ik vragen of ik een Akeeba backup mag hebben?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 12:07 #11166 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
Arjan, wat is een Akeeba backup? Je kan wel mijn gegevens bij Argeweb krijgen. Kan ik je even bellen?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 12:35 #11167 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
Bellen is even geen optie maar als jij niet weet wat Akeeba is dan maak je daar dus ook geen gebruik van. Is het anders een idee om mij de inloggegevens te geven, via pb of e-mail ([email protected]), zo dat ik kan inloggen, Akeeba kan installeren en een back up kan maken en deze naar mijn computer kan downloaden.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 jan 2017 12:42 #11168 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Probleem met Joomla website
Akeeba backup is een extensie waarmee je back-ups kunt maken binnen Joomla. Als je op @Arjan klikt kom je in zijn profiel en vind je rechts bovenaan twee ballonnetjes. Daar op klikken en je kunt hem een persoonlijk bericht sturen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 15:33 #11176 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
Even een basislijstje:

Ga eens naar myjoomla.com
Kan je je site gratis 1 maand scannen. Haal je misschien al een hoop problemen uit je site.

En staat er nog een ander programma of een oude joomlainstallatie onder je domeinnaam? Tevens kunnne je passwords 'openbaar' zijn. Wijzig je inlog en ftp passwords en login met 2FA.

Succes
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jan 2017 12:25 #11226 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met Joomla website
De website is, voorlopig, weer virusvrij dus er mag het stickertje "Opgelost" op.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena