Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

foutmelding bij installatie joomal 3.7.4: session_start(): open(/public/tmp/sess_o47cnsoarpk3m32tfg6o2bpd72, O_RDWR) failed:

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 aug 2017 11:02 #14164 door Gast
Wie kan mij helpen?
Bij het openen van mijn website krijg ik de melding
session_start(): open(/public/tmp/sess_o47cnsoarpk3m32tfg6o2bpd72, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in /public/sites/www.omitheechhinne.nl/libraries/joomla/session/handler/native.php on line 260
Ik heb net fia filezilla joomla 3.7.4 geinstalleerd.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 aug 2017 11:47 #14166 door Rondeb
Hallo,

het installeren wil wel? en daarna krijg je de melding?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 aug 2017 12:06 #14168 door Gast
Hoi Ron,
Na opening van de website in de browser kreeg ik (in het installatiescherm van Joomla, direct de melding.
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden.
Joomla was bij mij geinstalleerd in een submap /sites/www.sitename.
Uit de melding begreep ik dat een map 'tmp' ontbrak in de map public, dus ik heb er daar eentje aangemaakt een refresh gedaan. Probleem was opgelost.
Dank voor je reactie
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 aug 2017 12:11 #14169 door Rondeb
Mooi dat het opgelost is!

Succes met de site.

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 aug 2017 12:52 #14176 door Leen
Hallo,
Ik zie dat het opgelost is maar toch even waarschuwing het lijkt er op dat je
nog ergens een joomla installatie heb open staan op je domein dus pas op

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 aug 2017 13:56 #14191 door Gast
Hallo Leen,
Ik vrees dat je gelijk hebt, hoewel ik niet weet waar ik dit moet zoeken. Ik heb wel een dubbele melding 'Secured procedure for installing Joomla with a remote database' (alleen vanaf versie 3.7.4) gekregen en na het verwijderen van het betreffende file is er eentje verdwenen en de andere blijft en houdt daarmee het installatieproces tegen.
Als ik de bestandsgrootte tussen de server en mijn lokale schijf bekijk staan daar dezelfde waarden.
Heb je nog een tip waar dit aan kan liggen?
Groeten Henk
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 aug 2017 15:10 #14196 door Leen
Hallo Henk,
Nu weet ik niet bij wie je Hoster is dus bij wie je website installeer.
maar mogelijk dat je hem dat je hem in een andere map ook heb gezet
dus misschien map private html
dus even met je ftp programma goed kijken.
maar het kan ook zijn dat de map installations nog in je joomla site staat en die moet er uit als installatie de klaar is
en soms komt het voor dat hij er blijft staan.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 aug 2017 18:01 #14198 door Gast
Dag Leen,
Ik had in de root nog een paar files staan van een wordpress installatie. die heb ik nu verwijderd, maar het probleem is nog niet opgelost. Mijn hoster is Mijndomein. Bij controle met ftp blijkt dat ik alleen in de juiste map de Joomla bestanden versie 3.7.4 heb staan.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de installation map pas weg moet na de initialisatie via de browser, maar zover kom ik niet.
Na het aanroepen van de site in de browser heb ik de databasegegevens etc ingevuld en krijg ik bij stap 3 de volgende twee blokken

Het bestand waar men in het tweede blok op doelt staat inderdaad in de installation map en deze heb ik verwijderd. Als ik daarna naar stap 3 wil, verdwijnt de tweede melding, maar de eerste blijft staan. De initialisatie van de database start niet.
In het eerste blok staat een link met info over de procedure onder docs.joomla.org/J3.x:Secured_procedure_f...th_a_remote_database

Heb je enig idee hoe ik hier verder mee kom?

Groeten
Henk

Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 aug 2017 09:50 #14218 door Leen
Hallo Henk,

Beetje late reactie van mij maar als ik het goed begrijp zit je bij mijndomein ?
en er zit een foutje in joomla 3.7.4 welke naar boven komt als database niet op zelfde server staat
heb ik begrepen
Op een ander forum was ook iemand en die heeft het zo als hier onder laten oplossen
dus ik ga er van uit als je dus nu eerst via je ftp programma de map van je joomla weer leeg maakt
en dan deze download en uit pakt en dan daar weer heen zet dat het moet lukken
Joomla versie 3-7-3
En gelijk er na dus upgrade naar 3-7,4 door in administator gedeelte menu componenten>Joomla Update
effe laten zoeken met knop er boven en installeren
succes

Het duurde even maar het antwoord is er en het is gelukt joomla 3.7.4 (de meest recente versie) te installeren op de mijndomein server.
Met goede hulp van mijndomein is het gelukt.
Er blijkt namelijk een bug in joomla 3.7.4 te zitten waardoor de installatie blijft hangen.
Zie github.com/joomla/joomla-cms/issues/17246 .
Ze hebben om dit te testen eerst Joomla 3.7.0 geinstalleerd en daarna deze gelijk geüpdate naar 3.7.4 en Joomla is nu werkende.
Het heeft te maken met de extra beveiliging die er bij de installatie in is gezet.


lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 aug 2017 10:06 #14219 door Gast
Dag Leen,

Gisteravond net voor het afsluiten van mijn pc zag ik de knop voor downloaden 3.7.3 staan en dacht zo ga ik het doen. Blij dat jij deze methode bevestigt. Bedankt voor je inspanningen.

Groeten
Henk
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena