Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Probleem met installeren van extensies

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2019 08:49 #18786 door Gast
Wie kan mij helpen ik heb net de site op de definitieve plek geplaatst. Nu wilde ik een extensie installeren dan krijg ik onderstaande melding wat kan moet ik veranderen aan de instellingen? www.hervormdandel.nl

Waarschuwing
Access denied for user '********' to database '********'
Pakket Installeren: Er deed zich een fout voor tijdens het installeren van een extensie: com_akeeba-core.zip

edit hvdmeer: database gegevens verwijderd. We willen kwaadwilligen het niet te makkelijk maken. ;-)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
22 jan 2019 08:55 #18787 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met installeren van extensies
Heb je de gegevens van de database wil in de configuratie aangepast naar die van de nieuwe host?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2019 09:39 #18791 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met installeren van extensies
Volgens mij heb ik alle gegevens ingevuld op de juiste wijze anders zou de website toch ook niet werken?
Ik kan ook gewoon inloggen. Ik weet niet waar de fout zit
Code:
<?php class JConfig { public $offline = '0'; public $offline_message = 'Deze website is tijdelijk niet beschikbaar i.v.m. werkzaamheden.<br /> Probeert u het later nog eens.'; public $display_offline_message = '1'; public $offline_image = ''; public $sitename = 'Hervormde Gemeente Andel'; public $editor = 'jce'; public $captcha = '0'; public $list_limit = '20'; public $access = '1'; public $debug = '0'; public $debug_lang = '0'; public $dbtype = 'mysqli'; public $host = '******'; public $user = '******'; public $password = '*******'; public $db = '******'; public $dbprefix = '*******'; public $live_site = 'https://www.hervormdandel.nl'; public $secret = '*******'; public $gzip = '0'; public $error_reporting = 'default'; public $helpurl = 'https://help.joomla.org/proxy?keyref=Help{major}{minor}:{keyref}&lang={langcode}'; public $ftp_host = ''; public $ftp_port = ''; public $ftp_user = ''; public $ftp_pass = ''; public $ftp_root = ''; public $ftp_enable = '0'; public $offset = 'UTC'; public $mailonline = '1'; public $mailer = 'mail'; public $mailfrom = '[email protected]'; public $fromname = 'hervormdandel'; public $sendmail = '/usr/sbin/sendmail'; public $smtpauth = '0'; public $smtpuser = ''; public $smtppass = ''; public $smtphost = 'localhost'; public $smtpsecure = 'none'; public $smtpport = '25'; public $caching = '1'; public $cache_handler = 'file'; public $cachetime = '15'; public $cache_platformprefix = '0'; public $MetaDesc = 'Info over de Hervormde gemeente van Andel. U kunt luisteren naar kerkdiensten. U leest het laatste nieuws of u zoekt contactgegevens van de predikant of van de kerkenraad. '; public $MetaKeys = 'Andel, b,j.p.bruin, dominee, kerkenraad, hervormd andel, voorhof, sliedrecht, pkn, jop, hgjb, Martin de Groot, Kindercatechese, de ark, burgemeester schansstraat, kerkstraat 2, alpha-cursus, geloof, hoop, liefde, Ouwehand, tabitha, martha, week van gebed, anbi, vogelaar, scriba, moderamen, '; public $MetaTitle = '1'; public $MetaAuthor = '1'; public $MetaVersion = '0'; public $robots = 'index, nofollow'; public $sef = '1'; public $sef_rewrite = '1'; public $sef_suffix = '1'; public $unicodeslugs = '0'; public $feed_limit = '15'; public $feed_email = 'none'; public $log_path = '/www/htdocs/hervorma/administrator/logs'; public $tmp_path = '/www/htdocs/hervorma/tmp'; public $lifetime = '15'; public $session_handler = 'database'; public $shared_session = '0'; public $memcache_persist = '1'; public $memcache_compress = '0'; public $memcache_server_host = 'localhost'; public $memcache_server_port = '11211'; public $memcached_persist = '1'; public $memcached_compress = '0'; public $memcached_server_host = 'localhost'; public $memcached_server_port = '11211'; public $redis_persist = '1'; public $redis_server_host = 'localhost'; public $redis_server_port = '6379'; public $redis_server_auth = ''; public $redis_server_db = '0'; public $proxy_enable = '0'; public $proxy_host = ''; public $proxy_port = ''; public $proxy_user = ''; public $proxy_pass = ''; public $massmailoff = '0'; public $replyto = ''; public $replytoname = ''; public $MetaRights = 'https://www.hervormdandel.nl/privacyverklaring.html'; public $sitename_pagetitles = '2'; public $force_ssl = '2'; public $session_memcache_server_host = 'localhost'; public $session_memcache_server_port = '11211'; public $session_memcached_server_host = 'localhost'; public $session_memcached_server_port = '11211'; public $frontediting = '1'; public $cookie_domain = ''; public $cookie_path = ''; public $asset_id = '1'; public $session_redis_server_host = 'localhost'; public $session_redis_server_port = '6379'; public $session_redis_persist = '1'; public $session_redis_server_auth = ''; public $session_redis_server_db = '0'; public $debug_lang_const = '1'; }

edit hvdmeer: gevoelige informatie verwijderd, we willen kwaadwilligen het ook niet te makkelijk maken. ;-)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
22 jan 2019 09:49 #18793 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met installeren van extensies
Inderdaad zou het moeten werken want de website lijkt gewoon goed getoond te worden. Dat een foutmelding als dit naar voren komt is voor mij nieuw. Ik zou niet beter weten dat de database credentials niet kloppen, maar dan zou je de website ook niet kunnen zien...

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
22 jan 2019 09:55 #18795 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Probleem met installeren van extensies
Hallo,

Misschien ooit verwijzingen of zoiets aangepast in htaccess ?
en lukt het ook niet als je
Code:
public $live_site = 'https://www.hervormdandel.nl';
eens even als test veranderd in
Code:
public $live_site = '';

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2019 10:11 #18797 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met installeren van extensies

Hallo,

Misschien ooit verwijzingen of zoiets aangepast in htaccess ?
en lukt het ook niet als je

Code:
public $live_site = 'https://www.hervormdandel.nl';
eens even als test veranderd in
Code:
public $live_site = '';


Ik heb het aangepast maar geen verschil.
Ik heb ook htacces hierbij gevoegd een redirect net nog gedaan naat https
Code:
## # @package Joomla # @copyright Copyright (C) 2005 - 2018 Open Source Matters. All rights reserved. # @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt ## ## # READ THIS COMPLETELY IF YOU CHOOSE TO USE THIS FILE! # # The line 'Options +FollowSymLinks' may cause problems with some server configurations. # It is required for the use of mod_rewrite, but it may have already been set by your # server administrator in a way that disallows changing it in this .htaccess file. # If using it causes your site to produce an error, comment it out (add # to the # beginning of the line), reload your site in your browser and test your sef urls. If # they work, then it has been set by your server administrator and you do not need to # set it here. ## ## No directory listings <IfModule autoindex> IndexIgnore * </IfModule> AddHandler application/x-httpd-php70 .php .php5 .php4 .php3 ## Can be commented out if causes errors, see notes above. Options +FollowSymlinks Options -Indexes ## Mod_rewrite in use. RewriteEngine On ## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits. # If you experience problems on your site then comment out the operations listed # below by adding a # to the beginning of the line. # This attempts to block the most common type of exploit `attempts` on Joomla! # # Block any script trying to base64_encode data within the URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR] # Block any script that includes a <script> tag in URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR] # Block any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR] # Block any script trying to modify a _REQUEST variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) # Return 403 Forbidden header and show the content of the root home page RewriteRule .* index.php [F] # ## End - Rewrite rules to block out some common exploits. ## Begin - Custom redirects # # If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to # www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those # redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags. # ## End - Custom redirects ## # Uncomment the following line if your webserver's URL # is not directly related to physical file paths. # Update Your Joomla! Directory (just / for root). ## RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} !=on RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L] # RewriteBase / ## Begin - Joomla! core SEF Section. # RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}] # # If the requested path and file is not /index.php and the request # has not already been internally rewritten to the index.php script RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php # and the requested path and file doesn't directly match a physical file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f # and the requested path and file doesn't directly match a physical folder RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d # internally rewrite the request to the index.php script RewriteRule .* index.php [L] # ## End - Joomla! core SEF Section.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
22 jan 2019 10:24 #18798 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Probleem met installeren van extensies
Goedemorgen,

doet het probleem zich ook voor met het installeren van andere extensies?

Download joomla 3.9.2 en pak deze uit (unzip) op je pc.
Haal dan daar de standaard htaccess.txt uit en zet die eens in je site en hernoem die naar .htaccess en de oude htacccess hernoem je even naar .htaccess-old
Op deze manier kun je dus ook uitsluiten of het in .htaccess zit.

Succes ermee.

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
22 jan 2019 10:25 #18799 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Probleem met installeren van extensies
Oke jammer maar vraag is het alleen met die

com_akeeba-core.zip

installeren of ook met
andere extensies ?
en is er misschien een beveiliging extensies geïnstalleerd zoals admintools of adminexile

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2019 10:25 #18800 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met installeren van extensies
×
Fout
Opslaan mislukt door de volgende fout: Access denied for user 'hervorma'@'%' to database 'hervorma_2'

ik kan ook geen artikelen opslaan. misschien kan of wil iemand mij helpen? om live mee te kijken. gegevens natuurlijk via pm.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 jan 2019 10:56 #18801 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met installeren van extensies
Ik heb zelf het probleem gevonden,
de database versie was niet de laatste vanmorgen had ik akeeba backup gebruikt om de site te verplaatsen deze pas vanmorgen erop gezet. Nu net de laatste versie erop gezet en de problemen zijn over bedankt voor het meedenken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena