- Ontvangen bedankjes 0
Xampp offline website start niet meer op
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5364
door
Beantwoord door in topic Xampp offline website start niet meer op
eureka mannen bedankt, dat root en leeglaten was de clu, eigenlijk stom van mij, want ik heb al heel wat Joomla's geïnstalleerd (alweer een tijdje geleden) en of je nu 1.15 of 3.4 installeert het is eigenlijk allemaal hetzelfde alleen de interface is telkens anders
.
Alleen start de site na het weghalen van de configuration file niet op
ik zit weer met een verveldende melding:
.Alleen start de site na het weghalen van de configuration file niet op
ik zit weer met een verveldende melding:
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5363
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Xampp offline website start niet meer op
Hallo John,
Zoals @hvdmeer als opmerkte is standaard database gebruiker inderdaad leeg
tenzij je hem zelf als extra veiligheid heb ingegeven..
En dat van die Kruisjes betekent dat bij jou die service al standaard zijn geïnstalleerd bij windows en ik denk dat als jij xampp starten de service vanzelf mee op bij jou denk ik ..
Ik zelf heb dat bij mij uitgezet omdat ik meerdere soorten webservers kan draaien dus wil ik niet dat er op de achtergrond iets blijft lopen.
Zoals @hvdmeer als opmerkte is standaard database gebruiker inderdaad leeg
tenzij je hem zelf als extra veiligheid heb ingegeven..
En dat van die Kruisjes betekent dat bij jou die service al standaard zijn geïnstalleerd bij windows en ik denk dat als jij xampp starten de service vanzelf mee op bij jou denk ik ..
Ik zelf heb dat bij mij uitgezet omdat ik meerdere soorten webservers kan draaien dus wil ik niet dat er op de achtergrond iets blijft lopen.
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5350
door
Xampp offline website start niet meer op werd gestart door
Goedemiddag,
kan iemand mij helpen, ik heb lokaal Xampp 3.2.1. draaien en heb daar diverse websites in gemaakt. één van de websites geeft een foutmelding, de andere starten normaal op.
de foutmelding is:
500 Internal server error
Web server cannot perform this request. Please try again later.
ik gebruikt Joomla 2.5.28
(wil uiteindelijk naar 3.x)
groet,
John
kan iemand mij helpen, ik heb lokaal Xampp 3.2.1. draaien en heb daar diverse websites in gemaakt. één van de websites geeft een foutmelding, de andere starten normaal op.
de foutmelding is:
500 Internal server error
Web server cannot perform this request. Please try again later.
ik gebruikt Joomla 2.5.28
(wil uiteindelijk naar 3.x)
groet,
John
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5361
door
Hi Leen2911,
bedankt voor je reactie, ja dat is wel actief, waar het niet dat er bij mij een paar kruisjes staan (zie afbeelding)Als ik daar met de muis op ga staan komt de tekst "is installed as a Windows server?" , klik ik op het kruisje dan komt een popupje met de tekst: "service cannot de installed or uninstalled while the service is running!"
Ik heb ook inderdaad mysql geprobeerd, zelfde resultaat
Als wachtwoord voor de database gebruik ik hetzelfde wachtwoord als bij de gebruikersnaam administrator
bedankt voor je reactie, ja dat is wel actief, waar het niet dat er bij mij een paar kruisjes staan (zie afbeelding)Als ik daar met de muis op ga staan komt de tekst "is installed as a Windows server?" , klik ik op het kruisje dan komt een popupje met de tekst: "service cannot de installed or uninstalled while the service is running!"
Ik heb ook inderdaad mysql geprobeerd, zelfde resultaat
Als wachtwoord voor de database gebruik ik hetzelfde wachtwoord als bij de gebruikersnaam administrator
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5360
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Xampp offline website start niet meer op
Hallo John,
Ik zag op je plaatje de fout melding pas vandaag dat er iets staat" notice kan geen verbinden maken met mysql ".(draaid deze wel op xampp zie plaatje zonder fout melding daar)
Geeft hij dat gelijk aan en heb je ook al eens mysqli veranderd door daar bij database type dus mysql te kiezen.?..(of is wachtwoord van database verkeerd?)
Ik zag op je plaatje de fout melding pas vandaag dat er iets staat" notice kan geen verbinden maken met mysql ".(draaid deze wel op xampp zie plaatje zonder fout melding daar)
Geeft hij dat gelijk aan en heb je ook al eens mysqli veranderd door daar bij database type dus mysql te kiezen.?..(of is wachtwoord van database verkeerd?)
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5359
door
Ad,
nee, ik ben nog niet verder gekomen. dus die totaal nieuwe installatie levert die foutmelding op.
John
nee, ik ben nog niet verder gekomen. dus die totaal nieuwe installatie levert die foutmelding op.
John
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5358
door
Hi Ad,
ja dat had ik wel gelezen, maar in principe werkt Xampp een beetje hetzelfde.
Ik heb een totaal nieuwe installatie gedaan, dus er niet overheen. maar gewoon nieuw, ik dacht dat het beste zou zijn. Tevens heb ik dan even de procedure van 3.4.4 geleerd, dus de database was er nog niet.
Voor de compleetheid, die 514 artikelen staan in VM.
John
ja dat had ik wel gelezen, maar in principe werkt Xampp een beetje hetzelfde.
Ik heb een totaal nieuwe installatie gedaan, dus er niet overheen. maar gewoon nieuw, ik dacht dat het beste zou zijn. Tevens heb ik dan even de procedure van 3.4.4 geleerd, dus de database was er nog niet.
Voor de compleetheid, die 514 artikelen staan in VM.
John
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5357
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Xampp offline website start niet meer op
beste John, mijn bericht van 7 juli 2014 ging over MAMP. Met Xampp heb ik geen ervaring.
Maar dat terzijde.
Had je voordat je de nieuwe installatie startte een nieuwe lege database aangemaakt?
Je moet je oude db achter de hand houden om de content straks over te hevelen naar je 3.4.4 site
Maar dat terzijde.
Had je voordat je de nieuwe installatie startte een nieuwe lege database aangemaakt?
Je moet je oude db achter de hand houden om de content straks over te hevelen naar je 3.4.4 site
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5356
door
is wellicht een prima idee, ik ga me daar even mee bezig houden. zover thx!
Hoe maak ik het gemakkelijkst een backup van de local versie?
John
Ik denk dat ik 't al weet, rename gewoon even de sitename en start de nieuwe 3.4.4 op en via phpmysql conform je advies weer in orde maken.
Bericht toegevoegd op 4 oktober 2015 om 17:51
Vorige bericht was op 4 oktober 2015 om 15:52
Hi Ad,
ik heb Joomla 3.4.4 uitgepakt in de juiste map(dimfas-services) en begin nu te configureren, in het tweede scherm loop ik helaas vast met een foutmelding (zie bijlage) Nu las ik dat je op 7 juli 2014 iemand met eenzelfde foutmelding heb geholpen, echter daar kwam ik niet echt verder mee. Heb je een suggestie, ik gebruik dus xampp v3.2.1
john
Hoe maak ik het gemakkelijkst een backup van de local versie?
John
Ik denk dat ik 't al weet, rename gewoon even de sitename en start de nieuwe 3.4.4 op en via phpmysql conform je advies weer in orde maken.
Bericht toegevoegd op 4 oktober 2015 om 17:51
Vorige bericht was op 4 oktober 2015 om 15:52
Hi Ad,
ik heb Joomla 3.4.4 uitgepakt in de juiste map(dimfas-services) en begin nu te configureren, in het tweede scherm loop ik helaas vast met een foutmelding (zie bijlage) Nu las ik dat je op 7 juli 2014 iemand met eenzelfde foutmelding heb geholpen, echter daar kwam ik niet echt verder mee. Heb je een suggestie, ik gebruik dus xampp v3.2.1
john
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 okt 2015 14:39 #5355
door
Hi Ad,
bedankt, ik heb even gekeken, maar zowel in de werkende sites alswel in deze die nu niet wil starten staat htaccess.txt dus zonder . en txt er achter.
m.b.t. het log bestand, ook bedankt voor de link/instructie waar het staat, in deze file heb ik deze laatste regel gevonden.
"Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\libraries\joomla\updater\adapters\extension.php on line 260"
op die regel in dat bestaand staat:
"{
$this->latest->client_id = JApplicationHelper::getClientInfo($this->latest->client, 1)->id;
unset($this->latest->client);
}
het geen mij niet veel verder brengt.
John
bedankt, ik heb even gekeken, maar zowel in de werkende sites alswel in deze die nu niet wil starten staat htaccess.txt dus zonder . en txt er achter.
m.b.t. het log bestand, ook bedankt voor de link/instructie waar het staat, in deze file heb ik deze laatste regel gevonden.
"Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\dimfas-services\libraries\joomla\updater\adapters\extension.php on line 260"
op die regel in dat bestaand staat:
"{
$this->latest->client_id = JApplicationHelper::getClientInfo($this->latest->client, 1)->id;
unset($this->latest->client);
}
het geen mij niet veel verder brengt.
John
Discussie gesloten.