Button met email notificatie

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6820 door
Button met email notificatie werd gestart door
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om wanneer;
Iemand op een button klikt (jpg file) er als vervolg actie,
- Naar een website door wordt verwezen en geopend (is geen probleem)
- er een email wordt doorgezonden dat er op de button is geklikt

Dat laatste zullen we graag realiseren, maar geen idee wat de beste methode hiervoor is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6821 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Button met email notificatie
Google is je grootste vriend.
Discussie gesloten.
  • oorzaak
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6822 door oorzaak
Beantwoord door oorzaak in topic Button met email notificatie
Misschien is het een nogal zware aanpak, maar ik gebruik vaak een formulierencomponent als RSForm en daarmee kun je een mailtje laten versturen als er een formulier verstuurd wordt. Als je niet zelf codeert kun je misschien een dergelijke oplossing ge (mis-) bruiken met een form dat alleen uit een Submit button bestaat (verpakt als jpg plaatje) en verder geen zichtbare velden heeft. En als redirect pagina na inzenden de gewenste externe site. Zelf niet getest, is slechts een poging tot creatief meedenken.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6823 door Gast
Goed idee Frits, soms kan je met een creatief idee heel wat custom coding besparen.

Je kan er dan ook een onzichtbare captcha op zetten om misbruik van spambots enigszins tegen te gaan. Wat deze doet is een veld plaatsen (niet zichtbaar voor de gebruiker). Een spambot ziet echter een veld en zal deze invullen. Op dat moment verstuurt het formulier niet meer.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6824 door
Beantwoord door in topic Button met email notificatie
bedankt voor de antwoorden.
Zat al te denken aan iets als een formulier, maar is inderdaad een vrij zware oplossingen.
Heb al gezocht naar een component o.i.d. maar dat is niet zo makkelijk te vinden denk ik.
Mocht iemand nog een eenvoudigere oplossing weten hou ik me aanbevolen. Anders wordt het toch iets van een formulieren pakket.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6825 door Gast
Als ik zo vrij mag zijn te vragen, wat is überhaupt de rede dat een email verstuurd moet worden als een bezoeker enkel op een linkje klikt? Wie weet kan je jezelf wel een hoop work-arounds besparen als je nagaat of het wel zoveel zin heeft en er of geen andere, meer voor de hand liggende, mogelijkheden zijn om gebruikers te volgen.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6826 door
hallo, de bedoeling is dat ze willen weten als iemand de link gebruikt, door de email kunnen ze dan gelijk reageren.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6827 door Gast
Hi,

Je formuleert het doel ietwat onduidelijk.
Wie is 'ze': de eigenaar van de website (je hoeft geen naam te noemen) of de gebruiker? Als je de eigenaar van de website een reactie-mogelijkheid naar de link-gebruiker wilt geven, moet je iets meer doen, want dan zal de gebruiker toch contactgegevens moeten achterlaten (telefoon, mailadres o.i.d = formulier).
En: in deze tijd van transparantie en privacygevoeligheid, zal de eigenaar aan de gebruiker ook helder moeten aangeven dat die gebruiker daarna gebeld of gemaild gaat worden.
Kortom: wat wordt nu precies beoogd?

Groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6828 door
Hallo,
Met "ze" bedoel ik de eigenaar van de website. Er hoeft geen gegevens worden achter te laten.
Het enige wat we willen;
2 jpg files.
Wordt er op de 1e geklikt doorverwijzing naar andere site en email van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wordt er op de 2e geklikt, doorverwijzing naar andere site, en email van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

mvg. Patrick
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
09 jun 2015 09:11 #6829 door Gast
Bijzondere wens, zie zelf er geen toegevoegde waarde in. Maar dat is ook weer niet aan ons om te beoordelen.

Naar mijn weten bestaan er geen componenten die hiervoor bedoeld zijn. Dus je hebt twee opties: formulier component gebruiken, of met php de mail() en redirect gebruiken. Met componenten als Sourcerer kan je die PHP plaatsen in je artikelen. Verwacht zelf geen simpelere optie.

Als ik jou was zou ik gaan voor het het formulier component, dat is zonder programmeer kennis te gebruiken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena