- Ontvangen bedankjes 0
Artikel weergave geeft 404 fout
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
- Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Minder
Lees meer
15 sep 2017 12:55 #14770
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Artikel weergave geeft 404 fout werd gestart door Rachel Walraven
Ik heb wat raars... Nieuwe installatie gedaan van Joomla 3.7.5. Categorieen aangemaakt, artikelen aangemaakt, menu-items aangemaakt zowel categorie blog als individueel artikel.
Nu geven alle individuele artikelen (zowel via het menu als via de lees meer van de blogweergave) een 404 fout.
Nu geven alle individuele artikelen (zowel via het menu als via de lees meer van de blogweergave) een 404 fout.
- Met SEF aan én met SEF uit
- De enige extensies die ik heb geïnstalleerd zijn JCE en Akeeba backup
- De fout komt voor in mijn eigen template en in Protostar
- De site is gehost bij Sohosted (ik vermoed op een Windows machine). Zij konden niets geks zien op de server
- Een rondje Google heeft nog niets opgeleverd
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sep 2017 13:41 #14771
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Artikel weergave geeft 404 fout
Hallo Rachel,
Als je website gehost is op een Windows server kan het zijn dat je misschien htaccess heb gebruikt en dat is niet goed
op windows servers is de bedoeling dat het bestandje web.config.txt hernoemt wordt naar web.config
en de .htaccess weer naar access.txt
Als je in administrator gedeelte bij system > algemene instellingen website kijkt en je muis boven gebruikte url herschrijven
knop hou komt de tekst naar boven
dus mogelijk is dat de oorzaak
Als je website gehost is op een Windows server kan het zijn dat je misschien htaccess heb gebruikt en dat is niet goed
op windows servers is de bedoeling dat het bestandje web.config.txt hernoemt wordt naar web.config
en de .htaccess weer naar access.txt
Als je in administrator gedeelte bij system > algemene instellingen website kijkt en je muis boven gebruikte url herschrijven
knop hou komt de tekst naar boven
dus mogelijk is dat de oorzaak
lvda
Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
- Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sep 2017 13:48 #14773
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Artikel weergave geeft 404 fout
Ha Leen,
Dank voor de reactie. Ik heb het geprobeerd, het hernoemen, maar zonder succes. Rara is dat hij het ook doet als de URL herschrijven uit staat.
Dank voor de reactie. Ik heb het geprobeerd, het hernoemen, maar zonder succes. Rara is dat hij het ook doet als de URL herschrijven uit staat.
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sep 2017 13:59 #14775
door Leen
lvda
En je weet zeker dat er geen .htaccess in de root van joomla staat
en heeft het hoofdmenu menuitem home een echt start pagina dus met dat sterretje geel/oranje
en heeft het hoofdmenu menuitem home een echt start pagina dus met dat sterretje geel/oranje
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sep 2017 14:21 #14776
door Leen
lvda
Ik neem aan dat je wel artikelen heb gemaakt en aan het menu-itemtype> individueel artikel heb gekozen.
en jewerkt toch niet met 2 talen of zo dus taal op alle houden.
want menu toepassingen en nanotechnologie werkt wel maar die gaan als ik het goed zie naar een categorie blog
en jewerkt toch niet met 2 talen of zo dus taal op alle houden.
want menu toepassingen en nanotechnologie werkt wel maar die gaan als ik het goed zie naar een categorie blog
lvda
Discussie gesloten.
15 sep 2017 14:56 #14778
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Artikel weergave geeft 404 fout
Hallo,
in je configuration.php file staat deze regel
Staat daar bij jou misschien jouw url? en zo niet zet dan jouw domein er neer.
Groeten Ron
in je configuration.php file staat deze regel
Code:
public $live_site = '';
Code:
public $live_site = 'www.jousite.nl';
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 sep 2017 07:45 #14785
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Artikel weergave geeft 404 fout
live_site moet je eigenlijk nooit invullen (behalve als je server configuratie echt niet goed is). Heb je de corebestanden al een keer opnieuw geinstalleerd?
Discussie gesloten.
16 sep 2017 10:20 #14787
door Rondeb
En misschien is dus de server configuratie wel niet goed
Je moet toch alles proberen en uitsluiten.
Beantwoord door Rondeb in topic Artikel weergave geeft 404 fout
live_site moet je eigenlijk nooit invullen (behalve als je server configuratie echt niet goed is). Heb je de corebestanden al een keer opnieuw geinstalleerd?
En misschien is dus de server configuratie wel niet goed
Je moet toch alles proberen en uitsluiten.
Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sep 2017 06:46 #14807
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Artikel weergave geeft 404 fout
De live site is niet ingevuld. De site is alleen in het Nederlands en ik heb zowel menu-items die naar een individueel artikel verwijzen als artikelen die alleen via een blogweergave te benaderen zijn.
Ik mijn 12 jaar bouwen met Joomla heb ik dit nog nooit mee gemaakt. Vandaar dat ik ook eigenlijk vermoed dat het met de server te maken heeft.
Misschien interessant voor dit probleem...
Ik heb de site alleen op de server kunnen krijgen door een back-up van een bestaande site (ik heb een lege installatie van de laatste versie van Joomla! in MAMP staan) inclusief database te uploaden en handmatig de configuration.php aan te passen.
Tijdens de normale Joomla! installatie ging iets niet goed. Op het moment dat hij bestanden en databases en zo uit zou moeten gaan pakken deed hij dat niet en sprong hij (zonder (fout)meldingen) weer terug naar het voorlaatste scherm.
Ik mijn 12 jaar bouwen met Joomla heb ik dit nog nooit mee gemaakt. Vandaar dat ik ook eigenlijk vermoed dat het met de server te maken heeft.
Misschien interessant voor dit probleem...
Ik heb de site alleen op de server kunnen krijgen door een back-up van een bestaande site (ik heb een lege installatie van de laatste versie van Joomla! in MAMP staan) inclusief database te uploaden en handmatig de configuration.php aan te passen.
Tijdens de normale Joomla! installatie ging iets niet goed. Op het moment dat hij bestanden en databases en zo uit zou moeten gaan pakken deed hij dat niet en sprong hij (zonder (fout)meldingen) weer terug naar het voorlaatste scherm.
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
18 sep 2017 07:01 #14808
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Artikel weergave geeft 404 fout
Kan je anders de core-bestanden opnieuw laten installeren via Joomla Update?
Overigens ben ik deze foutmelding ook nog nooit tegengekomen.
Oh, en hoe is je caching ingesteld?
Overigens ben ik deze foutmelding ook nog nooit tegengekomen.
404 - View is niet gevonden [name, type, prefix]: article, html, contentView De gegeven bron is niet gevonden.
Oh, en hoe is je caching ingesteld?
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.