- Ontvangen bedankjes 0
API Key installeren
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
21 dec 2018 16:47 #18460
door
API Key installeren werd gestart door
Ik heb een website
www.hobbyomdehoek.nl
gebouwd in Joomla 2.5 en daarbinnen heb ik een google map API. Die werkt sinds gisteren niet meer. Ik moet een API Key installeren, maar ik weet niet hoe dat met. Eigenlijk moet de site ook ge-upgrade worden...
De site is van een stichting en ik heb geen geld, helaas. Wie kan me verder helpen?
Bedankt,
Peter Teeuwen
De site is van een stichting en ik heb geen geld, helaas. Wie kan me verder helpen?
Bedankt,
Peter Teeuwen
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
21 dec 2018 21:20 #18461
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic API Key installeren
Sinds ergens dit jaar moet je voor gebruik van Google Maps in websites (dus in extensies bv.) betalen. Om gebruik te kunnen blijven maken moet je je een credit card toevoegen in je Google account. Onlangs zie je bij websites die nog niks aangepast hebben dat de Maps functionaliteit een foutmelding geeft.
Je krijgt een x-aantal gratis request per maand en alles wat daarboven komt wordt automatisch belast op de opgegeven credit card. Dat is als ik geen onzin heb getikt op dit moment de stand van zaken.
Je ziet meerdere mogelijkheden nu gebruikt worden:
- geen gebruik meer maken van Google Maps API maar een link (al dan niet via een afbeelding) gebruiken
- Google Maps laten vallen en gebruik maken van een alternatief zoals OpenStreetMap
- de betaaloptie instellen
Het is aan jou wat jij prettig vind.
Je krijgt een x-aantal gratis request per maand en alles wat daarboven komt wordt automatisch belast op de opgegeven credit card. Dat is als ik geen onzin heb getikt op dit moment de stand van zaken.
Je ziet meerdere mogelijkheden nu gebruikt worden:
- geen gebruik meer maken van Google Maps API maar een link (al dan niet via een afbeelding) gebruiken
- Google Maps laten vallen en gebruik maken van een alternatief zoals OpenStreetMap
- de betaaloptie instellen
Het is aan jou wat jij prettig vind.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 dec 2018 21:40 #18462
door
Beantwoord door in topic API Key installeren
Ik heb ondertussen een API key opgehaald, maar op de een of andere manier werkt dat niet. Ik baal hier behoorlijk van. Ik heb helemaal geen verstand van dit soort shitzooi. Eerst moest ik die site beveiligd maken en nu weer dit.
Discussie gesloten.
22 dec 2018 01:18 #18463
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic API Key installeren
Hallo,
is het inmiddels opgelost?
Want ik zie een googlemaps kaart en die gebruikt ook een Api key en deze werkt goed bij mij.
Groeten Ron
is het inmiddels opgelost?
Want ik zie een googlemaps kaart en die gebruikt ook een Api key en deze werkt goed bij mij.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 dec 2018 12:29 #18469
door
Ik zie inderdaad een kaartje, maar ik zie geen pins meer en de selectie werkt ook niet. Bovendien is mijn site ineens veel groter geworden, waardoor ik over mijn limiet ben gegaan
Discussie gesloten.
22 dec 2018 19:22 #18472
door Rondeb
Hallo Peetieq,
ja dan is er meer aan de hand dan alleen de api key probleem.
Een site kan niet uit zich zelf groter worden maar ja het kan ook wezen dat je bijna tegen je max aanzat wat betreft webruimte.
Zijn er meer mensen die op de site kunnen met alle rechten?
Groeten Ron
ja dan is er meer aan de hand dan alleen de api key probleem.
Een site kan niet uit zich zelf groter worden maar ja het kan ook wezen dat je bijna tegen je max aanzat wat betreft webruimte.
Zijn er meer mensen die op de site kunnen met alle rechten?
Groeten Ron

Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 dec 2018 22:40 #18478
door
Ja, die zijn er inderdaad, hoezo?
Discussie gesloten.
23 dec 2018 02:18 #18479
door Rondeb
Misschien heeft iemand van wat veranderd aan de site? En dat je daardoor te weinig webruimte hebt.
Succes met je zoektocht.
Groeten Ron
Ja, die zijn er inderdaad, hoezo?
Misschien heeft iemand van wat veranderd aan de site? En dat je daardoor te weinig webruimte hebt.
Succes met je zoektocht.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
23 dec 2018 19:13 #18480
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic API Key installeren
Een site kan ook over de max gaan als je met Akeeba Backup werkt en deze backups op de webhosting laat staan, weet ik uit ervaring.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 dec 2018 19:32 #18481
door
Kan ik die backup ook weggooien? Waar staat dat ding?
Discussie gesloten.