Sorteren van Categorie in nieuw artikel

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
05 okt 2020 15:16 #21830 door
Hoe kan ik Categorie* sorteren in een nieuw artikel.
Heb vele Categorieën die daar nu ongesorteerd staan en dat is een heel gezoek bij het plaatsen van artikelen.

Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
05 okt 2020 15:26 #21831 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Sorteren van Categorie in nieuw artikel
Ik weet niet of dit je helpt, maar als je bij het overzicht van de artikelen in het zoekfilter de categorie opgeeft, dan wordt volgens mij bij het aanmaken van een nieuw artikel het al op die categorie ingesteld.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
05 okt 2020 15:42 #21832 door
Beantwoord door in topic Sorteren van Categorie in nieuw artikel
Bedankt voor dit zeer snelle antwoord
Ik heb even heel snel gekeken, maar volgens mij werkt dat niet. Maar kan zijn dat ik iets verkeerd doe.
Ik ga dit vanavond eens verder uitzoeken.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
05 okt 2020 16:53 #21833 door
Dit lukt inderdaad zo te zien niet.
Op dit moment is het nog te doen met 20 categorieen , maar over enkele maanden zullen die er enkele honderden zijn.
En dan wordt het lastig om een categorie te vinden in een ongesorteerde lange lijst.

Hier zou toch simpel een oplossing voor moeten bestaan, maar ik kan het niet vinden.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
06 okt 2020 08:10 #21834 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Sorteren van Categorie in nieuw artikel
Je geeft wel aan dat het opgelost is, is dat zo?
Wat ook nog kan helpen: Als je de categorie aanklikt krijg je een zoekvenster, waarbij de categorieën beperkt worden tot die welke de ingetypte letters bevatten.
Anders: Je hebt toch wel de meest recente versie van Joomla?

www.reisverslagen.net
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 okt 2020 10:47 #21835 door
Nee dit is nog niet opgelost, ben nieuw op dit forum en zal wel iets verkeerd geklikt hebben.
Sorry

Hoe zet ik dit op onopgelost ?

Ik ga vanavond eens kijken of dat werkt met dat zoekvenster. Ik gebruik versie 3.9.21. en zegt dat dit up to date is.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
06 okt 2020 11:30 #21836 door Martijn Maandag
3.9.21 is nu up-to-date vanavond niet meer :D
Ik heb het bericht op niet-opgelost gezet.

www.reisverslagen.net
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 okt 2020 12:10 #21837 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Sorteren van Categorie in nieuw artikel
Ik ben overigens wel heel benieuwd naar de reden dat je denkt om over enkele maanden honderden categorieën te hebben....................
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
06 okt 2020 12:23 #21840 door Martijn Maandag
En als ik over de opmerking van @Youll nadenk: Heb je de categorieën wel gestructureerd? Ofwel subcategorieën aangemaakt onder hoofdcategorieën.

www.reisverslagen.net
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 okt 2020 16:57 #21841 door
Hier bij wat antwoorden op jullie suggesties en vragen.

@Martijn Maandag antwoord #3, dit werkt deels. Als ik een categorie heb dat met de letter E begint, krijg ik alle categorieen waar een letter E in vermeld staat. Op zich kan ik daar wel mee werken denk ik.

@Martijn Maandag antwoord #7. Ik ben nieuw met Joomla, maar volgens mij heb ik wel een structuur met sub en gewone categorieen. Ik zal wat printscreens plaatsen.

@Youll antwoord #6
Natuurlijk wil ik uitleggen wat ik aan het doen ben.
Het gaat om een enorm excel document van jaren dat via scripts als een soort database werkt, dat ik nu eindelijk eens gedigitaliseerd op een website wil hebben.
Ik heb al van alles geprobeerd, Drupal, Wordpress, eCommerce programma's of Componenten, Forumsoftware en nu dus Joomla.
Joomla kan wat ik wil en daar is mijn keuze dus op gevallen.
Voorlopig draait het hier local op een Synology Nas, maar als ik er wat verder mee ben gaat het naar een domeinnaam.

Het gaat om oude camera's vanaf rond 1890 tot 1970. Ik heb de gegevens van zo'n 25000 verschillende camera's die gemaakt zijn in die periode door honderden verschillende fabrikanten.

Deze fabrikanten zijn bij mij dus de categorieen en de camera's zijn de arikelen.

Ik zal hier wat printscreens plaatsen met 8 fabrikanten omdat ik er op dit moment een aantal tijdelijk verwijderd heb. Ook aan de layout van de template moet nog heel wat gesleuteld moet worden om alles mooi te krijgen maar dat is van later belang.

Ik sta open voor alle commentaar als ik die op een betere manier kan verwezenlijken.

Maar deze sorteerfunctie is dus nog niet opgelost.

[edit]De website bijwerken is geslaagd. De huidige Joomla versie is nu 3.9.22.[/edit]

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena