- Ontvangen bedankjes 0
Minimaliseer het aantal requests
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Meer
16 jan 2021 20:45 #22336
door Frank01
Minimaliseer het aantal requests werd gestart door Frank01
Hallo allemaal,
Ik heb pingdom (Europe-Germany-Frankfurt) een meting laten doen van mijn website en wat mij opvalt is dat het aantal requests hoog is!
Ik heb JCH Optimize Pro geinstalleerd op mijn site, maar het lukt mij niet om dit hoge aantal requests te beperken, weet iemand hoe ik dat kan doen met JCH pro?
Mijn website : Toerisme Startpagina Callantsoog
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groet, Frank
Ik heb pingdom (Europe-Germany-Frankfurt) een meting laten doen van mijn website en wat mij opvalt is dat het aantal requests hoog is!
Ik heb JCH Optimize Pro geinstalleerd op mijn site, maar het lukt mij niet om dit hoge aantal requests te beperken, weet iemand hoe ik dat kan doen met JCH pro?
Mijn website : Toerisme Startpagina Callantsoog
Bij voorbaat dank voor de hulp!

Groet, Frank
Onderwerp is gesloten.
17 jan 2021 10:39 #22338
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Minimaliseer het aantal requests
Hallo,
je site is behoorlijk traag maar ja dat wisten we
als test kan je het volgende even doen.
Zet JCH eens aan en dan op de Deluxe optie.
Doe de test bij gtmetrix.com/ en deel de link van die test met ons.
Als 2e kan je ook JCH aanzetten en dan je images folder hernoemen naar images1, dan browser en website cache opschonen en de test bij GTmetrix doen en ook hier de link delen. Daarna natuurlijk meteen weer images1 weer hernoemen naar images.
Want er zijn veel afbeeldingen die er 4 sec overdoen op de achtergrond om te laden, en door zonder afbeeldingen te testen kun je kijken of dit echt de boosdoender is.
We zien je reactie wel verschijnen.
Succes ermee.
Groeten Ron
je site is behoorlijk traag maar ja dat wisten we
als test kan je het volgende even doen.
Zet JCH eens aan en dan op de Deluxe optie.
Doe de test bij gtmetrix.com/ en deel de link van die test met ons.
Als 2e kan je ook JCH aanzetten en dan je images folder hernoemen naar images1, dan browser en website cache opschonen en de test bij GTmetrix doen en ook hier de link delen. Daarna natuurlijk meteen weer images1 weer hernoemen naar images.
Want er zijn veel afbeeldingen die er 4 sec overdoen op de achtergrond om te laden, en door zonder afbeeldingen te testen kun je kijken of dit echt de boosdoender is.
We zien je reactie wel verschijnen.
Succes ermee.
Groeten Ron

Onderwerp is gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 jan 2021 12:34 #22339
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Minimaliseer het aantal requests
Hallo Ron,
Ik heb JCH op de optie Deluxe gezet hij stond op Optimum en hier is het raport van gtmetrix:
Latest Performance Report
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik heb JCH op de optie Deluxe gezet hij stond op Optimum en hier is het raport van gtmetrix:
Latest Performance Report
Met vriendelijke groet,
Frank
Onderwerp is gesloten.
17 jan 2021 12:40 #22340
door Rondeb
Hallo Frank,
wanneer ik test bekijk zie ik dat er niks geoptimaliseerd door JCH heb je hem wel aan staan?
Groeten Ron
wanneer ik test bekijk zie ik dat er niks geoptimaliseerd door JCH heb je hem wel aan staan?
Groeten Ron

Onderwerp is gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 jan 2021 12:50 #22341
door Frank01
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
17 jan 2021 13:22 #22342
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Minimaliseer het aantal requests
Traagheid is niet zo gek, als er een beeld van 12 mb in de header staat. Het beeld heeft een breedte van 5400 pixels, terwijl hij na plaatsing, maar een ruimte beslaat van 2000 pixels. Het zit hem dus in het beeld gebruik. JCH optimizer is een tool om dat te verhelpen, maar realiseer je wel dat dit weer zeer nadelig kan zijn voor de seo van betreffende beelden.
Onderwerp is gesloten.
17 jan 2021 20:06 #22343
door Rondeb
Hoi Frank,
vreemd dat je 500 melding krijgt ik zou het nogmaals proberen.
De afbeeldingen in combi met de template maakt de site traag.
Groeten Ron
vreemd dat je 500 melding krijgt ik zou het nogmaals proberen.
De afbeeldingen in combi met de template maakt de site traag.
Groeten Ron

Onderwerp is gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 jan 2021 22:33 #22344
door Frank01
Hallo Ron en Patrick,
Ja, ik heb JCH Optimize Pro aan staan en ik heb de foto's van de slider gecomprimeerd met Advanced JPEG Compressor.
Dit hoge aantal requests kan dus met de instelling van het template in combinatie met de omvang van de foto's te maken hebben...
Begrijp ik dat goed?
De instellingen in het template, heb ik niet veranderd.... hoe zou de combinatie van template en afbeeldingen mijn website dan traag kunnen maken?
Bij voorbaat dank voor het antwoord!
Groet, Frank
Ja, ik heb JCH Optimize Pro aan staan en ik heb de foto's van de slider gecomprimeerd met Advanced JPEG Compressor.
Dit hoge aantal requests kan dus met de instelling van het template in combinatie met de omvang van de foto's te maken hebben...
Begrijp ik dat goed?
De instellingen in het template, heb ik niet veranderd.... hoe zou de combinatie van template en afbeeldingen mijn website dan traag kunnen maken?
Bij voorbaat dank voor het antwoord!

Groet, Frank
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Admin
-
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
18 jan 2021 06:54 #22345
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Minimaliseer het aantal requests
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel requests er overblijven als je de slideshow deactiveert. Overigens weet ik niet beter dat er tegenwoordig slideshows minder toegepast worden omdat het te weinig toevoegt.
Ik vind het persoonlijk ook afleiden en op mijn tweede monitor zie ik alleen maar afbeeldingen (slideshow en banner) als ik op de website uitkom. Op mijn hoofdmonitor zie ik maar een drietal regels tekst naast alle afbeeldingen.
En daarnaast inderdaad, je banner staat op ongeveer 5400px breed op de server maar hij wordt getoond op 1160px. Als je de afbeelding op dat formaat wegschrijft is het bestand (bij mij) ook meteen 93% kleiner in bestandsgrootte.
Ik vind het persoonlijk ook afleiden en op mijn tweede monitor zie ik alleen maar afbeeldingen (slideshow en banner) als ik op de website uitkom. Op mijn hoofdmonitor zie ik maar een drietal regels tekst naast alle afbeeldingen.
En daarnaast inderdaad, je banner staat op ongeveer 5400px breed op de server maar hij wordt getoond op 1160px. Als je de afbeelding op dat formaat wegschrijft is het bestand (bij mij) ook meteen 93% kleiner in bestandsgrootte.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
19 jan 2021 05:29 #22346
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Minimaliseer het aantal requests
Hoi Frank,
Als antwoord op jouw vraag. omvang en aantal van de afbeeldingen bepaald mede de snelheid van laden.
Zie ook onderstaand artikel met nuttige tips:
artikel
Patrick
Als antwoord op jouw vraag. omvang en aantal van de afbeeldingen bepaald mede de snelheid van laden.
Zie ook onderstaand artikel met nuttige tips:
artikel
Patrick
Onderwerp is gesloten.