Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site

  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
15 aug 2022 11:33 #24438 door Meindert
Op mijn meertalige Joomla-4 site wil ik taaloverrides (vertalingen) maken van de geïnstalleerde Mosets component. Ik dacht te weten hoe e.e.a. werkt (sowieso met Joomla 3, maar nu kan ik helemaal geen Mosets strings vinden. Ik heb het idee dat de Mosets taalbestanden helemaal niet via Joomla taaloverrides beschikbaar zijn.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 aug 2022 12:58 #24439 door Youll
Volgens hun documentatie moet het mogelijk zijn.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
15 aug 2022 13:06 #24440 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site
En heb je wel een Nederlands taalbestand geïnstalleerd? Ik vind er hier een: forum.mosets.com/showthread.php?t=21022

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
15 aug 2022 14:01 #24441 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site
@Youll en @Martijn

Ja, dat van die documentatie en taalbestand is mij bekend. Ik gebruik het NL-taalbestand nl-NL.com_mtree.ini.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
15 aug 2022 17:27 #24442 door Fred
Ik zie in de genoemde documentatie het volgende staan bij de FAQ


Language

Does Mosets Tree support multi-language?

No, Mosets Tree does not support multi-language.


Echter alles vertalen middels taaloverrides lijkt mij er omslachtig.
Beter is om zoals in de documentatie vermeld staat om van elke niet aanwezige taal een compleet taalbestand te maken voor dit component, dit kan wel! Tis dan wel een aardig klusje (goed te doen bij een paar koude en regenachtige winterdagen) maar dan ben je ff van de straat zullen we maar zeggen.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
15 aug 2022 18:10 #24443 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site
Vertalen wat nodig is is voor mij geen probleem. Ik heb inmiddels alle gb-GB bestanden van Mosets gekopieerd naar mijn /www/language/nl-NL map. Van daaruit kan ik eenvoudig vertalen wat nodig is.

Wat ik alleen erg vreemd vind is dat wanneer ik via Joomla Taal Overrides een Engelstalige zoekstring wil vertalen ik helemaal geen Mosets tekststrings zie verschijnen. Het lijkt wel of 'Taal Overrides' de Mosets bestanden helemaal niet ziet of herkent. Wellicht heb ik ergens iets verkeerd ingesteld, maar ik zou echt niet weten wat.

Ik werk nu met Joomla 4.1.5 Stable. En de meertaligheid heb ik inmiddels uitgeschakeld. De site is nu alleen NL-talig.

Zoals je op de website Visit Sexbierum bij 'Gids' kunt zien staat daar het (onjuiste) woord 'Categorien'. Ik vermoed dat ik ooit op de een of andere manier het woord 'Categories' foutief heb vertaald. Het is mij echter een raadsel waar ik in de backend of in een bestand dit woord kan terugvinden.

Het lukt mij ook niet om dit woord op deze plaats te wijzigen in 'Categorieën'. Ik heb het al geprobeerd via taaloverrides, de Mosets taalbestanden, de Mosets template. Maar nergens kan ik het woord 'Categorien' terug vinden.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
16 aug 2022 06:21 #24444 door Fred
Ik denk niet dat het staat in een taalbestand maar dat je het hebt ingetypt in het menu-item "Gids".

zie afbeelding


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
16 aug 2022 09:59 #24445 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site
Dank voor je reactie, Fred.

Nee, het staat niet ingetypt bij het menu-item "Gids".
Het woord "Categorien" (wordt vanuit de component Mosets automatisch bij het overzicht geplaatst. Alleen dan oorspronkelijk met het Engelse woord "Categories".
Ook al omdat elders op de site het woord 'Categorieën' goed wordt weergegeven ben ik ervan overtuigd dat het onjuiste woord 'Categorien' ergens binnen Mosets verstopt zit. En dat ik het zelf waarschijnlijk ergens onjuist heb vertaald. :(

Opmerkelijk vind ik dat in je toegevoegde schermafdruk het woord als "Categoriën" wordt weergegeven, dus mét trema op de 'e', terwijl ik via mijn browsers (Firefox en Chrome, en via mijn smartphone) het woord steeds zonder trema zie (dus 'Categorien'). Zie bijgevoegde schermafdruk.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
16 aug 2022 18:45 #24446 door Fred
Als je wil kan ik ff op je website met je meekijken, je kan hiervoor contact met mij opnemen, zie hieronder!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
17 aug 2022 20:51 #24451 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic Kan geen overrides maken op meertalige Joomla-4 site
Bedankt voor je aanbod, Fred.

Maar ondertussen heb ik in het taalbestand (/www/language/nl-NL/nl-NL.com_mtree.ini) de verkeerde vertaling van 'Categorieën' gevonden en verbeterd. Het ging om de string COM_MTREE_CATEGORIES=“CategorieÎn" wat nu is verbeterd in COM_MTREE_CATEGORIES=“Categorieën".

Alleen is het probleem hiermee toch nog niet opgelost en staat het woord "Categorien" nog steeds op de pagina 'Gids'. Wanneer ik 'onderwater' bij 'Paginabron' kijk zie ik hier onder meer het volgende script staan:
Code:
<div class="title">Categorien</div> <div class="mt-index-categories"><div class="category"> <div class="mt-index-cat-no-image-card"> <a class="mt-index-cat-overlay-link" href="/gids/112-noodvoorzieningen"></a> <h2><a class="mt-index-cat-name" href="/gids/112-noodvoorzieningen">112 - Noodvoorzieningen<span class="mt-index-cat-num-of-cats-and-listings"> (3)</span></a></h2> </div> </div><div class="category"> <div class="mt-index-cat-no-image-card"> <a class="mt-index-cat-overlay-link" href="/gids/wat-te-doen"></a> <h2><a class="mt-index-cat-name" href="/gids/wat-te-doen">Wat te doen?<span class="mt-index-cat-num-of-cats-and-listings"> (12)</span></a></h2> </div> <div class="mt-index-cat-details"><ul class="mt-index-subcats"><li><a href="/gids/wat-te-doen/fietsen">Fietsen
Het gaat volgens mij vooral om de eerste regel. Ik kan hier echter niets mee...

Wanneer ik via Algemene Instellingen 'Foutopspoings systeem' en 'Foutopsporing taal'inschakel gebeurt er niets op mijn webpagina's, met uitzondering van de pagina 'Gids'. Dan verschijnt er een groot rood scherm met 'FatalError' 500.
Wanneer ik ook 'Development Mode' aan zet krijg ik de tekst zoals deze in de bijlage is weergegeven.

Daarbij is de volgende string geaccentueerd:
Code:
$string .= htmlspecialchars($call['function']) . ' ' . $call['args'][0];
Ik hoop dat jullie hier wijs uit kunnen worden.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena