Login en Loguit probleem

  • Tom Voeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • One more time
Meer
21 nov 2022 22:17 #24780 door Tom Voeten
Login en Loguit probleem werd gestart door Tom Voeten
Om via de frontend in en uit te loggen gebruik ik de menu opties "Login Form" met accesslevel "Guest", en "Logout" met accesslevel "Registered".

Er ontstaat een probleem na een tijdje ingelogd te zijn als Joomla automatisch uitlogd. De optie "Uitloggen" geeft dan een foutmelding. Hoe is dit op te lossen?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
22 nov 2022 05:59 #24782 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Login en Loguit probleem
Hoi M3,

welke foutmelding krijg je dan te zien?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
22 nov 2022 06:08 #24783 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Login en Loguit probleem
[quotePost id="24780"]Om via de frontend in en uit te loggen gebruik ik de menu opties "Login Form" met accesslevel "Guest", en "Logout" met accesslevel "Registered".

Er ontstaat een probleem na een tijdje ingelogd te zijn als Joomla automatisch uitlogd. De optie "Uitloggen" geeft dan een foutmelding. Hoe is dit op te lossen?[/quotePost]

Hoi,

Dit heeft te maken met de Sessie levensduur (zie administrator - Systeem - Algemene Instellingen - tabblad systeem - sessie instellingen). Dit staat standaard ingesteld op 15 minuten en dit kan je verhogen naar 30 minuten of 60, of .... wat je wil. Hierdoor blijft de sessie langer actief.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Tom Voeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • One more time
Meer
22 nov 2022 23:38 #24784 door Tom Voeten
Beantwoord door Tom Voeten in topic Login en Loguit probleem
[quotePost id="24782"]Hoi M3,

welke foutmelding krijg je dan te zien?

Groeten Ron :) [/quotePost]

Deze pagina werkt niet
<DOMEIN> heeft je te vaak omgeleid.
Probeer je cookies te wissen.
ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
Discussie gesloten.
  • Tom Voeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • One more time
Meer
22 nov 2022 23:43 #24785 door Tom Voeten
Beantwoord door Tom Voeten in topic Login en Loguit probleem
[quotePost id="24783"][quotePost id="24780"]Om via de frontend in en uit te loggen gebruik ik de menu opties "Login Form" met accesslevel "Guest", en "Logout" met accesslevel "Registered".

Er ontstaat een probleem na een tijdje ingelogd te zijn als Joomla automatisch uitlogd. De optie "Uitloggen" geeft dan een foutmelding. Hoe is dit op te lossen?[/quotePost]

Hoi,

Dit heeft te maken met de Sessie levensduur (zie administrator - Systeem - Algemene Instellingen - tabblad systeem - sessie instellingen). Dit staat standaard ingesteld op 15 minuten en dit kan je verhogen naar 30 minuten of 60, of .... wat je wil. Hierdoor blijft de sessie langer actief.

Fred[/quotePost]


Dank Fred, daar zat ik ook al aan te denken. Maar in feite is dat uitstel van het probleem. Zou er geen 'correcte' oplossing zijn?
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
23 nov 2022 04:29 #24786 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Login en Loguit probleem
Dat klopt! De sessieduur sluit na X-minuten de database. Als je het Joomla CMS daarna gaat afsluiten wil deze ook nog eens de database afsluiten wat niet meer kan omdat deze al is afgesloten. Dit genereert dan een melding.

De melding bij jou betreft dat je jouw cookies moet wissen. Lijkt mij tijd om eens jouw browser cookies te gaan wissen, probeer dat eens en kijk welk resultaat dat heeft.





Dank Fred, daar zat ik ook al aan te denken. Maar in feite is dat uitstel van het probleem. Zou er geen 'correcte' oplossing zijn?[/quotePost]

[quotePost id="24785"][quotePost id="24783"][quotePost id="24780"]Om via de frontend in en uit te loggen gebruik ik de menu opties "Login Form" met accesslevel "Guest", en "Logout" met accesslevel "Registered".

Er ontstaat een probleem na een tijdje ingelogd te zijn als Joomla automatisch uitlogd. De optie "Uitloggen" geeft dan een foutmelding. Hoe is dit op te lossen?[/quotePost]

Hoi,

Dit heeft te maken met de Sessie levensduur (zie administrator - Systeem - Algemene Instellingen - tabblad systeem - sessie instellingen). Dit staat standaard ingesteld op 15 minuten en dit kan je verhogen naar 30 minuten of 60, of .... wat je wil. Hierdoor blijft de sessie langer actief.

Fred[/quotePost]



Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Tom Voeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • One more time
Meer
24 nov 2022 11:09 #24787 door Tom Voeten
Beantwoord door Tom Voeten in topic Login en Loguit probleem
Sessie levensduur zal ik groter maken, zal een beetje helpen.

Maar ik denk dat een herontwerp een betere oplossing is. De twee menu-opties Login en Loguit kunnen beter gecombineerd worden waarbij gekeken wordt naar database verbinding en login status.

Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
30 nov 2022 10:31 #24812 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Login en Loguit probleem
Sessie levensduur: Als je binnen die tijd een handeling uitvoert binnen het cms gaat de tijd weer opnieuw tellen. Dan krijg je geen foutmelding dus. 30 minuten is meer dan genoeg tenzij je vaak heel lang geen handeling verricht zoals opslaan of sluiten. 'Stel dit niet te hoog in' is het advies van Joomla (meer security risico neem ik aan), maar ook niet te laag anders wordt het cms onwerkbaar.
Behalve cache wissen van je browser ook de cache wissen binnen joomla. Cache eventueel uitzetten als je langere tijd aan het werk ga in het cms is ook een optie. Vergeet niet weer aan te zetten als je uitlogt.
Discussie gesloten.
  • Tom Voeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • One more time
Meer
30 nov 2022 10:44 #24813 door Tom Voeten
Beantwoord door Tom Voeten in topic Login en Loguit probleem
[quotePost id="24812"]Sessie levensduur: Als je binnen die tijd een handeling uitvoert binnen het cms gaat de tijd weer opnieuw tellen. Dan krijg je geen foutmelding dus. 30 minuten is meer dan genoeg tenzij je vaak heel lang geen handeling verricht zoals opslaan of sluiten. 'Stel dit niet te hoog in' is het advies van Joomla (meer security risico neem ik aan), maar ook niet te laag anders wordt het cms onwerkbaar. [/quotePost]

Dank voor je reactie Wim, het blijft wat mij betreft een matig alternatief. Beter zou zijn een gecombineerde Login/Logout sessie die rekening houdt met de database connectie.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
30 nov 2022 10:54 #24814 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Login en Loguit probleem
misschien iets met de routing instelling (modern / legacy)? issue : github.com/joomla/joomla-cms/issues/32808
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena