Achtergrond kleur artikel wijzigen (in JCE) *

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3407 door
Elke dag een klein stapje richting einddoel! www.edutour.nl heb ik nu zover klaar. Ik gebruikt de JCE-editor, erg handig om de Word-teksten te importeren. Alleen zou ik willen weten hoe ik de achtergrondkleur voor het GEHELE scherm/page kan veranderen. Deze optie in JCE wijzigt alleen de achtergrond van het gehighlighte tekstdeel.
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3408 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Achtergrond kleur artikel wijzigen (in JCE) *
Als eerste, nooit rechtstreeks vanuit Word teksten kopiëren. Word geeft altijd opmaak mee wat voor vervelende lay-out kan zorgen.
Plak teksten vanuit word eerst in bijv. kladblok en van daaruit kopiëren en plakken in joomla.

Tekstkleur, lettertype en achtergrondkleuren worden allemaal vanuit je css geregeld. Wil je dus een andere achtergrondkleur en/of tekstkleur dan moet je die dus opzoeken in je css bestand.
Beste is om eerst je huidige template (protostar) volledig te kopiëren en in je kopie de wijzigingen aanbrengen. Beste is om deze dan ook in ene custom.css bestand op te nemen.
Voor de juiste regels in je css en benamingen te onderzoeken gebruik je het beste firebug van Firefox.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3409 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Achtergrond kleur artikel wijzigen (in JCE) *
Begrijp ik goed dat je de achtergrond van een artikel wilt wijzigen van de standaard?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3410 door
Ja, ik wil inderdaad het gehele scherm van kleur wijzigen, dus niet alleen de achtergrond van het tekstgedeelte, wat heel eenvoudig kan met JCE (het aantrekkelijke van JCE is, naast de mogelijkheid om zonder opmaak een Word-tekst te plakken, ook de eenvoudige manier om afbeeldingen te plaatsen en te "resizen").
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3411 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Achtergrond kleur artikel wijzigen (in JCE) *
Ik heb even de titel verduidelijkt want het leek er op alsof je alleen de achtergrond van het editorscherm wilde aanpassen. Zoals ik het begrijp wil je een artikelachtergrond hebben zoals die ook op de frontpage zichtbaar is.

ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3412 door
Ik heb de achtergrondkleur van de "omtrek" kunnen wijzigen (via tempaslte-beheer), maar niet de achtergrond van het deel waarin de tekst staat. Kijk maar even op0 www.edutour.nl
Alvast erg bedankt voor het meedenken!!!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3413 door Gast
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3414 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Achtergrond kleur artikel wijzigen (in JCE) *
Beste ben zeker geen joomla expert maar door enkele artikelen gelezen te hebben heb ik een programmatje op mijn pc en dit heeft me al zeer goed geholpen. Dit wijst uit dat u de achtergrondkleur kunt aanpassen in de template.css op lijn 7035. Let op dit even goed te noteren want zoals gezegd ik ben geen expert. Even grondig uittesten.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3415 door Hans van der Meer
[off-topic]
Voor het gebruik van kleinere afbeeldingen kreeg ik onlangs van Simon Kloostra de volgende extensie als tip: www.extly.com/utilities/xt-adaptive-images.html . Ook gratis versie en op zich best interessant. Ik moet hem zelf nog uitproberen.
[/offtopic]

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 feb 2016 15:46 #3416 door
Ik had het eleganter gevonden als je in plaats van :"domme manier" een andere bewoording had gebruikt.

Bericht toegevoegd op 21 februari 2016 om 13:33
Vorige bericht was op 21 februari 2016 om 09:56

Beste HvdMeer,
Lijkt me een goede extensie, zal hem wellicht kopen als mijn leercurve wat midenr steil aan het worden is
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena