Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.

  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
18 jan 2018 18:14 #16058 door Jan van den Berg
Mijn joomla/helix website is klaar en staat (ook) in www.net.vloerenonderhoudsbedrijf.nl (=subdirectory)
Die site wil ik verplaatsen naar hoofddirectory vloerenonderhoudsbedrijf.nl
Ik heb de bestanden naar mijn harde schijf gedownload en geupload naar root (eerst leeg gemaakt). Ik heb een aantal dingen in configuration.php aangepast echter zonder resultaat. Site bekijken vanuit Joomla administrator , wordt gewoon de subdirectory geopend terwijl ik in het php bestand de nieuwe root heb ingevuld. Wat moet ik nog meer doen? Of wat doe ik verkeerd?
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
18 jan 2018 18:18 #16059 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
Aanvulling: De indexpagina doet het wel maar de koppelingen doen het niet.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
18 jan 2018 20:22 #16060 door Rondeb
Avond,

heb je misschien nog je htaccess.txt niet hernoemd naar .htaccess?

Groeten Ron :) :)
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
19 jan 2018 00:01 #16061 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
Aanvulling:
Het voorbeeld schakelt vanuit controle paneel nu wel door naar hoofddirectory www.vloerenonderhoudsbedrijf.nl hoewel dit eigenlijk vloerenonderhoudsbedrijf.nl zou moeten zijn. Dus alles is goed of bijna goed. Alleen de koppelingen (het menu) werkt niet terwijl links onderin het scherm wel het goede pad wordt aangegeven. Ik krijg de volgende melding:

The requested URL /contact was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Wat kan ik nu hieraan doen?
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
19 jan 2018 05:52 #16063 door Patrick
Zoals ik het lees kopieer je de bestanden vanuit de sub naar de root. Hierdoor werkt de koppeling met de database niet meer. Gebruik akeeba backup om een backup te maken van jouw site inclusief de database. Uitleg hierover vind je onder andere hier:

akeeba backup
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
19 jan 2018 08:37 #16065 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
Ok, ga ik proberen. Bedankt.
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
19 jan 2018 08:44 #16066 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
Patric:
De oude site www.net.vloerenonderhoudsbedrijf.nl werkt niet meer. Geeft alleen het Error op de pagina. Moet dat niet eerst hersteld worden ?
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
19 jan 2018 08:45 #16067 door margriet
Database heeft hier niets mee te maken. Je moet of URL herschrijven uitzetten in de backend of htaccess.txt hernoemen naar .htaccess
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
19 jan 2018 09:19 #16068 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
Trouwens: ik ben gisteravond met deze beschrijving aan de slag gegaan. Maar het aanmaken van een nieuwe lege database lukte om de een of andere reden niet.
Discussie gesloten.
  • Jan van den Berg
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla gebruiker
Meer
19 jan 2018 09:20 #16069 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic Verplaatsen van sub-directory naar hoofddomein lukt niet.
sorry, ik vergeet die link erbij te doen: docs.joomla.org/Copying_a_Joomla_website/nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena