relatief pad in SigPlus

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 okt 2020 13:47 #21856 door Gast
relatief pad in SigPlus werd gestart door Gast
Hallo,
Graag wil ik in SigPlus wat fotoalbums aanmaken. In de /images/ map heb ik een map: sigplus aangemaakt met daarin 2 mappen met elk een aantal foto's.
Deze foutmelding krijg ik:

Fout
[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but images/sigplus is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Met het bestandje: path.php heb ik een mooi lang pad gevonden. Wat ik daar ook van invul, de foutmelding blijft.
Het gaat over een oude site van de NBV die ik graag voor Joomla versie 4 soepel werkend en opgeschoond wil hebben.
Wie heeft een suggestie voor mij?
Bij voorbaat dank.
Han
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 okt 2020 14:52 #21857 door Leen
Beantwoord door Leen in topic relatief pad in SigPlus
Ik gok dat je als je een eigen vast map in images heb gemaakt dat je
mogelijk even bij administrator >plug-in beheer kan kijken
of bij Content - Image gallery - sigplus of je daar de base folder kan aanpassen denk
Code:
images/sigplus
maar geheel zeker weten doe ik het niet

lvda
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 okt 2020 17:21 #21860 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic relatief pad in SigPlus
@Leen je hebt helemaal goed ;)

Maar TS kan het ook zo doen.

Je kan ook het pad gewoon images houden zoals in onderstaande afbeelding.

Wanneer je de afbeeldingen in images/sigplus map zet en je onderstaande code in je artikel zet dan moet het zichtbaar zijn.
Code:
{gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}images/sigplus{/gallery}
Wanneer je de afbeelding in images/test1/test2 map zou zetten dan ziet de code er zo uit.
Code:
{gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}images/test1/test2{/gallery}
Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 okt 2020 19:08 #21862 door Gast
Beantwoord door Gast in topic relatief pad in SigPlus
Hallo Ron en Leen,
Dank voor jullie reactie.
Zowel in het component: "mod_sigplus" als in de plugin: "content_Image Gallery_sigplus" staat bij: base folder: images/sigplus. Waarbij de map: images de standaard, in: inhoud/media aanwezige map is. En in de map images/sigplus heb ik er 2 aangemaakt waarin foto's staan. Dus: images/sigplus/clubavond_marcotteren en de map: images/sigplus/show_venray.
En dan krijg ik de foutmelding.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 okt 2020 19:28 #21863 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic relatief pad in SigPlus
Hoi Han,

hoe zit je code eruit als je die in het artikel zet?

Ik heb bij plugin achter basefolder images staan.

En daarna gebruik ik onderstaande code en dat werkt prima.
{gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}fotogalerij/seizoen-2013/prijsuitreiking_2013_87{/gallery}

Dus mijn afbeeldingen staan in de map images ---> fotogalerij/seizoen-2013/prijsuitreiking_2013_87

Welke code gebruik jij?

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 okt 2020 06:36 #21867 door Leen
Beantwoord door Leen in topic relatief pad in SigPlus
wat ik me nog kan bedenken als je de map images/sigplus de naam sigplus veranderd werkt in dan wel mogelijk is die naam beschermd in het programma zelf

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 okt 2020 08:22 #21868 door Leen
Beantwoord door Leen in topic relatief pad in SigPlus
Hallo Han,

Hier ben ik weer ik denk dat het wat simpeler is als de plugin nog op images staat
mag je in je code dus niet images/ gebruiken(omdat die dus al bij de plug-in staat
dus als alles van sigplus nog standaard is is de code
Code:
{gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}sigplus/clubavond_marcotteren{/gallery}

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 okt 2020 09:41 #21869 door Gast
Beantwoord door Gast in topic relatief pad in SigPlus
Hallo Leen en Ron,
De code die ik gebruik(te) was eerst: Inhoud/media/images/sigplus/clubavond_marcotteren en dan in het artikel: {gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}clubavond_marcotteren{/gallery}
maar dat levert de foutmelding op.
Wanneer ik terug ga naar: Inhoud/media/images en dan in het artikel gebruik: {gallery rows=1 cols=4 preview_width=150 preview_height=112}sigplus/clubclubavond_marcotteren{/gallery}
dan ook weer foutmelding,

Fout
[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but images is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Gisteravond werkte ik zoals normaal met Firefox. Vanmorgen dacht ik: laat ik Brave eens proberen. Maakt dus niet uit.
Han
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 okt 2020 09:48 #21870 door Leen
Beantwoord door Leen in topic relatief pad in SigPlus
Hallo,
Ik denk dat ik niet goed begrijpt waar je de mappen voor de plaatjes/foto's heb gemaakt
dat kan/mag niet in de Jouwsite/media zijn maar zou in jouwsite/images moeten wezen
de map media is afgeschermd

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 okt 2020 13:04 #21871 door Gast
Beantwoord door Gast in topic relatief pad in SigPlus
Hallo Leen,
de diverse mappen maak ik in de admin/inhoud/media/nieuwe map aanmaken, daar maak ik een nieuwe map genaamd: sigplus en wanneer ik die aanklik kan ik in de "lege" sigplus weer nieuwe mappen aanmaken, waarin dan de foto's worden geupload.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena