Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Component not found na upgrade

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 dec 2015 11:38 #4452 door Gast
Component not found na upgrade werd gestart door Gast
Beste Joomla Community,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Na de upgrade van 3.3.6 naar 3.4.5 werkt mij Custom component niet meer en geeft hij de foutmelding "404 Component not found" zowel in de backend als ik naar het menu item ga als in de voorkant.

Ik heb de volgende stappen doorlopen :

Tabel _menu gechecked of de "component id" overeenkomt met de extension id. En dit was het geval.
In de tabel _extensions heeft mij component dezelfde id als die in de tabel _menu staat.
Vervolgens heb ik beide versies met elkaar vergeleken (3.3.6 versie met de geupgrade 3.4.5 versie) en gekeken naar verschillen in de database maar ook hier zag ik geen verschil.

Toen heb ik de debug modus aangezet en die geeft mij onderstaande meldingen :
Call stack
# Function Location
1 JApplicationCms->execute() /home/startmdev/domains/startmakkelijk-dev.nl/public_html/administrator/index.php:47
2 JApplicationAdministrator->doExecute() /home/startmdev/domains/startmakkelijk-dev.nl/public_html/libraries/cms/application/cms.php:252
3 JApplicationAdministrator->dispatch() /home/startmdev/domains/startmakkelijk-dev.nl/public_html/libraries/cms/application/administrator.php:152
4 JComponentHelper::renderComponent() /home/startmdev/domains/startmakkelijk-dev.nl/public_html/libraries/cms/application/administrator.php:98

Echter kan ik hier geen fout uit halen. De helper file van het component staat in de mappen namelijk.

Wat gaat hier fout? Kan ik nog iets checken of heeft de debug melding wel degelijk betekenis?

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

Groeten,

Bo
Discussie gesloten.
  • Eric Beernink
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • [url=https://www.insitevision.nl]www.insitevision.nl[/url] voor een website die past bij uw wensen!
Lees meer
11 dec 2015 11:38 #4453 door Eric Beernink
Beantwoord door Eric Beernink in topic Component not found na upgrade
Hallo Bo,

Vreemd dat het na de upgrade niet werkt. Omdat het ook in de back-end fout gaat zou je de variabele $live_site = '' kunnen aanpassen naar $live_site = ' www.jouwdomeinnaam.nl ' in configuration.php.

Groet,
Eric
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 dec 2015 11:38 #4454 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Component not found na upgrade
Strommel,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb jou stappen opgevolgd maar helaas geen resultaat.
De foutmelding blijft bestaan zowel front-end als back-end.

Wellicht nog iets anders wat ik kan checken?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 dec 2015 11:38 #4455 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Component not found na upgrade
Wederom bedankt voor je reactie.

Php versie : 5.6.13
Draait ook op dezelfde server als de 3.3.6 versie dus daar zitten geen verschillen in ca server configuratie.

De andere punten heb ik inderdaad ook gecheckt en de update bestanden heb ik handmatig geupload mocht de automatische update sommige bestanden hebben gemist.

Nogmaals bedankt voor je hulp dusver, hopelijk is er iemand anders die nog iets weet.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena