Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

back-end niet bereikbaar

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6121 door
back-end niet bereikbaar werd gestart door
Ik heb een backup van mijn 2.5 site lokaal geïnstalleerd (MAMP) om hem klaar te maken voor migratie naar 3.4
Alleen kan ik niet bij de back-end. Ik krijg de melding:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.

Ik heb de back-up met ackeeba en kickstart lokaal geïnstalleerd. Kickstart gaf de melding van verschillende php versies (5.6.10 lokaal, 5.4.42 op de externe server) Is dat het probleem? En zo ja, hoe los ik dat op?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6122 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic back-end niet bereikbaar
Hallo,

kijk eens in de administrator map of daar .htaccess file zit zo ja verwijder deze eens.
En kijk dan of het probleem opgelost is.

Zo niet hernoem je .htaccess in je root naar htaccess.bak en zie of het wel werkt.

En kijk ook eens op onderstaande link daar worden ook wat tips gegeven/oplossingen wat betreft dit probleem.

www.akeebabackup.com/support/site-restor...cessing-backend.html

Succes ermee.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6123 door Leen
Beantwoord door Leen in topic back-end niet bereikbaar
Vandaag deze versie MAMP & MAMP PRO 3.1.0 (Windows) gedownload
en toen oude akeeba backup Joomla! 2.5.27 terug gezet werkte hier prima
nu kan je ook bij deze versie bij Map preferences tabblad php de standaard versie php verlagen van 5.6.8 naar 5.5.24 maar bij mijn test was het geen probleem.
Ik vraag me af kan je wel de front side zien dan ik denk eerder dat de map server niet gestart is probeer hem eens te herstarten

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6124 door
Beantwoord door in topic back-end niet bereikbaar
Ik kon de front side wel zien. Begrijp niet zo goed wat je bedoeld met map server die niet gestart is. Anyway ik heb nu mamp pro gedownload, omdat ik daarmee de php versie in kan stellen. Ook hierbij hetzelfde probleem, ondanks gelijke php versies.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6125 door
Beantwoord door in topic back-end niet bereikbaar
Dank voor de support. Bekeken en lost het niet op.

Bericht toegevoegd op 20 augustus 2015 om 12:59
Vorige bericht was op 20 augustus 2015 om 12:51

Dit staat in de apache error log

[Thu Aug 20 11:04:26 2015] [error] [client ::1] Directory index forbidden by Options directive: /Applications/MAMP/htdocs/

Is dat het mogelijke probleem? En hoe los ik dat op?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 aug 2015 17:55 #6126 door Leen
Beantwoord door Leen in topic back-end niet bereikbaar
Hallo Hann,
In mijn eerder berichtje is denk een letter weggevallen (Map was mamp) sorry maar dat zal het niet zijn omdat je frontside wel kan zien dus draait mamp goed..
aan je apache error log te zien lijkt het er toch op dat er geen toegang gemaakt kan worden
weet je echt zeker dat daar niet een htaccess staat.
en nog een vraagje werkt je pc met windows of is het een mac pc.
En heb je al geprobeerd om in een andere map in htdocs een nieuwe joomla 3.4 versie te installeren zodat je zeker weet dat de Mamp server goed werkt.

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena