- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Geen toegang tot Remote mysql server
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
19 aug 2015 06:33 #6159
door Gast
Geen toegang tot Remote mysql server werd gestart door Gast
Ik ben Joomla 3 aan het installeren op een CentOS 6 virtueel. Lokaal gaat alles goed, kan ik hem installeren en werkt die ook maar als ik dan in /var/www/html/configuration.php het veld public $host = 'localhost'; verander in public $host = '192.168.116.145'; en dan surf via mijn browser naar '192.168.116.139' dan krijg ik de foutmelding 'Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Could not connect to MySQL.'
Mijn gebruiker, paswoord, joomla DB zijn allemaal goed ingevuld.
Als ik via mijn mysql-client inlog op mijn mysql-server gaat alles goed dit werkt ook.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt
Mike
Mijn gebruiker, paswoord, joomla DB zijn allemaal goed ingevuld.
Als ik via mijn mysql-client inlog op mijn mysql-server gaat alles goed dit werkt ook.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt
Mike
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 aug 2015 06:33 #6160
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Geen toegang tot Remote mysql server
Werkt het wel als je gewoon localhost laat staan? Als ik me niet vergis heb ik gewoon localhost op bij mijn hostingaccount staan.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 aug 2015 06:33 #6161
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Geen toegang tot Remote mysql server
Ip-adressen die beginnen met 192.168. zijn lokale adressen. Typ je dat in de browser dan wordt er gezocht binnen de computer zelf. Zoals je aangeeft is het een remote sql, dus zal je het ip-adres van de remote op moeten geven.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 aug 2015 06:33 #6162
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Geen toegang tot Remote mysql server
Als het binnen dezelfde virtuele machine draait dan zou localhost voldoende moeten zijn. Afhankelijk van het protocol wordt het dan doorverwezen naar het bijhorende interne adres.
Is het dan toch een remote mysql dan kan het zijn dat het op dit moment geen remote connecties toestaat. Hier wordt dan wel goed uitgelegd hoe je dat kan veranderen.
Is het dan toch een remote mysql dan kan het zijn dat het op dit moment geen remote connecties toestaat. Hier wordt dan wel goed uitgelegd hoe je dat kan veranderen.
Discussie gesloten.