- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Meerdere domeinen met 1 joomla core
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
16 aug 2015 17:13 #6177
door
Meerdere domeinen met 1 joomla core werd gestart door
Is het mogelijk om binnen 1 hostingpakket 1 joomla-core te hebben met verschillende domeinen (geen sub-domeinen!), zoals:
www.domein1.com
www.domein2.nl
www.domein3.org
Alle domeinen hebben daarbij hun eigen database en hun eigen mappen voor content als pdf, images, etc.
Het is niet de bedoeling dat de domeinen via 1 hoofddomein binnenkomen
Bedankt voor het meedenken!
Winfried
www.domein1.com
www.domein2.nl
www.domein3.org
Alle domeinen hebben daarbij hun eigen database en hun eigen mappen voor content als pdf, images, etc.
Het is niet de bedoeling dat de domeinen via 1 hoofddomein binnenkomen
Bedankt voor het meedenken!
Winfried
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 17:13 #6178
door
Beantwoord door in topic Meerdere domeinen met 1 joomla core
Beste Winfried,
uit eigen ervaring weet ik dat je binnen 1 hostingpakket meerdere domeinen kunt installeren.
Maar die zullen toch allemaal hun eigen "joomla-core" moeten hebben met eigen configuration,php, index.php enz., met verwijzing naar de betreffende db, wachtwoorden enz. Maar misschien dat de programmeurs onder ons het anders zien.
Overigens vraag ik me af waarom je dat zou willen.
Dat je meerdere domeinen (URL's) wilt onderbrengen in een gemeenschappelijke server kan ik begrijpen.
Ad
uit eigen ervaring weet ik dat je binnen 1 hostingpakket meerdere domeinen kunt installeren.
Maar die zullen toch allemaal hun eigen "joomla-core" moeten hebben met eigen configuration,php, index.php enz., met verwijzing naar de betreffende db, wachtwoorden enz. Maar misschien dat de programmeurs onder ons het anders zien.
Overigens vraag ik me af waarom je dat zou willen.
Dat je meerdere domeinen (URL's) wilt onderbrengen in een gemeenschappelijke server kan ik begrijpen.
Ad
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
16 aug 2015 17:13 #6179
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Meerdere domeinen met 1 joomla core
Zoals je het uitlegt zit je vrijwel al op 3 installaties van Joomla.
Wil je dat je content op één plek beheerd wordt en meteen op de verschillende domeinen staat? Of wil je wat anders?
Zit hier misschien wat voor je bij: extensions.joomla.org/category/core-enhancements/multiple-sites
Wil je dat je content op één plek beheerd wordt en meteen op de verschillende domeinen staat? Of wil je wat anders?
Zit hier misschien wat voor je bij: extensions.joomla.org/category/core-enhancements/multiple-sites
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 17:13 #6180
door
Dank voor jullie reactie!
De reden dat ik hierom vraag is omdat het aantal bestanden dat ik kan gebruiken binnen mijn hostingpakket gelimiteerd is. Dit in tegenstelling tot het aantal databases en domeinnamen.
Vandaar dat ik een oplossing zoek om het aantal bestanden flink terug te schroeven.
De suggestie om via JED te zoeken heb ik opgevolgd en ik ben daar nu verder aan het kijken of er iets bij zit wat ik kan gebruiken.
De reden dat ik hierom vraag is omdat het aantal bestanden dat ik kan gebruiken binnen mijn hostingpakket gelimiteerd is. Dit in tegenstelling tot het aantal databases en domeinnamen.
Vandaar dat ik een oplossing zoek om het aantal bestanden flink terug te schroeven.
De suggestie om via JED te zoeken heb ik opgevolgd en ik ben daar nu verder aan het kijken of er iets bij zit wat ik kan gebruiken.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
16 aug 2015 17:13 #6181
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Meerdere domeinen met 1 joomla core
Een alternatief is een andere hoster.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 17:13 #6182
door
Nee, ik ben verder heel tevreden over mijn provider
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 17:13 #6183
door
@Ron,
Mijn provider werkt met inode aantallen. Die inodes zijn gelimiteerd per hostingpakket.
Inodes zijn gebaseerd op het aantal folders en bestanden en ik mag maximaal 300.000 inodes hebben binnen mijn hostingpakket.
Een Joomla website, inclusief extensies, heeft al gauw 15.000 tot 25.000 inodes.
Ik heb totaal zo'n 10 websites draaien die totaal 90% van de inodes verbruiken terwijl ik maar 15 à 20 % gebruik van de totale opslagcapaciteit (in GB) die beschikbaar is.
Door nu te kijken of ik het aantal installaties van Joomla, en daarmee het aantal core- en extensie-bestanden, kan verminderen, kan ik besparen op het aantal inodes per website.
En daarmee ruimte creeëren voor meerdere websites.
Blond? Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe avatar?
Mijn provider werkt met inode aantallen. Die inodes zijn gelimiteerd per hostingpakket.
Inodes zijn gebaseerd op het aantal folders en bestanden en ik mag maximaal 300.000 inodes hebben binnen mijn hostingpakket.
Een Joomla website, inclusief extensies, heeft al gauw 15.000 tot 25.000 inodes.
Ik heb totaal zo'n 10 websites draaien die totaal 90% van de inodes verbruiken terwijl ik maar 15 à 20 % gebruik van de totale opslagcapaciteit (in GB) die beschikbaar is.
Door nu te kijken of ik het aantal installaties van Joomla, en daarmee het aantal core- en extensie-bestanden, kan verminderen, kan ik besparen op het aantal inodes per website.
En daarmee ruimte creeëren voor meerdere websites.
Blond? Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe avatar?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 17:13 #6184
door
Je kan kijken naar
jms2win
. We hebben hier ook één enkele Joomla installatie voor meer dan 50 websites, met verschillende domeinnamen.
Er is ook nog een alternatief, die tijdens de afgelopen Joomla dagen gepresenteerd is door Brian Teeman. Je kan zijn presentatie hier nog terugzien .
Uiteindelijk moet je wel de mogelijkheid hebben om binnen je hostingpakket het domeinnaam aan je webhost te koppelen.
Er is ook nog een alternatief, die tijdens de afgelopen Joomla dagen gepresenteerd is door Brian Teeman. Je kan zijn presentatie hier nog terugzien .
Uiteindelijk moet je wel de mogelijkheid hebben om binnen je hostingpakket het domeinnaam aan je webhost te koppelen.
Discussie gesloten.