- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
30 mei 2015 09:51 #7229
door
500 melding bij Akeeba Backup op IIS server * werd gestart door
Beste forum leden,
Voor het maken van back-ups gebruik in Akeeba. Dit gaat al jaren bij tientallen websites probleemloos, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Soms verloopt het maken van een backup prima, maar vaak krijg ik de foutmelding:
Backup gestopt en wordt automatisch herstart
AJAX loading error
http status 500 (internal server errror)
Internal status: error
XHR ready state 4
Raw server response: 500 – Internal server error. There is a problem with te resource you are looking for, and it cannot be displayes
Akeeba start het proces opnieuw. Soms komt het tot een goed einde, vaak loopt het vast. Daarna zijn de website en het backend geblokkeerd en geven een 500 melding.
In overleg met de hosting partij (Nitroserve) ben ik hier al dagen mee bezig, maar het lukt niet op dit probleem te verhelpen. Ik gebruik de laatste versies van Joomla (3.4.1) en Akeeba (4.2.0). De PHP versie is 5.4.24
Op dit forum heb ik verschillende oplossingen gevonden en geprobeerd, zonder resultaat
Daarnaast heb ik de volgende zaken geprobeerd, de meeste zijn afkomstig van de site van Akeeba:
-Virusscanner (op mijn eigen PC) uitgeschakeld op advies van de hosting partij
-backup gestart in verschillende browsers (Explorer, Firefox, Chrome) en zelfs mijn iPhone.
-Part size voor split archives verkleind (1MB, 2MB)
-Configuration Wizard opnieuw gedraaid
-PHP memory limit = 128MB (info van de host)
-Configuration opnieuw opgeslagen
-Er is voldoende ruimte (bijna 500MB)
-De temp directory ingesteld op [DEFAULT_OUTPUT]
-.zip en .jpa backup bestanden geprobeerd
-Verschillende instellingen geprobeerd bij de maxium execution time
-Akeeba opnieuw geïnstalleerd
-Website opnieuw geïnstalleerd
-Backup gemaakt van dezelfde website bij een andere host (Antagonist). Daar gaat het 10 x achter elkaar goed. Het enige verschil is dat er bij de host waar het misloopt een web.config in de root staat, en bij Antagonist een .htacces.
Heeft iemand nog ideeën? Alvast hartelijk dank, ik weet het even niet meer
Met vriendelijke groet,
Martijn
Voor het maken van back-ups gebruik in Akeeba. Dit gaat al jaren bij tientallen websites probleemloos, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Soms verloopt het maken van een backup prima, maar vaak krijg ik de foutmelding:
Backup gestopt en wordt automatisch herstart
AJAX loading error
http status 500 (internal server errror)
Internal status: error
XHR ready state 4
Raw server response: 500 – Internal server error. There is a problem with te resource you are looking for, and it cannot be displayes
Akeeba start het proces opnieuw. Soms komt het tot een goed einde, vaak loopt het vast. Daarna zijn de website en het backend geblokkeerd en geven een 500 melding.
In overleg met de hosting partij (Nitroserve) ben ik hier al dagen mee bezig, maar het lukt niet op dit probleem te verhelpen. Ik gebruik de laatste versies van Joomla (3.4.1) en Akeeba (4.2.0). De PHP versie is 5.4.24
Op dit forum heb ik verschillende oplossingen gevonden en geprobeerd, zonder resultaat
Daarnaast heb ik de volgende zaken geprobeerd, de meeste zijn afkomstig van de site van Akeeba:
-Virusscanner (op mijn eigen PC) uitgeschakeld op advies van de hosting partij
-backup gestart in verschillende browsers (Explorer, Firefox, Chrome) en zelfs mijn iPhone.
-Part size voor split archives verkleind (1MB, 2MB)
-Configuration Wizard opnieuw gedraaid
-PHP memory limit = 128MB (info van de host)
-Configuration opnieuw opgeslagen
-Er is voldoende ruimte (bijna 500MB)
-De temp directory ingesteld op [DEFAULT_OUTPUT]
-.zip en .jpa backup bestanden geprobeerd
-Verschillende instellingen geprobeerd bij de maxium execution time
-Akeeba opnieuw geïnstalleerd
-Website opnieuw geïnstalleerd
-Backup gemaakt van dezelfde website bij een andere host (Antagonist). Daar gaat het 10 x achter elkaar goed. Het enige verschil is dat er bij de host waar het misloopt een web.config in de root staat, en bij Antagonist een .htacces.
Heeft iemand nog ideeën? Alvast hartelijk dank, ik weet het even niet meer
Met vriendelijke groet,
Martijn
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
30 mei 2015 09:51 #7230
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Had je dit topic al gevonden?
www.akeebabackup.com/support/akeeba-back...r-500-on-backup.html
www.akeebabackup.com/support/akeeba-back...r-500-on-backup.html
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7231
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Hoi hvdmeer,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het topic even gelezen en gezocht naar de juiste instellingen (de optie "Large sites" bestaat niet meer in Akeeba 4.2.0, je kan nu alleen parameters opgeven bij "Filesystem scanner engine"). Of kijk ik ergens overheen?
De default was: Large site directory threshold: 100, large file threshold: 10. Ik heb ze beide verhoogd en verlaagd, helaas zonder resultaat.
Nogmaals bedankt!
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het topic even gelezen en gezocht naar de juiste instellingen (de optie "Large sites" bestaat niet meer in Akeeba 4.2.0, je kan nu alleen parameters opgeven bij "Filesystem scanner engine"). Of kijk ik ergens overheen?
De default was: Large site directory threshold: 100, large file threshold: 10. Ik heb ze beide verhoogd en verlaagd, helaas zonder resultaat.
Nogmaals bedankt!
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7232
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Hallo Ron,
Ja, deze heb ik al doorgenomen. Alles geprobeerd wat hierin stond, alleen zijn mijn logfiles leeg, dus ik kan deze niet analyseren.
Bedankt voor je moeite!
Martijn
Ja, deze heb ik al doorgenomen. Alles geprobeerd wat hierin stond, alleen zijn mijn logfiles leeg, dus ik kan deze niet analyseren.
Bedankt voor je moeite!
Martijn
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7233
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Dan lijkt me dat stap 1 om op te lossen. Heb je de juiste log path ingesteld bij de Global Configuration? Ook kan je bij System > System Info > Directory Permissions checken of de log directory schrijfbaar is.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7234
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Hallo jEmiel,
Dank voor je reactie
De logdirectory is gewoon schrijfbaar. Het log level stond op "Errors and Warnings". Op dit niveau wordt er niets weggeschreven. Als ik het level op "All information and debug" zet, wordt er netjes een file met debug info aangemaakt. Het bijwerken van dit bestand stopt op het moment dat de backup crasht. Helaas zonder dat daar error meldingen in zijn weggeschreven.
Martijn
Dank voor je reactie
De logdirectory is gewoon schrijfbaar. Het log level stond op "Errors and Warnings". Op dit niveau wordt er niets weggeschreven. Als ik het level op "All information and debug" zet, wordt er netjes een file met debug info aangemaakt. Het bijwerken van dit bestand stopt op het moment dat de backup crasht. Helaas zonder dat daar error meldingen in zijn weggeschreven.
Martijn
Discussie gesloten.
- twin2daddy
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7235
door twin2daddy
Beantwoord door twin2daddy in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Misschien helpt dit ook bij jou :
Special notes for one.com customers If your site is hosted on one.com please follow these instructions if the above doesn't work:
- Run the Configuration Wizard but do not take a backup yet
- Go to Akeeba Backup's Configuration page and set the following parameters:
- Logging Level: Only errors (however, if you want to ask for support in our ticket system you must switch it back to All Information and Debug and try taking a new backup before posting us your log file)
- Click the Configure button in the Archiver Engine and set the "Part size for split archives" to 127Mb or less.
- Minimum execution time: 10 seconds
- Maximum execution time: 7 seconds
- Execution time bias: 50%
Please note that the above settings do cause the backup to run at half speed, but this is required for your backup to run under smoothly on one.com. We'd like to thank one.com's tech support for testing and providing these safe settings.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7236
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Hallo Hans,
Volgens mij had ik dit al eens geprobeerd in mijn zoektocht. Maar voor de zekerheid nogmaals. Helaas zonder resultaat. Bedankt voor je tip!
Martijn
Volgens mij had ik dit al eens geprobeerd in mijn zoektocht. Maar voor de zekerheid nogmaals. Helaas zonder resultaat. Bedankt voor je tip!
Martijn
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2015 09:51 #7237
door
Beantwoord door in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Hoi Ron,
Ja, deze had ik al geprobeerd. Aan de hand van dit artikel heb ik ook zitten spelen met execution time parameters. Ik heb ongeveer 35 webistes draaien, maar dit is de enige die draait op Windows, dus ik kan niet vergelijken.
Bedankt weer!
Martijn
Bericht toegevoegd op 1 juni 2015 om 11:36
Vorige bericht was op 31 mei 2015 om 13:15
Aanvulling: het gaat om een IIS server, dus niet om Apache
Ja, deze had ik al geprobeerd. Aan de hand van dit artikel heb ik ook zitten spelen met execution time parameters. Ik heb ongeveer 35 webistes draaien, maar dit is de enige die draait op Windows, dus ik kan niet vergelijken.
Bedankt weer!
Martijn
Bericht toegevoegd op 1 juni 2015 om 11:36
Vorige bericht was op 31 mei 2015 om 13:15
Aanvulling: het gaat om een IIS server, dus niet om Apache
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
30 mei 2015 09:51 #7238
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 500 melding bij Akeeba Backup op IIS server *
Voor de duidelijkheid heb ik dit ook even in de titel gezet.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.