Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

verhuizen van 1.5 naar 3

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mei 2015 11:42 #7440 door Gast
verhuizen van 1.5 naar 3 werd gestart door Gast
Hallo allen,

ik wil voor mijn club de site upgraden van 1.5 naar 3.4

ik heb diverse berichten doorgespit met verschillende opties maar nu wil ik graag van jullie weten wat voor mij als leek de beste oplossing is. Ik ken Joomla als gebruiker een beetje maar het upgraden is toch link.

het gaat om de site www.dutchflightnetwork.nl

graag jullie deskundig antwoord

alvast bedankt

René
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
11 mei 2015 11:42 #7441 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic verhuizen van 1.5 naar 3
Voor een "leek" is het denk ik lastig, maar hier:
docs.joomla.org/Portal:Upgrading_Versions/nl
staat beschreven wat je moet doen om naar 3.4.x te migreren. Van belang is vooral dat je dat in een testomgeving doet.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mei 2015 11:42 #7442 door Gast
Beantwoord door Gast in topic verhuizen van 1.5 naar 3
Wat Adje bedoelt is b.v. Phocagallery dat jullie gebruiken voor de foto's onder Leden Thuis. Dat is een aparte component (onderdeel) die niet standaard bij Joomla zit.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mei 2015 11:42 #7443 door Gast
ok

die fotogalerij ga ik wat anders voor zoeken voor versie 3, dank je wel

de artisteer template, help me even welke/wat bedoel je daarmee?

groet

René
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mei 2015 11:42 #7444 door Gast
De template die jullie gebruiken (DFN_Joomla) lijkt op zijn minst geïnspireerd te zijn door een template van Artisteer. Als je bijvoorbeeld kijkt naar dit css bestand zie je dat deze gemaakt is door Artisteer.

Ik denk dat het ook goed zou zijn om te bedenken hoeveel zin het heeft om te migreren. Het is geen eenvoudig en kort proces, en lang niet alles is te migreren. Daarnaast heb je na de migratie wel een nieuw systeem, maar nog steeds de oude template en structuur. Vaak is het sneller om opnieuw te beginnen, en je hebt het voordeel dat je de ervaring van afgelopen jaren kan gebruiken om een frisse, nieuwe website op te zetten, met nieuwe templates en actuele content. Waar je wel goed op moet letten is dat je oude links met 301 redirects verwijst naar nieuwe links om geen resultaten in Google kwijt te raken.
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
11 mei 2015 11:42 #7445 door Robert
Beantwoord door Robert in topic verhuizen van 1.5 naar 3
Beste René, er is helaas geen beste of enige oplossing. Wat bij de ene site goed heeft gewerkt, kan bij een andere site niet goed werken. Omdat de instellingen van de server anders zijn, omdat andere templates, componenten en plugins worden gebruikt, en zo nog meer redenen.
Wat je het beste kunt doen is de website ergens anders opnieuw opzetten. Op je pc met bijv. Mamp, of op een ander stukje server. Deze kopie gebruik je om te upgraden. Bij problemen ligt je gewone site niet plat en kun je werken aan een oplossing.

Maar dat heb je ongetwijfeld al in je doorgespitte berichten gelezen ;-)
Dus begin zou ik zeggen en als je ergens vastloopt kun je op het forum hier je vraag stellen.

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena