- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Usb server ed
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
02 mei 2015 16:31 #7542
door
Usb server ed werd gestart door
Hallo mensen,
Heb usbserver 8.6 met de laatste 3 joomla geinstaleerd op mijn vaio met windows 8.0
Het loopt voor geen meter, de joomla start bijna niet op of blijft haken er is bijna niet mee te werken.
Heb de laptop helemaal leeg gemaakt alle vaio shit eraf schone windows instalatie noem maar op maar niets helpt.
Iemand gelijke ervaring of weet hier raad op, want zo kan ik niet mijn hobby uitvoeren.
Hoor graag jullie advies/raad.
Mvg dar
Heb usbserver 8.6 met de laatste 3 joomla geinstaleerd op mijn vaio met windows 8.0
Het loopt voor geen meter, de joomla start bijna niet op of blijft haken er is bijna niet mee te werken.
Heb de laptop helemaal leeg gemaakt alle vaio shit eraf schone windows instalatie noem maar op maar niets helpt.
Iemand gelijke ervaring of weet hier raad op, want zo kan ik niet mijn hobby uitvoeren.
Hoor graag jullie advies/raad.
Mvg dar
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 mei 2015 16:31 #7543
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Usb server ed
Misschien dat je het eens met Webmatrix 3 van Microsoft zelf kan proberen.
www.microsoft.com/web/webmatrix/
ik dacht dat deze ook gelijk de matrix 3 installeerde en joomla 3.4 engels talig maar later kan je Nederlands pakket zelf downloaden en installeren.
www.microsoft.com/web/joomla
www.microsoft.com/web/webmatrix/
ik dacht dat deze ook gelijk de matrix 3 installeerde en joomla 3.4 engels talig maar later kan je Nederlands pakket zelf downloaden en installeren.
www.microsoft.com/web/joomla
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 mei 2015 16:31 #7544
door
Beantwoord door in topic Usb server ed
Het loopt voor geen meter is wel heel globaal. Wat gaat er precies mis? Krijg je foutmeldingen? Joomla start wel een beetje, maar niet helemaal?
Je kan ook iets als XAMPP of MAMPP installeren en daar Joomla op laten draaien.
Je kan ook iets als XAMPP of MAMPP installeren en daar Joomla op laten draaien.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 mei 2015 16:31 #7545
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Usb server ed
Hallo Dariuszx,
Ik heb nog nooit geprobeerd of je eventueel een akeeba back_up zo kunnen terug zetten
het lastigste van webmatrix is beetje dat hij zelf een database aanmaakt en ook bepaalde wachtwoord genereerd.
Tevens werkt de beveiliging niet met htaccess maar met web.config .
Blijkbaar is dat het verschil tussen een Linux server en een windows server.
Maar zo specialist ben ik ook niet met webmatrix3 .
Ik kwam er gewoon achter op mijn testpc met Windows-10 dat xampp ,wamp ,uniserver dus elke die maar op Linux gebaseerd is erg traag en vast lopen en deze handel van Microsoft zelf niet en draait redelijk soepel dus vandaar dat ik het melden.
.
Bericht toegevoegd op 5 mei 2015 om 11:48
Vorige bericht was op 5 mei 2015 om 09:18
Hallo
Ik heb zelf uit nieuwsgierigheid toch geprobeerd in Windows-10 en matrix3 een akeeba back-up terug te zetten na wat testen en poginging is het toch wel gelukt
maar je heb wel dan ook deze tool nodig Akeeba eXtract Wizard 3.3
om hem dan gelijk in de website mappen van matrix3 uit te pakken.
www.akeebabackup.com/download.html
en daar na kan je in het Quickstart Webmatrix op de map Open klikken dan naar
Folder> naam waar je hem heb uitgepakt.op klikken dan duurt het even maar na tijd komt nieuw scherm en kan je op rin klikken en zou de akeeba backup installeer begiinen
en kan je als het goed gaat database maken aanpassen en wachtwoord etc
wijzigen .
Het enigste wat akeeba niet kan is de installatie map nadien verwijderen dat moet je dan weer zelf doen ..
Na herstarten van webmatrix 3 zou het moeten kunnen werken..
Maar ik moet zeggen dat i kzelf wel paar keertjes opnieuw heb zitten testen dus kan zijn dat mijn uitleg niet geheel optimaal is..
Ik heb nog nooit geprobeerd of je eventueel een akeeba back_up zo kunnen terug zetten
het lastigste van webmatrix is beetje dat hij zelf een database aanmaakt en ook bepaalde wachtwoord genereerd.
Tevens werkt de beveiliging niet met htaccess maar met web.config .
Blijkbaar is dat het verschil tussen een Linux server en een windows server.
Maar zo specialist ben ik ook niet met webmatrix3 .
Ik kwam er gewoon achter op mijn testpc met Windows-10 dat xampp ,wamp ,uniserver dus elke die maar op Linux gebaseerd is erg traag en vast lopen en deze handel van Microsoft zelf niet en draait redelijk soepel dus vandaar dat ik het melden.
.
Bericht toegevoegd op 5 mei 2015 om 11:48
Vorige bericht was op 5 mei 2015 om 09:18
Hallo
Ik heb zelf uit nieuwsgierigheid toch geprobeerd in Windows-10 en matrix3 een akeeba back-up terug te zetten na wat testen en poginging is het toch wel gelukt
maar je heb wel dan ook deze tool nodig Akeeba eXtract Wizard 3.3
om hem dan gelijk in de website mappen van matrix3 uit te pakken.
www.akeebabackup.com/download.html
en daar na kan je in het Quickstart Webmatrix op de map Open klikken dan naar
Folder> naam waar je hem heb uitgepakt.op klikken dan duurt het even maar na tijd komt nieuw scherm en kan je op rin klikken en zou de akeeba backup installeer begiinen
en kan je als het goed gaat database maken aanpassen en wachtwoord etc
wijzigen .
Het enigste wat akeeba niet kan is de installatie map nadien verwijderen dat moet je dan weer zelf doen ..
Na herstarten van webmatrix 3 zou het moeten kunnen werken..
Maar ik moet zeggen dat i kzelf wel paar keertjes opnieuw heb zitten testen dus kan zijn dat mijn uitleg niet geheel optimaal is..
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 mei 2015 16:31 #7546
door
Beantwoord door in topic Usb server ed
Hoi leen,
Bedankt voor de tip, had akeeba al geinstaleerd dat lukte eigenlijk zonder problemen.
Gebruik normaal voor het uitpakken kickstart miss ook een optie voor jou aangezien die normaal de instalatiemap verwijderd en bij de instalatie de database kunt veranderen.
Ga het in ieder geval proberen djs bedankt voor de tip.
Mvg dar
Bericht toegevoegd op 8 mei 2015 om 14:13
Vorige bericht was op 5 mei 2015 om 13:58
Toch nog heel even erop terug te komen,
Door het instaleren van webmatrix zag ik dat dit programma hele andere poorten gebruikt als usbwebserver.
Poorten zoals 38691 en 59477.
Heb dit toegepast bij de usb server en die loopt dan een stuk soepeler, blijft minder hangen vrijwel helemaal niet meer.
Reden voor deze toevoeging is voor mensen die in de toekomst tegen dezelfde problemen aanlopen als ik deed.
Suc6
Bedankt voor de tip, had akeeba al geinstaleerd dat lukte eigenlijk zonder problemen.
Gebruik normaal voor het uitpakken kickstart miss ook een optie voor jou aangezien die normaal de instalatiemap verwijderd en bij de instalatie de database kunt veranderen.
Ga het in ieder geval proberen djs bedankt voor de tip.
Mvg dar
Bericht toegevoegd op 8 mei 2015 om 14:13
Vorige bericht was op 5 mei 2015 om 13:58
Toch nog heel even erop terug te komen,
Door het instaleren van webmatrix zag ik dat dit programma hele andere poorten gebruikt als usbwebserver.
Poorten zoals 38691 en 59477.
Heb dit toegepast bij de usb server en die loopt dan een stuk soepeler, blijft minder hangen vrijwel helemaal niet meer.
Reden voor deze toevoeging is voor mensen die in de toekomst tegen dezelfde problemen aanlopen als ik deed.
Suc6
Discussie gesloten.