- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Upgrade problemen
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
02 apr 2015 06:05 #8059
door
Beantwoord door in topic Upgrade problemen
zal ik straks een proberen.
de 2.5.28 geeft geen problemen, installeert mooi.
de upgrade naar 3 lukt inderdaad ook niet.
ik krijg dezelfde errors als bij de testupgrade van een site ( save in xampp, niet de eigenlijke site) naar j3.
ik vraag me af of de j3 upgrade het proces wel volledig afwerkt.
miss stopt hij te vroeg en vergeet een deel db aanpassingen te doen.
(niet dat ik dat weet , ben maar een standaard gebruiker
)
de 2.5.28 geeft geen problemen, installeert mooi.
de upgrade naar 3 lukt inderdaad ook niet.
ik krijg dezelfde errors als bij de testupgrade van een site ( save in xampp, niet de eigenlijke site) naar j3.
ik vraag me af of de j3 upgrade het proces wel volledig afwerkt.
miss stopt hij te vroeg en vergeet een deel db aanpassingen te doen.
(niet dat ik dat weet , ben maar een standaard gebruiker
)
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Berichten: 52
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8060
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Upgrade problemen
in xampp kan ik alleen maar voorstellen dat toch de post-max-size = ?(128M) te klein en upload-max-filesize = ?(128M) misschien max_input_time op bv 180 zetten en natuurlijk de belangrijkste max_execution_time= 300 misschien toch nog net iets te kort
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8061
door
Beantwoord door in topic Upgrade problemen
Ik zal eens zien wat dat geeft
Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:01
Vorige bericht was op 10 april 2015 om 16:42
heb in de .ini verschillende waarden verhoogd , links en rechts gevonden bij mensen met gelijkaardige problemen.
nu geeft ie upgrade succesvol en de backend is ok.
de frontend echter niet.
die is wit.
compleet de manual gevolgd en nadien met een standaard- template opgezet.
helaas blijft die wit.
in offline moet ie een boodschap geven , die staat er ook niet.
wss is er toch nog ergens wat misgelopen.
iemand die zo direct uit eigen ervaring een idee heeft?
van dit alles heb ik toch al geleerd dat bij one.com de upload waarde wss doelbewust zeer laag staat en dat het daardoor komt dat de akeeba file geupload lijkt en bij kickstart beschadigd zou zijn.
die is er wss inderdaad niet helemaal door die instelling van one.
dat is nu nog een 2.5 site, moet uiteindelijk ook naar 3.
draait wat meer op dan bij deze site.
wil wss zeggen dat als deze site wat groter word ik met mijn backups niets meer ben bij one ...
iemand ervaringen hiermee?
kan ik dit bij one zelf zetten of doen ze hier moeilijk over?
eventueel een betere liefst belgische hoster?
grtz
yoeri
Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:37
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:01
probleem met de front end is opgelost.
had blijkbaar nog menu assignment nodig om de standaard template te gebruiken.
nu staat ie online
Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:41
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:37
rest van de vraag betreffende one.com hoor ik nog steeds graag meningen.
heb daar even met one over geschat.
file size is 96md en de jpa file is groter.
wil dus zeggen dat de 2de kleinere site ( welke nu bij one draait) met nog maar een klein deel van de foto's en pagina's erin al 99mb jpa-filesize heeft daar ook niet kan blijven.
ben dus blijkbaar op zoek naar een hoster die een normale cms waardige filesize upload heeft.
en naar een oplossing om een nu nog phpbb forum in joomla te integreren en de domeinnaam ervan recht naar het joomla forum te leiden.
liefst de gebruikers overnemen.
heb ik dan een hosting met 2 databases nodig?
Bericht toegevoegd op 13 april 2015 om 18:30
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:41
net de akeeba een split archive laten maken en dat geupload in 15 bestanden.
helaas doet de uitpakprocedure van kickstart nog niets.
Bericht toegevoegd op 14 april 2015 om 20:10
Vorige bericht was op 13 april 2015 om 18:30
denk dat er bij de upgrade van 1.7 naar 2.5 iets niet juist is gegaan.
oa het feit dat de joomla update wel is geinstaleerd maar niet zichtbaar.
( de db comando's die volgens het www dat moeten verhelpen geven enkel een error).
heb de backup van de 1.5 site genomen en gaa van daaruit ineens een migratie naar 3.4 doen.
nog even het beste gratis migratietool uitzoeken en dan de 3.4 in orde zetten , zal al een hele hoop problemen verhelpen.
Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:01
Vorige bericht was op 10 april 2015 om 16:42
heb in de .ini verschillende waarden verhoogd , links en rechts gevonden bij mensen met gelijkaardige problemen.
nu geeft ie upgrade succesvol en de backend is ok.
de frontend echter niet.
die is wit.
compleet de manual gevolgd en nadien met een standaard- template opgezet.
helaas blijft die wit.
in offline moet ie een boodschap geven , die staat er ook niet.
wss is er toch nog ergens wat misgelopen.
iemand die zo direct uit eigen ervaring een idee heeft?
van dit alles heb ik toch al geleerd dat bij one.com de upload waarde wss doelbewust zeer laag staat en dat het daardoor komt dat de akeeba file geupload lijkt en bij kickstart beschadigd zou zijn.
die is er wss inderdaad niet helemaal door die instelling van one.
dat is nu nog een 2.5 site, moet uiteindelijk ook naar 3.
draait wat meer op dan bij deze site.
wil wss zeggen dat als deze site wat groter word ik met mijn backups niets meer ben bij one ...
iemand ervaringen hiermee?
kan ik dit bij one zelf zetten of doen ze hier moeilijk over?
eventueel een betere liefst belgische hoster?
grtz
yoeri
Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:37
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:01
probleem met de front end is opgelost.
had blijkbaar nog menu assignment nodig om de standaard template te gebruiken.
nu staat ie online

Bericht toegevoegd op 12 april 2015 om 20:41
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:37
rest van de vraag betreffende one.com hoor ik nog steeds graag meningen.
heb daar even met one over geschat.
file size is 96md en de jpa file is groter.
wil dus zeggen dat de 2de kleinere site ( welke nu bij one draait) met nog maar een klein deel van de foto's en pagina's erin al 99mb jpa-filesize heeft daar ook niet kan blijven.
ben dus blijkbaar op zoek naar een hoster die een normale cms waardige filesize upload heeft.
en naar een oplossing om een nu nog phpbb forum in joomla te integreren en de domeinnaam ervan recht naar het joomla forum te leiden.
liefst de gebruikers overnemen.
heb ik dan een hosting met 2 databases nodig?
Bericht toegevoegd op 13 april 2015 om 18:30
Vorige bericht was op 12 april 2015 om 20:41
net de akeeba een split archive laten maken en dat geupload in 15 bestanden.
helaas doet de uitpakprocedure van kickstart nog niets.
Bericht toegevoegd op 14 april 2015 om 20:10
Vorige bericht was op 13 april 2015 om 18:30
denk dat er bij de upgrade van 1.7 naar 2.5 iets niet juist is gegaan.
oa het feit dat de joomla update wel is geinstaleerd maar niet zichtbaar.
( de db comando's die volgens het www dat moeten verhelpen geven enkel een error).
heb de backup van de 1.5 site genomen en gaa van daaruit ineens een migratie naar 3.4 doen.
nog even het beste gratis migratietool uitzoeken en dan de 3.4 in orde zetten , zal al een hele hoop problemen verhelpen.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
02 apr 2015 06:05 #8062
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upgrade problemen
Hoi yoeri, je maakt je topic nu best wel onoverzichtelijk met al je andere vragen tussendoor. Ik zou je graag willen verzoeken om dit topic te houden over je vraag over je upgradeproblemen van Joomla 2.5 naar 3.4 en je andere vragen te stellen in een apart, nieuw topic en ook de overige forumbezoekers de antwoorden alleen op de upgradeproblemen te beantwoorden.
Ik zou je ook nog een tip willen geven. Als je oude site niet al te groot is kan je dan prima met J2XML alle artikelen, categorieën en gebruikers exporteren en in een schone 3.4.1 installatie importeren.
Ik zou je ook nog een tip willen geven. Als je oude site niet al te groot is kan je dan prima met J2XML alle artikelen, categorieën en gebruikers exporteren en in een schone 3.4.1 installatie importeren.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8063
door
Beantwoord door in topic Upgrade problemen
hey hvdmeer.
is eigenlijk niet echt een vraag meer .
one zijn upload is beperkt , opgelost met split archives.
de 1.5 naar 2.5 is volgens mij niet volledig in orde gekomen en dat geeft met de 2de site een probleem qua archief.
heb een plugin gevonden die alles incl menu overzet, ga dus een migratie doen rechtstreeks naar 3.
voor mij mag het topic toe.
zal er inderdaad op letten in het vervolg een eigen topic te beginnen voor elk probleem
dank om dat even onder mijn aandacht te brengen.
ligt denk ik aan het feit dat ik tijdens het proberen maar steeds een vordering in dit topic bijpost.
eigenlijk inderdaad niet echt zoals het hoort.
is eigenlijk niet echt een vraag meer .
one zijn upload is beperkt , opgelost met split archives.
de 1.5 naar 2.5 is volgens mij niet volledig in orde gekomen en dat geeft met de 2de site een probleem qua archief.
heb een plugin gevonden die alles incl menu overzet, ga dus een migratie doen rechtstreeks naar 3.
voor mij mag het topic toe.
zal er inderdaad op letten in het vervolg een eigen topic te beginnen voor elk probleem
dank om dat even onder mijn aandacht te brengen.ligt denk ik aan het feit dat ik tijdens het proberen maar steeds een vordering in dit topic bijpost.
eigenlijk inderdaad niet echt zoals het hoort.
Discussie gesloten.