- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Upgrade problemen
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
02 apr 2015 06:05 #8049
door
Upgrade problemen werd gestart door
Beste allen,
Ben momenteel begonnen 2 sites over te zetten.naar j3.
Eentje native 2.5 en eentje1.5 origin die nu ook 2.5 draait.
Gisteren alle niet joomla addons etc verwijderd (waren er nog niet veel)
Db laten checken en alles ok volgens j.
Na de upgrade front wit en backend deels onbereikbaar , deels layout weg.
Discover en install ( tip gevonden op www) geeft zaken aan die niet geinstaleerd zijn? Install faalt met een error.
Veel foutcodes gaan over db problemen.
Lijkt erop dat j3 upgrade een deel herwerking van db tabellen niet (compleet) heeft gedaan.
Iemand een idee hoe te verhelpen
(is enkel een lokale testversie van de site, geen ramp dus)
Ben momenteel begonnen 2 sites over te zetten.naar j3.
Eentje native 2.5 en eentje1.5 origin die nu ook 2.5 draait.
Gisteren alle niet joomla addons etc verwijderd (waren er nog niet veel)
Db laten checken en alles ok volgens j.
Na de upgrade front wit en backend deels onbereikbaar , deels layout weg.
Discover en install ( tip gevonden op www) geeft zaken aan die niet geinstaleerd zijn? Install faalt met een error.
Veel foutcodes gaan over db problemen.
Lijkt erop dat j3 upgrade een deel herwerking van db tabellen niet (compleet) heeft gedaan.
Iemand een idee hoe te verhelpen
(is enkel een lokale testversie van de site, geen ramp dus)
Discussie gesloten.
02 apr 2015 06:05 #8050
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Upgrade problemen
Hallo,
heb je de handleidingen ook gevolgd die te vinden zijn op het internet?
Zoals 2 onderstaande
docs.joomla.org/Joomla_2.5_to_3.x_Step_by_Step_Migration/nl#
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html
Misschien kun je de foutcodes hier ook plaatsen
Succes ermee.
Groeten Ron
heb je de handleidingen ook gevolgd die te vinden zijn op het internet?
Zoals 2 onderstaande
docs.joomla.org/Joomla_2.5_to_3.x_Step_by_Step_Migration/nl#
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html
Misschien kun je de foutcodes hier ook plaatsen

Succes ermee.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8051
door
Beantwoord door in topic Upgrade problemen
Zal die codes straks posten.
Heb al zowat ekke handleiding eens getest.
Nu stonden er enkel nog publisher joomla zaken in, die zouden
Volgens het youtube filmpje geen probleem mogen vormen
Heb al zowat ekke handleiding eens getest.
Nu stonden er enkel nog publisher joomla zaken in, die zouden
Volgens het youtube filmpje geen probleem mogen vormen
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8052
door
Zie logs/joomla_update.php voor een protocol van de update. Die is niet goed verlopen, anders had Ontdekken (Discovery) geen extensies gevonden om te installeren. Tenzij de verwijdering niet goed is gedaan, natuurlijk.
Helaas, in de meeste gevallen is teruggaan naar de backup, infrastructuur aanpassen en opnieuw updaten het enige dat werkt.
Meest voorkomend probleem op Windows is onvolende tijd op scripts uit te voeren: max_execution_time. Standaard staat deze op 30, gebruik 300 of 3000 om vreemde problemen met niet goed verlopen van de update te voorkomen.
De backup wel in een schone situatie terug plaatsen. Een restore over een bestaande omgeving gaat niet werken!
Helaas, in de meeste gevallen is teruggaan naar de backup, infrastructuur aanpassen en opnieuw updaten het enige dat werkt.
Meest voorkomend probleem op Windows is onvolende tijd op scripts uit te voeren: max_execution_time. Standaard staat deze op 30, gebruik 300 of 3000 om vreemde problemen met niet goed verlopen van de update te voorkomen.
De backup wel in een schone situatie terug plaatsen. Een restore over een bestaande omgeving gaat niet werken!
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8053
door
net even in xampp een propere 2.5.28 geinstaleerd en deze naar 3.x geupgraded.
zelfde problemen zelfde errors.
op een kale J2.5 zou niets mogen zitten wat problemen kan geven, vind in de meeste manuals terug dat ik aan die bestanden niets moet doen.
wil dus zeggen dat die upgrade gewoon problemen heeft denk ik, een propere 3.x install werkt op dezelfde xampp wel zonder probleem.
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:01
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 19:57
@sovainfo: heb al met verschillende instellingen gewerkt ( al veel manuals op het www gevolgd) , telkens met hetzelfde resultaat.
ik begin er eigenlijk een beetje de buik vol van te krijgen, het wil gewoon niet degelijk werken.
ik ga toch eens een testomgeving met drupal opzetten, als ik al mijn werk toch zou moeten herbeginnen in een nieuwe j3 omgeving kan ik ipv j3 ook in drupal herbeginnen.
het joomla dev team zou toch voor een betere upgrade mogelijkheid mogen zorgen.
als je op het www leest hoeveel problemen ermee zijn...
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:02
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 20:01
verwijderiing is trouwens via de manager gedaan , zoals vermeld in de manual.
zou dus ok moeten zijn.
probleem is eerder dat ie ze neit kan installeren denk ik.
dat zou wss een deel van de problemen oplossen en j3 de kans geven de boel verder te kuisen.
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:03
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 20:02
@rondeb:
dit is de eerste foutmelding die steeds terugkomt , ook in de kale j2.5.28 naar 3.x
1091 - Er deed zich een fout voor.
Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `mu672_users` DROP KEY `usertype`;
zelfde problemen zelfde errors.
op een kale J2.5 zou niets mogen zitten wat problemen kan geven, vind in de meeste manuals terug dat ik aan die bestanden niets moet doen.
wil dus zeggen dat die upgrade gewoon problemen heeft denk ik, een propere 3.x install werkt op dezelfde xampp wel zonder probleem.
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:01
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 19:57
@sovainfo: heb al met verschillende instellingen gewerkt ( al veel manuals op het www gevolgd) , telkens met hetzelfde resultaat.
ik begin er eigenlijk een beetje de buik vol van te krijgen, het wil gewoon niet degelijk werken.
ik ga toch eens een testomgeving met drupal opzetten, als ik al mijn werk toch zou moeten herbeginnen in een nieuwe j3 omgeving kan ik ipv j3 ook in drupal herbeginnen.
het joomla dev team zou toch voor een betere upgrade mogelijkheid mogen zorgen.
als je op het www leest hoeveel problemen ermee zijn...
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:02
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 20:01
verwijderiing is trouwens via de manager gedaan , zoals vermeld in de manual.
zou dus ok moeten zijn.
probleem is eerder dat ie ze neit kan installeren denk ik.
dat zou wss een deel van de problemen oplossen en j3 de kans geven de boel verder te kuisen.
Bericht toegevoegd op 7 april 2015 om 20:03
Vorige bericht was op 7 april 2015 om 20:02
@rondeb:
dit is de eerste foutmelding die steeds terugkomt , ook in de kale j2.5.28 naar 3.x
1091 - Er deed zich een fout voor.
Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `mu672_users` DROP KEY `usertype`;
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8054
door
Welke xamp versie wordt gebruikt voor de lokale joomla site? Ik heb in verschillende forums gelezen dat 1.8.2 het beste werkt. Versie 1.8.3 geeft problemen.
Succes.
Succes.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8055
door
Suvel, ik gebruik de versie van xampp die nu bij hen te downloaden is.
Online bij one heb ik dezelfde resultaten
Online bij one heb ik dezelfde resultaten
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8056
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Upgrade problemen
Hallo Youri,
Ik lees dit
en dit lukt hier lokaal ook met Xammp en ook met Wamp server lokaal alleen daar wel de
max_execution_time hoger gezet ruim 300 en herstart.
Mag ik eens vragen met wat voor besturing systeem werk je dan zelf op je pc laptop Mac ,Windows ,Linux ?
en waar download die joomla versies om te testen?
Ik lees dit
Heel apart hoor ik heb gisteren namelijk om een Mamp server in windows 7 uit te testen lokaal dit ook geprobeerd begonnen met joomla 2.5.28 en die gaf zelf al na enige tijd aan dat hij een update had gevonden en nadat die geïnstalleerd was en cache opgeschoond kwam er weer een melding dat hij joomla 3.4.1 had gevonden en installatie verliep na enige tijd goed.net even in xampp een propere 2.5.28 geinstaleerd en deze naar 3.x geupgraded. zelfde problemen zelfde errors
en dit lukt hier lokaal ook met Xammp en ook met Wamp server lokaal alleen daar wel de
max_execution_time hoger gezet ruim 300 en herstart.
Mag ik eens vragen met wat voor besturing systeem werk je dan zelf op je pc laptop Mac ,Windows ,Linux ?
en waar download die joomla versies om te testen?
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8057
door
leen , vraag me af wat daar apart aan is?
meld enkel dat ook op een kale 2.5.28 dezelfde problemen komen en dat een 3 wel installeert.
lijkt me toch wel nuttig als info?
werk met linux debian en win 7.
heb het ook op win10 getest, zelfde probleem.
de joomla versies heb ik gedownload van de site van joomla zelf , ik gooi nooit een download weg.
meld enkel dat ook op een kale 2.5.28 dezelfde problemen komen en dat een 3 wel installeert.
lijkt me toch wel nuttig als info?
werk met linux debian en win 7.
heb het ook op win10 getest, zelfde probleem.
de joomla versies heb ik gedownload van de site van joomla zelf , ik gooi nooit een download weg.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 apr 2015 06:05 #8058
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Upgrade problemen
Hoi Youri ,
wat ik apart vind is dat je meld
Ik neem dus aan dat installeren 2.5.28 geen fout meldingen geeft maar zodra hij gaat upgrade de meldingen komen.
Vandaar dat ik dus zelf melde dat ik het hier paar keer zelf heb geprobeerd maar geen enkele fout melding kreeg dus mogelijk zit er toch een foutje of beschadiging in jou bewaarde downloads (optie Download hem eens van deze forum site om te testen)
wat ik apart vind is dat je meld
.dat is wel nuttige info .net even in xampp een propere 2.5.28 geinstaleerd en deze naar 3.x geupgraded.
zelfde problemen zelfde errors
Ik neem dus aan dat installeren 2.5.28 geen fout meldingen geeft maar zodra hij gaat upgrade de meldingen komen.
Vandaar dat ik dus zelf melde dat ik het hier paar keer zelf heb geprobeerd maar geen enkele fout melding kreeg dus mogelijk zit er toch een foutje of beschadiging in jou bewaarde downloads (optie Download hem eens van deze forum site om te testen)
lvda
Discussie gesloten.