Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla3.4.0 met firefox

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 mrt 2015 13:13 #8466 door Gast
Joomla3.4.0 met firefox werd gestart door Gast
Een rare fout of bug die zich op meerder plaatsen voordoet en al een paar weken.

Met Joomla versie 3.4.0 is het volgens mij begonnen maar waarschijnlijk al met 3.3.x

Beschrijving: Eerste waarneming met de opties knop om de default settings van artikelen en blogweergaves e.d. in te stellen die doet bij mij niets als ik als admin via firefox ben ingelogd in Chrome en IE werkt het wel gewoon.

Een nieuw artikel aanmaken als admin en super user status kan wel alleen als je op de knop opstaan of opstaan & sluiten klikt gebeurd er niets als je via firefox bent ingelogd ook hier weer in Chrome of IE werkt het wel. Als je een bestaand artikel of categorie aanpast kun je de wijzigingen wel gewoon opslaan.

Ik heb nog ergens ook een site die nog op 2.5.28 draait en daar werkt firefox wel normaal.

Wat doe ik niet goed of wat is hier aan de hand.:confused:
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
15 mrt 2015 13:13 #8467 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla3.4.0 met firefox
Hallo,

welkom hier op het forum :)

Via google kwam ik een paar keer de oplossing tegen dat je cache van firefox moet opschonen. Probeer dat dus eerst eens.

Succes ermee.

Groeten Ron.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 mrt 2015 13:13 #8468 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla3.4.0 met firefox
Hoi Ron,

Lost het probleem inderdaad voor een stukje op je kunt na het wissen van de cache van Firefox wel een nieuw artikel aanmaken en ook opslaan en dat kan ook nog als je voor een tweede keer als admin inlogd maar de 'Opties' knop rechts geeft nog steeds geen opties menu om de default settings aan te passen.

Overigens is het probleem op verschillende PC's helemaal gelijk en de instellingen van Firefox en alle opties zijn op al die PC's zeker niet hetzelfde.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 mrt 2015 13:13 #8469 door Gast
Ik gebruik zeker als admin een standaard template en wel ISIS maar ook al getest met HATHOR en daar werkt het ook niet en het probleem zit op alle websites met joomla 3.3.0 en 3.4.0 en niet als je joomla 2.5.28 nog gebruikt. En nogmaals alleen met FireFox en daarvan de laatste update al ben ik daar niet zeker omdat je deze knop in joomla niet dagelijks gebruikt.

De templates van de site zijn verschillend van verschillende bouwers maar daar zit het probleem niet.

Ik beheer op dit moment 10 Joomla sites al meerdere jaren dit even als achtergrond.

Bericht toegevoegd op 15 maart 2015 om 20:30
Vorige bericht was op 15 maart 2015 om 20:27

Hoi Marijke,

Getest met een andere editor dan JCE werkt het ook niet.
In JCE eerst CSS compressie uit daarna alleen JS compressie uit daarna beide uit allemaal geen effect.

mvg Jan

Bericht toegevoegd op 15 maart 2015 om 20:44
Vorige bericht was op 15 maart 2015 om 20:30

Ik heb het probleempje gevonden.

Als je lang moet zoeken is de oorzaak altijd een kleinigheid !

De Adblocker van firefox had ik al eens uitgezet maar dat hielp niets.

De REDIRECT CLEANER van FireFox is de oorzaak van dit probleem als je die uitzet werkt de ''Opties'' knop in alle menu's waar die staat weer gewoon.

Bedankt alle voor het meedenken.

mvg

Jan

P.S. Hoe zet je dit nu op Opgelost ?
Eigenlijk is het niet opgelost trouwens, het zou ook moeten werken als de ''redirect cleaner'' aan staat want dat deed het ook bij Joomla 2.5.28 en ouder en voor 3.3.0 werkte het ook daar ben ik zeker van.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 mrt 2015 13:13 #8470 door Gast
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik beheer zo'n 80 sites, dus dit is niet fijn. Voor mezelf niet zo erg, maar leg dat maar eens aan de klant uit. Het niet meer kunnen opslaan is plotseling ontstaan na de update, ik had niks gewijzigd in firefox en in de sites is behalve de update ook niks veranderd.
De truc van de redirect wissen werkte voor mij ook, maar ik moest even zoeken hoe ik dat deed en hoe ik het kon uitleggen aan de klanten die het firefox probleem hadden. Dit heb ik hen verteld:
"Ga in firefox naar "menu (bij mij drie horizontale streepjes rechts bovenaan, als je hier op klikt krijg je een pop-up) > Voorkeuren > Geavanceerd > Netwerk" nu zie je twee "nu wissen" knoppen rechts, klik op allebei en sluit de pop-up."

Bericht toegevoegd op 25 maart 2015 om 11:50
Vorige bericht was op 25 maart 2015 om 11:47

Ik heb ook wel eens 80000 tabbladen open staan, maar dit probleem heb ik nooit eerder gehad...
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena