Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Tags probleem na upgrade 3.4

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8680 door
Tags probleem na upgrade 3.4 werd gestart door
Hallo allen,

Ik heb zojuist een site voorzien van een upgrade naar 3.4 en nu lijkt het erop dat de tags niet meer naar behoren werken.

De tags worden op de site getoond via het menu-item 'Getagde items'.
- De paginakop wordt niet meer getoond (die je dus aangeeft bij menu > paginaweergave > paginakop)
- Vervolgens werd er een lijst met producten getoond die onder de tag vielen (met productfoto en tekst). Echter deze zijn ook niet meer zichtbaar, alleen de titel van het product.

Kan helaas geen live voorbeeld tonen, site is in ontwikkeling lokaal. Zie daarom schetsafbeelding:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8681 door
Beantwoord door in topic Tags probleem na upgrade 3.4
Had je dat via een override gedaan of werkte het via een override? Werkt het wel als je een standaard Joomla template gebruikt of werkte dat sowieso niet vanwege hierboven?
Krijg je php foutmeldingen als je de foutmeldingen in de global config op maximaal zet?
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8682 door
Bedankt voor je reactie.
- Geen override gedaan
- Standaard template aangezet, zelfde probleem: geen paginakop en geen 'introtekst / visual' bij tag
- Geen foutmelding bij foutmeldingen op maximaal
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8683 door
Ik heb gekeken en zag dat de page-heading ja/nee niet in de variabelen zit, dus doet ie niets, want het is onbekend wat er moet gebeuren en dan is het geen page-heading.
Kwam dit tegen op de issuetracker, dat met die page-heading zou dus na de volgende update opgelost moeten zijn: issues.joomla.org/tracker/joomla-cms/6274

Ik heb wat getest met de intro-image maar krijg hem idd niet tevoorschijn ondanks dat alles goed lijkt te zijn. Als je het eerste deel van deze test weghaalt (components/com_tags/views/tag/tmpl/default_items en als je het wilt gebruiken via een override):

[PHP]<?php if( ($this->params->get('tag_list_show_item_image', 1) == 1 ) && !empty($images->image_intro)) :?> [/PHP]dan doet hij het wel.
Ik weet eerlijk gezegd soms niet of ik de configuratie niet helemaal snap of dat het een bug is, in de database wordt het wel goed opgeslagen.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8684 door
Enigszins een geruststellend idee dat de paginakop bekend is en mogelijk bij de volgende update meegenomen wordt.

Wat heb je precies gedaan bij die intro image om deze te tonen? Ik snap niet helemaal wat je bedoeld namelijk (wat weghalen?).

Meest rare vind ik dan altijd: het heeft goed gewerkt. Wat heeft een developer gedaan om dit vervolgens 'niet werkend' te maken en niet te testen?

Bedankt voor je tijd en testen :)

Edit:
Ik zie zojuist dat de 'getagde items' pagina ook geen mooie URL meer heeft.
Normaal was het: assortiment/product/tagnaam
Nu is het: assortiment/product/tagnaam/2-tagnaam
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
05 mrt 2015 14:15 #8685 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Tags probleem na upgrade 3.4
Dus dan is dit topic afgehandeld! Mooi. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena