Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

HELP database kwijt!

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2015 17:29 #8771 door Gast
HELP database kwijt! werd gestart door Gast
Ik ben bezig met een tweede website. Hosting bij dezelfde provider.

Bij het aanmaken van een database voor website 2 heeft de provider gelijk ook voor website 1 een nieuwe database aangemaakt. Daarmee is de oude verloren gegaan.

Ben ik mijn database voor website 1 nu voorgoed kwijt? Of zou er nog een kopie of backup kunnen zijn?

Het bedrijf is alleen op werkdagen geopend, en alleen per mail bereikbaar (mijndomein). Vandaar mijn vraag aan jullie.

Ik heb zelf nooit een backup gemaakt (ja, heeeel stom).

Ingrid
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2015 17:29 #8772 door renem
Beantwoord door renem in topic HELP database kwijt!
Wat een prutsers zeg! Je hebt toch geen opdracht gegeven om voor website 1 de db te verwijderen?

Ik zou ze daarop aanspreken, en natuurlijk hebben ze een backup....of ze je willen helpen is een tweede. Met dit soort pricefighters heb ik al tijd mijn bedenkingen als het gaat om service ze moeten tenslotte ergens centen wegschrapen.

Succes!

(overigens snap ik het trouwens niet dat als je een nieuwe db aanmaakt de oude verloren zou moeten gaan logica ontgaat mij geheel)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2015 17:29 #8773 door Gast
Beantwoord door Gast in topic HELP database kwijt!
Bij mijndomein wordt niet zomaar een database definitief verwijderd. Als een gebruiker (eventueel per ongeluk) een database verwijderd is deze nog minimaal een maand terug te zetten via het controlpanel van mijndomein zelf.

Succes
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2015 17:29 #8774 door Gast
Beantwoord door Gast in topic HELP database kwijt!
levenskrachtig is je site ingrid !
goed te horen dat alles nu weer werkt
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
07 mrt 2015 17:29 #8775 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic HELP database kwijt!
Misschien is het handig om zelf per dag even een backup te maken met Akeeba backup, voor de zekerheid.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena