- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Meerdere joomla websites onder één domeinnaam
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
26 feb 2015 19:20 #8863
door Gast
Meerdere joomla websites onder één domeinnaam werd gestart door Gast
Hallo, ik ben bezig met het maken van een website op
www.annagerrits.com
Daarvoor heb ik via hosting2go joomla middels een webapp geinstalleerd.
Nu zou ik heel graag op hetzelfde webadres nog een website willen maken.
De huidige gaat dan over mijn eigen familie en die andere moet gaan over een andere familie, maar beiden moeten te bereiken zijn via www.annagerrits.com
Er komt dan een beginpagina waar bezoekers kunnen kiezen welke van de twee
ze willen bezoeken. Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen. Ik kan niet nogmaals joomla installeren via de webapp van mijn hostingprovider. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Daarvoor heb ik via hosting2go joomla middels een webapp geinstalleerd.
Nu zou ik heel graag op hetzelfde webadres nog een website willen maken.
De huidige gaat dan over mijn eigen familie en die andere moet gaan over een andere familie, maar beiden moeten te bereiken zijn via www.annagerrits.com
Er komt dan een beginpagina waar bezoekers kunnen kiezen welke van de twee
ze willen bezoeken. Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen. Ik kan niet nogmaals joomla installeren via de webapp van mijn hostingprovider. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Onderwerp is gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2015 19:20 #8864
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meerdere joomla websites onder één domeinnaam
als je een nieuwe map aanmaakt in de root van de server kun je daar weer een complete joomla site installeren die je kunt aanroepen vanuit een link op annagerrits.com
Je moet dan wel een extra database aanmaken. en ook moet je voldoende geheugenruimte hebben
Ad
Je moet dan wel een extra database aanmaken. en ook moet je voldoende geheugenruimte hebben
Ad
Onderwerp is gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2015 19:20 #8865
door Gast
En als de tabelnamen van de tweede joomla-insallatie een andere prefix hebben/krijgen zouden de tabellen van de twee joomlainstallatie ook nog in dezelfde database kunnen als je er maar 1 mag hebben.
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Admin
-
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 feb 2015 19:20 #8866
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Meerdere joomla websites onder één domeinnaam
Het zou toch ook in 1 website kunnen? Dan krijg je bv. op
www.annagerrits.com
de intropagina met keuze tussen de families en staan deze op:
www.annagerrits.com/familie1
www.annagerrits.com/familie2
Dat kan je via categorieën en menustructuur de artikelen indelen.
www.annagerrits.com/familie1
www.annagerrits.com/familie2
Dat kan je via categorieën en menustructuur de artikelen indelen.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Onderwerp is gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 feb 2015 19:20 #8867
door Robert
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Meerdere joomla websites onder één domeinnaam
Je kunt eens kijken naar het gratis Virtual Domains of een van de andere oplossingen:
extensions.joomla.org/category/core-enhancements/multiple-sites
Webontwikkelaar bij Yolknet
Onderwerp is gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2015 19:20 #8868
door Gast
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ben net terug van een paar dagen afwezigheid dus vandaar nu pas deze reactie. Betreffende Adje, ik heb volgens mij al meerdere databases.
Tenminste als de afbeelding bekijkt is dat toch zo? annagerrits.com/index.php/extra
Moet ik nu joomla 3x installeren op de databases anda, fokker en root? De root is dan de keuzepagina en die andere twee zijn dan de twee websites.
Wat het antwoord van hvdmeer betreft, als ik alles zou gaan verdelen in categorieën en artikelen dan zien beide websites er hetzelfde uit. Ik wilde deze beide graag een andere template geven.
Ik heb ook naar de adviezen van tigi en yolknet gekeken maar die lijken mij wel wat ingewikkelder vandaar dat ik hoop dat het zou kunnen zoals adje dat bedacht had.
Is dat een mogelijkheid of ik het niet mogelijke en/of verstandig 3x een joomla installatie te doen op éé domeinnaam?
Tenminste als de afbeelding bekijkt is dat toch zo? annagerrits.com/index.php/extra
Moet ik nu joomla 3x installeren op de databases anda, fokker en root? De root is dan de keuzepagina en die andere twee zijn dan de twee websites.
Wat het antwoord van hvdmeer betreft, als ik alles zou gaan verdelen in categorieën en artikelen dan zien beide websites er hetzelfde uit. Ik wilde deze beide graag een andere template geven.
Ik heb ook naar de adviezen van tigi en yolknet gekeken maar die lijken mij wel wat ingewikkelder vandaar dat ik hoop dat het zou kunnen zoals adje dat bedacht had.
Is dat een mogelijkheid of ik het niet mogelijke en/of verstandig 3x een joomla installatie te doen op éé domeinnaam?
Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Admin
-
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 feb 2015 19:20 #8869
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Meerdere joomla websites onder één domeinnaam
Je kan templates gewoon toewijzen dus voor elke familie een eigen template. Dan heb je in plaats van drie websites die je moet onderhouden (upgraden, backuppen) maar eentje.

Onderwerp is gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2015 19:20 #8870
door Gast
Vind het toch erg lastig om met categorien en menu's te werken.
Is mijn andere vraag niet een mogelijkheid? Dus via de webapp 3x een joomla installatie installeren in iedere database?
Is mijn andere vraag niet een mogelijkheid? Dus via de webapp 3x een joomla installatie installeren in iedere database?
Onderwerp is gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2015 19:20 #8871
door Gast
Dus alle huidige databases verwijderen, dan via de webapp van mijn hosting joomla installeren in de root. Daarna twee nieuwe databases aanmaken via Plesk. Op de hoofdpagina komen alleen twee afbeeldingen om bezoekers te laten kiezen welke website ze willen zien. Kan ik deze dan doorverwijzen naar de twee nieuwe databases vanuit joomla en kan ik dan wel voor beide een eigen template gebruiken?
Onderwerp is gesloten.