Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Probleem met menu's na upgrade naar 3.3

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 feb 2015 14:31 #9134 door Gast
Het probleem:
Wij hebben de website enkele weken geleden verhuisd naar een nieuwe provider en meteen geupdate van joomla 2.5 naar 3.3. Ik ben bang dat er ergens een fout in het joomla programma zit, het menu werkt niet helemaal goed. Dit menu is nog grotendeels hetzelfde sinds de update, het ligt volgens ons dus niet aan verkeerde instellingen.

We zien twee fouten die waarschijnlijk met elkaar verbonden zijn:

1) de urls zijn nu langer geworden.
Dit is het zelfde artikel op de nieuwe site:
www.zoetermeeractief.nl/toerist-info/nie...erstel-molen-de-hoop

En deze op de oude site (de site staat nog online, maar op een ander webadres):
www.zoetermeer-actief.nl/januari-2016/57...erstel-molen-de-hoop

Op de nieuwe site wordt het pad helemaal omgeleid via toerist info en nieuws. Daar staat ook een categorie januari, maar ik heb ook een extra menu gemaakt waar januari direct in de root staat. Voor de overstap ging het pad in de titel over die korte weg, nu neemt het de lange weg.

2) De menutoewijzing werkt niet meer helemaal goed. Daarmee kan je een module op een bepaalde pagina laten verschijnen. Ik heb bijv (voor de update) een module 'sportaanbod' gemaakt, die op alle pagina's met sportaanbieders moet verschijnen. Dat werkte in de oude site prima:
www.zoetermeer-actief.nl/sport/sportaanbod
(als je hier op atletiek klikt blijft de module in de linkerbalk netjes staan) Maar in de nieuwe site niet:
www.zoetermeeractief.nl/sport/sportaanbod
(hier verdwijnt de module als je op atletiek klikt)

Ik heb al: menu's en componenten geopend en gesaved en opnieuw opgebouwd, nieuw installatiepakket van joomla 3 via ftp over de oude gegevens heen gezet. Ook heb ik geprobeerd nieuwe modules aan te maken voor sportaanbod en een nieuw kort menu aan te maken, maar dit helpt allemaal niet. Het main menu heb ik nog niet overnieuw gemaakt omdat hier bijna 200 menu items in staan.

Ik heb wel heel veel menu items omdat het een nieuws site is en er elke maand nieuwe categorieën en menu items bij komen. Vandaar ook dat lange pad.

Ik heb niet heel veel verstand van programmeren of joomla, zou je een eventuele oplossing stap voor stap willen uitleggen?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 feb 2015 14:31 #9135 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleem met menu's na upgrade naar 3.3
Voor het eerste probleem zou ik eens kijken waar het artikel nu staat en/of er niet een ander menu item is gemaakt die naar de categorie verwijst. Bij deze www.zoetermeeractief.nl/toerist-info/nie...erstel-molen-de-hoop zie je namelijk een mooi randje om je menu item en die kan je blijven volgen.
In de andere website zie je die niet.

En voor die module zou ik toch nog eens rustig kijken of hij wel ingesteld staat op de juiste pagina's.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena