Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Foutmelding:Your host needs to use PHP 5.3.10 or higher to run this version of Joomla

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 feb 2015 09:53 #9178 door
Beste mensen,

Ik had een probleem bij het opwaarderen van J 2.5 naar 3.3.6.
Ondanks de juiste PHP versie, in dit geval 5.4.26, van de hosting kreeg ik toch de volgende foutmelding na de update:
Your host needs to use PHP 5.3.10 or higher to run this version of Joomla!

Ik gaf eerst de hosting de schuld maar toch bleek toch niet het geval te zijn. Zij ontdekten nl dat het gaat om een oud 1.7 bestandje dat nog in de installatie aanwezig bleek te zijn. De oplossing is te vinden via: forum.joomla.org/viewtopic.php?f=707&t=867155

In the folder mysite/administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql I found various entries of 1.7 updates.

I uninstalled them - ran the update and got an error again - but this time I entered the URL: administrator/index.php?option=com_installer&task=database.fix and VOILA!!!

Database structure is up to date!

So before upgrading 2.5.x to 3.x be sure to delete those old joomla 1.X sql files :-)

Misschien dat ik daar iemand mee op het spoor kan zetten mocht het probleem zich voordoen.
Dus voordat je update altijd kijken of in administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql oude 1.X bestanden staan en deze verwijderen!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena