- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
25 apr 2017 20:00 #12528
door Wim
J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen werd gestart door Wim
Wil ik direct de custom fields van Joomla 3.7 proberen - blijken álle tabjes bij artikelen verdwenen! Ook bij bestaande artikelen. Dus geen ‘Afbeeldingen en links’, geen ‘Opties’, geen ‘Publicatie’ enz. En dus al helemaal geen ‘Fields’.
Geprobeerd bij 2 sites, die verder helemaal up to date waren, maar bij beide zelfde probleem.
Is dit een blunderbug? Of heb ik pech?
Geprobeerd bij 2 sites, die verder helemaal up to date waren, maar bij beide zelfde probleem.
Is dit een blunderbug? Of heb ik pech?
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 apr 2017 04:54 #12533
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen
Heb je eventuele caching al verwijderd?
Heb je al een andere browser geprobeerd of het daar ook niet goed staat?
Heb je dit ook als je TinyMCE als editor instelt?
Gebruik je ook extensies die in de backend gebruikt worden?
Zie je ook een foutmelding als je web developer tools (of soortgelijk) gebruikt? (In Chrome op F12 drukken)
Heb je al een andere browser geprobeerd of het daar ook niet goed staat?
Heb je dit ook als je TinyMCE als editor instelt?
Gebruik je ook extensies die in de backend gebruikt worden?
Zie je ook een foutmelding als je web developer tools (of soortgelijk) gebruikt? (In Chrome op F12 drukken)
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
- BramWaas
-
- Gebruiker
-
- Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 apr 2017 07:10 #12537
door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen
Bij mij ontbraken alle tabjes en waren er meer lay-out fouten op 2 van de 3 websites die ik naar 3.7 heb gezet en alleen in safari op mijn vrij oude iPad op andere pc s was het wel goed in alle browsers.
Legen van alle mogelijke coaches en ook herstartprocedure in privemodus hielpen niet.
Uiteindelijk bij opties van artikelen / bewerkingsopties de optie "afbeeldingen en links beheergedeelte" aangezet en het probleem was opgelost. Bij de website waar het probleem niet voorkwam stond deze optie al aan.
Legen van alle mogelijke coaches en ook herstartprocedure in privemodus hielpen niet.
Uiteindelijk bij opties van artikelen / bewerkingsopties de optie "afbeeldingen en links beheergedeelte" aangezet en het probleem was opgelost. Bij de website waar het probleem niet voorkwam stond deze optie al aan.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 apr 2017 09:36 #12539
door Wim
Beantwoord door Wim in topic J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen
Boosdoener gevonden: extensie Advanced Poll
Maar enkele andere zaken zitten me niet lekker.
Na de update naar 3.7 kreeg ik deze melding:
“Fout tijdens het laden van component: com_fields, Component niet gevonden”
En bij ‘Wis cache’ zie ik (na opschonen!) onder meer deze regels:
JComponentHelper::load_lock
JLibraryHelper::loadLibraryjoomla_lock
cedc5edc469bd2a1c46bfa2f4b30b1c1_lock
En nog iets: nadat ik de boel had teruggezet naar J 365, Advanced Poll had verwijderd en J 37 opnieuw had geïnstalleerd, bleken de (eerder in J 3.7 aangemaakte) custom fields en de fieldsgroep gewoon nog te bestaan. Dat had niet gemoeten, lijkt me.
En ook dit: de plugin JComments blijkt een deprecated bepaling te hebben.
En misschien erger, ook de plugin editors-xtd, in /-/-/public_html/plugins/editors-xtd/pdf_btn/pdf_btn.php on line 24”
= = =
Update:
Bij mijn hoster had ik onlangs het caching-systeem Redis ingeschakeld (dat zou voor een snellere laadtijd kunnen zorgen, ofschoon die bij deze site al ca. 0,3 sec. was). Als ik Redis eerst uitschakel, en dan update, komen er geen lock-meldingen meer als ik kijk bij ‘Wis cache’.
Kijk, zo begint updaten en nieuwe dingen starten weer leuk te worden.
Maar enkele andere zaken zitten me niet lekker.
Na de update naar 3.7 kreeg ik deze melding:
“Fout tijdens het laden van component: com_fields, Component niet gevonden”
En bij ‘Wis cache’ zie ik (na opschonen!) onder meer deze regels:
JComponentHelper::load_lock
JLibraryHelper::loadLibraryjoomla_lock
cedc5edc469bd2a1c46bfa2f4b30b1c1_lock
En nog iets: nadat ik de boel had teruggezet naar J 365, Advanced Poll had verwijderd en J 37 opnieuw had geïnstalleerd, bleken de (eerder in J 3.7 aangemaakte) custom fields en de fieldsgroep gewoon nog te bestaan. Dat had niet gemoeten, lijkt me.
En ook dit: de plugin JComments blijkt een deprecated bepaling te hebben.
En misschien erger, ook de plugin editors-xtd, in /-/-/public_html/plugins/editors-xtd/pdf_btn/pdf_btn.php on line 24”
= = =
Update:
Bij mijn hoster had ik onlangs het caching-systeem Redis ingeschakeld (dat zou voor een snellere laadtijd kunnen zorgen, ofschoon die bij deze site al ca. 0,3 sec. was). Als ik Redis eerst uitschakel, en dan update, komen er geen lock-meldingen meer als ik kijk bij ‘Wis cache’.
Kijk, zo begint updaten en nieuwe dingen starten weer leuk te worden.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 apr 2017 16:38 #12560
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic J 3.7-bug?: geen tabjes meer bij artikelen
De hoster lijkt dus de oorzaak te zijn. Is je probleem nu afgehandeld?
Overigens, als de custom fields nog in de database zaten na het terug zetten van de backup dan is de 3.7 database blijkbaar niet verwijderd. De backup is dan dus niet goed hersteld.
Overigens, als de custom fields nog in de database zaten na het terug zetten van de backup dan is de 3.7 database blijkbaar niet verwijderd. De backup is dan dus niet goed hersteld.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 apr 2017 16:57 #12562
door Wim
@Hans, niet zozeer de hoster was de oorzaak, maar de hosting - ik had zelf de Redis-caching ingesteld. Ik heb hoster Neostrada overigens wel gemeld dat het tijdelijk uitschakelen van die caching nodig om om te updaten. Zo kunnen ze andere Joomlagebruikers van dienst zijn of waarschuwen.
Nadat ik eerst de oude 365-installatie had teruggezet, heb ik daar de custom fields verwijderd. (Was het niet zo dat 365 al de optie had om customfields aan te maken?) Daarna geupdatet, en toen de custom fields opnieuw aangemaakt. Alles klopt nu weer.
Nadat ik eerst de oude 365-installatie had teruggezet, heb ik daar de custom fields verwijderd. (Was het niet zo dat 365 al de optie had om customfields aan te maken?) Daarna geupdatet, en toen de custom fields opnieuw aangemaakt. Alles klopt nu weer.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 apr 2017 22:15 #12584
door Wim
Voor alle duidelijkheid: oorzaak van het probleem was de extensie Advanced Poll. Die zorgde ervoor dat de blauwe tabjes boven een artikel in backend niet meer zichtbaar waren.
Die specifieke caching (Redis) zorgde voor wat vraagtekens, overigens net als de plugin JComments.
Die specifieke caching (Redis) zorgde voor wat vraagtekens, overigens net als de plugin JComments.
Discussie gesloten.