Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Probleempje na update?

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 apr 2017 17:31 #12564 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleempje na update?
[mod] Ik heb het topic verplaatst naar de categorie backup en upgrade.

Over het algemeen is dit toch een probleem dat door cache wordt veroorzaakt.
Zowel de cache op de website als de browser kan het probleem zijn.
Sommige browsers zijn erg hardnekkig als het gaat om cache legen, probeer dat dus meerdere malen.
Wat je ook kan proberen is even een andere browser dan je normaal gesproken gebruikt nemen. Is het probleem dan opgelost dan is het zeker een kwestie van cache en moet je dus even goed de cache opschonen in je favoriete browser.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 apr 2017 18:39 #12569 door
Beantwoord door in topic Probleempje na update?
@Marijke
Ik werk standaard met Firefox en heb de betreffende site even benaderd in Microsoft Edge. Maar ook daar heb ik hetzelfde probleem.
De enige knop van het menu die werkt is de knop 'Versie', de andere knoppen doen helemaal niks. Ik vind het wel vreemd dat ik links onderin de tekstverwerker (JCE) een extra knop zie: POWr Plugins. Die heb ik in de andere sites niet in de editor. Kan dat de oorzaak zijn?
Ook geeft het systeem aan dat ik niet gerechtigd ben om vanuit de inhoudsopgave rechtstreeks artikelen te openen die voorzien zijn van een slotje.
Misschien moet ik de database maar loskoppelen en Joomla! opnieuw installeren voor deze site?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
26 apr 2017 18:39 #12570 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleempje na update?
Wat Marijke zegt. Als je normaal Chrome gebruikt is het verstandig om bij problemen even te schakelen naar bijvoorbeeld Firefox. Dit omdat Chrome een erg hardnekkige caching kan hebben. Je kan overigens deze ook uitschakelen door wanneer je op je website zit op F12 te drukken, daar in het zijmenu op Network te klikken en dan het vinkje Disable cache aan te vinken als dat nog niet het geval is.

Wanneer je dan een refresh doet moet in principe alle caching van Chrome omzeilt worden.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 apr 2017 18:57 #12571 door
Maar ik werk helemaal niet met Chrome.....
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
26 apr 2017 19:10 #12573 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleempje na update?
Aha, dit was meer voor het geval als je met Chrome werkt.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 apr 2017 21:23 #12575 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Probleempje na update?
Ik heb nog niet bevestigt gezien dat je de cache op de site zelf ook geleegd hebt. Dat kan met de ingebouwde functie maar je kan ook een extensie als cache cleaner van RegularLabs gebruiken (die het iets zorgvuldiger doet).

Het slotje is normaal gesproken een indicatie dat iemand anders het artikel geopend heeft of het bewerken van het artikel is niet op de juiste manier afgesloten. Het laatste kan natuurlijk in jouw situatie heel goed de oorzaak zijn aangezien je aangeeft dat de knoppen niet goed werken. Je kunt het slotje eraf krijgen door het artikel in te checken, rechtstreeks in de lijst per artikel of via het menu algemene check in, waar je meerdere uitgecheckte items kan in checken. Een superadministrator account heeft normaal gesproken alleen deze rechten. (ik weet niet of jouw account een superadmin is of niet)

Een fout kan ook van een extensie komen die de boel in de war stuurt. Je zou deze extensie tijdelijk kunnen uitschakelen in extensiebeheer om dat te testen. Daarvoor hoef je nog geen database lost te koppelen.
Ook kan je alle bestanden uit het Joomla pakket nemen (behalve de map installation) en die nogmaals alle Joomla bestanden op de server laten overschrijven zodat je ook zeker weet dat alles goed is overgekomen.
In extensiebeheer kan je nog checken of je database okay is, en onder ontdekken kijken of er bepaalde (core) extensies misschien niet goed geïnstalleerd zijn.

Wat je verder nog zou kunnen doen is de foutopsporing inschakelen, en kijken of er fouten worden weergegeven. Dit kan je doen in de algemene instellingen. Indien er fouten weergegeven worden zou je deze hier kunnen posten zodat we iets meer houvast hebben om erachter te komen wat er aan de hand is.

Ik hoop dat er iets bijzit waarmee je verder komt.

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
27 apr 2017 14:11 #12580 door
@Marijke
Heb de cache volledig opgeschoond.
Ik heb als SuperUser de algemene check-in gedaan, de slotjes verdwijnen, maar kan nog steeds niet een artikel bewerken; ik kan alleen maar in een ander scherm komen door het <-- van de browser te gebruiken. Vervolgens zie ik dat het slotje weer aanwezig is bij het betreffende artikel.

MAAR (!), ik ben nog even verder gegaan: wat blijkt, ik had - op zoek zijnde naar een mogelijkheid om een watermerk in een artikel te krijgen - een module geïnstalleerd t.w. POWr Watermark. Deze module installeerde ook een extra knop onderin de JCE tekstverwerker. Die module doet uiteindelijk niet wat ik wil en daarom heb ik deze zojuist gedeïnstalleerd en de cache nogmaals opgeschoond. Even uitgelogd en weer ingelogd en zie daar: ALLES FUNCTIONEERT WEER ZOALS HET HOORT!

Iedereen bedankt voor het meedenken! :D
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena