Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

500 - Serialization of 'Closure' is not allowed

• Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Lees meer
19 mei 2017 12:24 #12973 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic 500 - Serialization of 'Closure' is not allowed
Ik krijg overigens in de backend wel de volgende melding:

"We hebben gedetecteerd dat uw server gebruik maakt van PHP 5.5.38-1byte1 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan uw site naar PHP 5.6 of hoger te upgraden welke tenminste tot 2018-12-31 beveiligingsupdates zal ontvangen. Vraag uw hoster om PHP 5.6 of een latere versie de standaardversie voor uw site te maken. Schakel, als uw host al PHP 5.6 klaar is, PHP 5.6 in de hoofdmap van uw site en de 'administrator' map in – meestal kunt u dit zelf door middel van een hulpmiddel in uw hosting controlepaneel, maar het is het best om het uw hoster te vragen als u niet zeker bent."

Ik had PHP aanvankelijk op PHP 7.0 staan, maar vanwege de foutmelding (voorlopig) teruggezet naar PHP 5.5.

Ook deze PHP-aanpassing leidt niet tot wijzigingen in het probleem en de 0-foutmelding.

Meindert van Dijk

Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach | Ambassadeur van 'Heilzaam Groen'
Auteur van fotoboek 'Heilzame tuinen - Ziekenhuiskamer als vogelkijkhut'
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 mei 2017 12:31 #12974 door Meindert
Beantwoord door Meindert in topic 500 - Serialization of 'Closure' is not allowed
Ik overweeg om mijn recente backup van vóór mijn update naar Joomla 3.7.0/3.7.1 terug te zetten.

Ik zou het echter ook fijn vinden wanneer ik de oorzaak van mijn probleem zou kunnen achterhalen...

Meindert van Dijk

Discussie gesloten.
  • Margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 mei 2017 07:19 #12987 door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic 500 - Serialization of 'Closure' is not allowed
Je zult de oorzaak wel moeten achterhalen omdat de oudere versies niet veilig zijn! Ik zou PHP op 7.1 zetten (of 7.0) en dan alle zelf geïnstalleerde extensies even deactiveren. Als je dan geen foutmelding meer krijgt, dan weet je in ieder geval dat het aan een extensie ligt.
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 mei 2017 16:32 #12991 door Meindert
Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik heb de oorzaak vooralsnog niet kunnen achterhalen.

Ik heb inmiddels mijn backup teruggezet, PHP eerst nog even op 5.6 gezet en vervolgens Joomla geupgraad naar versie 3.7.1.
Alles lijkt nu goed te blijven werken.

Ik ga nu beginnen met het verhogen van de PHP-versie van 5.6 naar 7.0 en daarbij de tip van Margriet toepassen.

Met vriendelijke groet,
Meindert

Meindert van Dijk

Discussie gesloten.
  • jprpeters
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 mei 2017 19:08 #12992 door jprpeters
Beantwoord door jprpeters in topic 500 - Serialization of 'Closure' is not allowed
Ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van het bovenstaande heb ik gekeken wat mijn laatste extensie updates waren. Op localhost deze updates een voor een geïnstalleerd en het ging mis na de update van Akeeba Admin Tools. Daarna heb ik twee extensies van Akeeba Admin Tools verwijderd en toen was de website weer on-line.

Groet,

John Peters
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 mei 2017 20:55 #12994 door Meindert

Ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van het bovenstaande heb ik gekeken wat mijn laatste extensie updates waren. Op localhost deze updates een voor een geïnstalleerd en het ging mis na de update van Akeeba Admin Tools. Daarna heb ik twee extensies van Akeeba Admin Tools verwijderd en toen was de website weer on-line.

Groet,

John Peters

Hallo John,
Dank voor je reactie. Ik heb het uitgeprobeerd en het probleem was meteen opgelost!
Eerder had ik al geprobeerd om via Beheer de Admin Tools te deactiveren, maar dat loste niets op. Pas na het deïnstalleren kreeg mijn site zijn 'gewone gezicht' weer terug.

In elk geval iets om rekening mee te houden met m'n andere sites. Daar speelt het probleem (nog) niet.

Groet, Meindert van Dijk

PS: Op de Akeeba Admin Tools site staan vermoedelijke oorzaak en oplossing beschreven:
www.akeebabackup.com/support/admin-tools...la-3-7-1-update.html .

Meindert van Dijk

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena