Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Backup & SSL certificaat

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
29 jun 2017 12:19 #13598 door
Backup & SSL certificaat werd gestart door
Hoi,
Ik heb met akeeba een backup gemaakt van een website dat ik gekoppeld heb aan een webhosting pakket.
Nu wil ik deze backup naar een ander domein zetten in een ander (ge-upgradet) webhosting pakket.
Dat moet kunnen lijkt me. Echter ik vraag me af of de HTTPS site zonder meer is uit te rollen op een webhosting pakket waar ik nog geen SSL certificaat heb geimplementeerd. Mijn vraag : Moet ik dit eerst doen voor het nieuwe domein of zou ik de backup zo moeten kunnen uitrollen ?
Dank !
Gr
BB
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
29 jun 2017 20:50 #13603 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Backup & SSL certificaat
Nee dat gaat niet. In de configuration.php, htaccess en in de backend staat ingesteld dat de site HTTPS is. Als je de site op een http domein zet zal de site niet zichtbaar zijn en een foutmelding geven. Pas je de drie aan, dan is de site weer http en zal hij weer draaien. Vraag mij wel af waarom je van https naar http wilt en later weer https. Google even hoe een en ander ingestelt staat of check het volgende:

link
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jun 2017 09:59 #13616 door
Beantwoord door in topic Backup & SSL certificaat
Dat kan makkelijk, als je de akeeba backupfile via kickstart.php gaat installeren naar de nieuwe omgeving heb je ergens in laatste pagina de optie SSL uit te schakelen. Die staat namelijk aan in je huidige site, daar moet je dus wel even op letten met die installatie.

Je kan later als je een certificaat hebt geinstalleerd, SSL weer aanzetten via de Joomla backend (en .htaccess file)..
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jun 2017 19:10 #13637 door
Gasoline,
Top ! Dit is het inderdaad. Dank je.
Wat ik wel merk, nu ik dit gedaan heb en het werkt, is dat nogal wat extensies het niet meer doen.
Maar dat zal wellicht met versiemanagement te maken hebben.
Gr
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jun 2017 20:11 #13641 door

Gasoline,
Top ! Dit is het inderdaad. Dank je.
Wat ik wel merk, nu ik dit gedaan heb en het werkt, is dat nogal wat extensies het niet meer doen.
Maar dat zal wellicht met versiemanagement te maken hebben.
Gr

Dat kan aan diverse zaken liggen. Welke extensie(s) heb je problemen mee en wat is het probleem?
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jun 2017 20:18 #13642 door
Gasoline,
Het heeft niets met versies te maken, merk ik want ik heb de bronsite volledig bijgewerkt voor versies (zowel joomla als extensies), daarna opnieuwe gebackupped en vervolgens weer naar het nieuwe domein gezet.

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat dat komt omdat het nieuwe domein geen SSL certificaat heeft. Als ik namelijk op een willekeurige knop klik binnen Componenten->Flexicontact, dan krijg ik de melding :

Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend.

Zou dit kunnen ?

Gr
BB
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 jun 2017 20:49 #13645 door
Ik ken flexicontact niet maar denk dat de fout ergens anders zit.

Ik zou even je .htaccess file checken. Die kan nog wat foute instellingen hebben als je bij Akeeba niet heb aangeklikt ergens dat ie een schoon htaccess bestand moet neerzetten.

Je kan daarnaast even kijken bij SYSTEM > GLOBAL CHECK in of alles ingechecked is en caches legen.

Anders die Flexicontact opnieuw (over de oude) installeren.

Ik heb dit 10tallen keren gedaan (ook heen en weer van SSL naar non SSL) en nog nooit meegemaakt.
Code:
Waar zet je die nieuwe site neer, niet in een subdomein mag ik hopen. domeinnaam.nl/nieuwesite/
.

Ik neem aan dat je een backup hebt gemaakt via Akeeba, dan dat xxxx.jpa bestand hebt gekopieerd naar nieuwe omgeving plus kickstart.php (en oude bestanden daar eerst weggehaald hebt) en dan via domeinaam.nl/kickstart.php de nieuwe installatie?
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 jul 2017 21:31 #13658 door
Hoi, oude site overzetten zonder SSL en vervolgens nieuw SSL certificaat installeren voor nieuwe site deed wonderen. De extensies doen het dan weer. Kennelijk vereisen ze vanuit de oude situatie SSL.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 jul 2017 16:35 #13670 door

Hoi, oude site overzetten zonder SSL en vervolgens nieuw SSL certificaat installeren voor nieuwe site deed wonderen. De extensies doen het dan weer. Kennelijk vereisen ze vanuit de oude situatie SSL.

Fijn om te horen dat het weer werkt.
Stond er toch een harde verwijzing in .htaccess of ergens anders.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena