Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Update van 3.4.1 naar 3.7.5

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 aug 2017 19:18 #14370 door
Update van 3.4.1 naar 3.7.5 werd gestart door
Goedenavond,
Graag wil ik mijn eigen site: www.massagepraktijkoosterzee.nl updaten van 3.4.1 naar 3.7.5. Ik ben altijd huiverig geweest voor updates maar met de site van mn werk lijkt het goed te gaan.

Moet ik nog ergens rekening mee houden met een update van 3.4.1 naar 3.7.5 in 1 keer? Bij mijn man zijn website is het mis gegaan, de installatie is gestopt en geeft foutmeldingen iets met de installer meen ik en dat wil ik voorkomen.

Alvast bedankt en een fijne avond.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
23 aug 2017 04:43 #14372 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Update van 3.4.1 naar 3.7.5
Hoi Emma77. Het niet uitvoeren van updates is niet verstandig dus goed dat je dit nu wel doet.
Het komt namelijk ook voor dat er veiligheidsupdates uitkomen en jouw tot-nu-toe gebruikte versie mag ook al als onveilig bestempeld worden. Wat heb je liever, een gehackte website of een bijgewerkte website?

Wat een voorbeeld van wat er mis kan gaan is dat een template of extensie de update niet aankan omdat deze verouderd is. Handig is dan ook om de update eerst lokaal te testen (liefst met de zelfde PHP-versie), dan zie je of het updaten goed gaat en ook of er na de update problemen zijn.

In principe zou de Joomla! core zonder problemen geupdate kunnen worden van 3.4.1 naar 3.7.5. Maar zoals ik al aangaf, ik weet niet welke template en extensies je allemaal gebruikt, update je deze overigens wel of doe je helemaal geen updates op de website?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
23 aug 2017 13:08 #14389 door
Beantwoord door in topic Update van 3.4.1 naar 3.7.5
Ik heb nog veel te leren! :) is er ook goede documentatie voor Joomla 'lokaal draaien?' ik neem aan dat de site dan op je pc staat of zo?
Ik heb tot nu toe niks geupdate :( geen extensies en de site ook niet omdat ik bang was dat ik alles weer opnieuw kon maken en daar heb ik niet zomaar tijd voor :( Eens in de zoveel jaar maak ik weer een nieuwe site ;) Ik kan wel wat met HTML en CSS en heb ook wel wat javascript en php ervaring maar minimaal allemaal. mochten jullie tips hebben voor goede online tutorials waarin alles van joomla voorbij komt dan houd ik mij aanbevolen :)
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 aug 2017 07:16 #14400 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Update van 3.4.1 naar 3.7.5
Tips vraag je? Ok :-)
Tip 1: installeer een backup-extensie zoals Akeeba Backup. Voordat je begint met updates te installeren kun je het beste eerst een backup maken zodat je altijd terug kunt naar een werkende versie (mocht er iets mis gaan).
Tip 2: doe de update 's morgens. Je hostingpartij heeft als het goed is 's nachts een backup gemaakt van de server, waaronder jouw hostingpakket/website. Mocht er bij het updaten iets misgaan en je eigen backup werkt niet dan heeft je webhoster nog een backup. Als je het updaten 's avonds doet is de backup van de hoster bijna een dag oud en is er op een goed bezochte site veel veranderd.
Tip 3: als vervolg op tip 2 doe niet updaten in het weekend. Je hostingpartij is dan misschien niet bereikbaar of degene die een backup kan terugzetten is net een weekend vrij.
Tip 4: eerst je extensies updaten voordat je Joomla bijwerkt. De nieuwste versies van de extensies kunnen meestal overweg met oudere Joomla-versies. Maar de huidige versies kunnen niet altijd overweg met de nieuwste Joomla. Daarom eerst extensies bijwerken, zodat je daarna Joomla kunt updaten.

Meer informatie over updaten vind je op docs.joomla.org/J3.x:Updating_from_an_existing_version/nl

Mocht je vragen hebben of hulp neem gerust contact op (of stel je vragen in dit forum voor anderen met eenzelfde situatie). Ik kan me voorstellen dat het in het begin moeilijk is, maar ik help je graag verder. Niet updaten is - zoals Hans aangeeft - sowieso verkeerd.

Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 aug 2017 12:36 #14405 door
Hoi Hans,
Hartelijk dank :) kun je mij ook vertellen hoe je een site lokaal draait?
Tip 1 heb ik al geïnstalleerd maar bij mijn man ging het dus fout en toen hij de backup wou terugzetten kreeg hij nog meer foutmeldingen dus dat liep niet zo goed :( Het is hem uiteindelijk wel gelukt de site weer werkend te krijgen dus dat scheelt ;)
Ik ga alles eens goed lezen en mijn sites updaten.. fingers crossed!
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 aug 2017 12:36 #14406 door
Ik ben overigens super blij met dit forum/jullie :)
Bedankt.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 aug 2017 13:51 #14409 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Update van 3.4.1 naar 3.7.5
Bedankt voor het compliment Emma77.
En succes met de upgrade. Laat je weten of het is gelukt?

Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena