Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

vernieuwen website van 2.5 naar huidige versie *

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 nov 2017 14:43 #15595 door
Ik heb het beheer van een Joomla 2.5 website gekregen waar diverse programma's als redevent etc zijn ingebakken.
Het moest vooral gemakkelijk zijn. Denk bijv. ook aan de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord te verkrijgen.
Mijn hoofdvraag is:
Kan ik vanuit het backend een update naar de laatste versie van Joomla uitvoeren?
Of zitten hier te veel haken en ogen aan die voor een eenvoudige kenner levensgrote valkuilen zijn?
Het betreft een website voor een landelijke vereniging van ca 600 leden.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
19 nov 2017 16:08 #15596 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic vernieuwen website van 2.5 naar huidige versie *
Hallo Berend,

het is niet een simpele update van 2.5 naar de laatste versie van 3.8.x versie van Joomla!

Voordat je deze migratie uitvoert moet je eerst gaan checken of al je extensies geschikt zijn voor Joomla 3.8.x en eventueel update.
Wanneer een extensie dus niet meer werkt/verkrijgbaar is voor Joomla 3 dan moet je hem verwijderen.

Ook moet je gaan kijken voor een nieuwe template die geschikt is voor joomla 3 en dan ook responsieve is.
Natuurlijk kan je 2.5 joomla template nog wel werken in joomla 3 maar werkt hij dan ook goed zichtbaar op een smartphone.

Zelf zet ik altijd een kopie van de gehele site incl. database op subdomein en ga daar de migratie uitvoeren.

Hier wordt ook uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat docs.joomla.org/Joomla_2.5_to_3.x_Step_by_Step_Migration/nl

Een eventueel link van de site kan ons allen hier ook helpen ;)

Succes ermee.

groeten Ron

Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
21 nov 2017 05:44 #15602 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic vernieuwen website van 2.5 naar huidige versie *
Ik heb je topictitel even verduidelijkt. "Vernieuwen" zou bijvoorbeeld ook kunnen slaan op het opnieuw inladen van de website. ;)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Lees meer
13 dec 2017 19:44 #15802 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic vernieuwen website van 2.5 naar huidige versie *
Ben je hiermee inmiddels verder gekomen?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena