Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Probleem na terugzetten Akeeba backup

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 dec 2017 11:00 #15720 door
Beantwoord door in topic Probleem na terugzetten Akeeba backup
Die backup is van gisteren. Ik wilde namelijk een testomgeving maken van de live site.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
06 dec 2017 11:14 #15721 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Probleem na terugzetten Akeeba backup
Je zegt in je eerste bericht het onderstaande:

Het werkt niet meer in localhost, maar ook niet op de server van mijn hoster!

De online site werkt dus helemaal goed incl. inloggen backend. Maar wanneer je een back-up maakt van die site en deze plaatst in subdomein dan werkt login backend niet meer. Dit probleem doet zich ook voor op je localhost zeg je.

Dus het kan 2 dingen zijn.

1. Zoals Leen al melde kijk of de .htaccess boosdoener is desnoods staandaard htaccess.txt van joomla gebruiken.
2. Gebruik je misschien beveiliging-extensie op je site die probleem veroorzaakt.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 dec 2017 13:23 #15724 door
@Rondeb# Je vat het 100% goed samen. Ik zal kijken of de .htaccess de oorzaak is.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 dec 2017 15:25 #15725 door
Ik heb bovenstaande adviezen en aanwijzingen allemaal opgevolgd. Het haalt niks uit. Ik kom de backend niet in en ook in de frontend kan ik niet inloggen. Ik heb nu verschillende backupbestanden gebruikt (van 4/12 en van 3/12) en bij het terugzetten ook nog een keer geprobeerd met het vinkje weghalen bij vervanging van de htacces file door de originele van Joomla; het helpt me niet.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
06 dec 2017 15:38 #15726 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Probleem na terugzetten Akeeba backup
Hallo Piet,
Misschien vreemde vraag maar kan het zijn dat jou nieuwe laptop misschien met een
andere toetsindeling werkt ten op zichte van de oude ?
Dus dan misschien verkeerde speciaal leestekens bij paswoord
Heb je al eens geprobeerd als je local in xampp de back-up terug zet kan je volgens mij ook kiezen
om een nieuw wachtwoord te maken/kiezen / ingeven ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 dec 2017 16:47 #15727 door
@Leen
Nee, het toetsenbord is identiek. Bovendien gebruik ik een password zonder speciale leestekens. En ik heb inderdaad ook al geprobeerd bij het terugzetten op localhost met een geheel ander wachtwoord te werken (dat kun je immers opgeven bij het laatste scherm), maar ook dat geeft geen resultaat.
Je gaat op zo'n manier steeds vreemdere dingen bedenken. Wat ik nog kan proberen is de hele exercitie herhalen op een andere laptop en dan kijken wat er gebeurt. Als het dan goed werkt dan ben ik benieuwd waar het aan ligt dat het op de nagelnieuwe laptop niet werkt!
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
06 dec 2017 16:59 #15728 door Rondeb
Misschien proberen op een andere pc te testen? Zo kun je uitsluiten of het je pc is of toch wat anders!

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
07 dec 2017 07:39 #15729 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Probleem na terugzetten Akeeba backup
Hallo Piet,
Krijg je ook geen foutmeldingen ?
de site was toch niet omgezet naar htpps (denk het niet want dan zou er melding komen
onveilige site of zo iets.
Kan je in configuration.php in de website op xampp de
Code:
public $error_reporting = 'maximum';
zetten .
Verder is het vreemd dat je in xampp wel de akeeba backup kan uit pakken en installeren
dus dan zal het ook niet zo zijn dat je xampp moet starten (uitvoeren als administrator in windows 10)

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
07 dec 2017 11:10 #15730 door
Ik krijg geen enkele foutmelding. De site draait echter wel in SSL (https dus), maar dat kun je tijdens het terugzetten eventueel weer uitzetten.
Xampp draait in administrator-modus. Ik zal in het bestand configuration.php de door jou voorgestelde wijziging aanbrengen. Wat levert dit op?
Niets. Geen enkele foutmelding. Ik ga straks de hele exercitie herhalen op een andere laptop. Wordt vervolgd....
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
07 dec 2017 11:15 #15731 door Rondeb
Ik wil desnoods van je bestaande wel een akeeba backup op een subdomein bij mij plaatsen en kijken of het dan wel werkt.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena