- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Website niet zichtbaar na verhuizing
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
25 jan 2018 12:53 #16142
door
Website niet zichtbaar na verhuizing werd gestart door
Hallo allemaal,
Wij hebben het volgende probleem;
We hadden 2 websites onder 1 acccount, nu hebben we deze 2 domeinnamen gescheiden en voor beide een aparte hosting.
1 website heeft nu een nieuw joomla hosting pakket en hierop is een kale joomla voorgeinstalleerd. Via filezilla heb ik de gemaakte backup van de website teruggeplaatst en de bijbehorende database geimporteerd, echter wanneer ik naar de website ga blijft de kale joomla versie in beeld en niet onze eigen website. In configuration.php lijkt alles goed te staan.
Kan iemand mij vertellen waar het hier mis gaat?
Heb contact gehad met de hoster, en die ziet verder geen vreemde dingen maar kan me ook niet verder helpen helaas.
Wij hebben het volgende probleem;
We hadden 2 websites onder 1 acccount, nu hebben we deze 2 domeinnamen gescheiden en voor beide een aparte hosting.
1 website heeft nu een nieuw joomla hosting pakket en hierop is een kale joomla voorgeinstalleerd. Via filezilla heb ik de gemaakte backup van de website teruggeplaatst en de bijbehorende database geimporteerd, echter wanneer ik naar de website ga blijft de kale joomla versie in beeld en niet onze eigen website. In configuration.php lijkt alles goed te staan.
Kan iemand mij vertellen waar het hier mis gaat?
Heb contact gehad met de hoster, en die ziet verder geen vreemde dingen maar kan me ook niet verder helpen helaas.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
25 jan 2018 13:00 #16143
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
Het uploaden van een kale joomla was niet nodig geweest. Heb je alle bestanden overschreven?
Controleer je databasegegevens zoals die op de website staan nogmaals.
Controleer je databasegegevens zoals die op de website staan nogmaals.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
25 jan 2018 13:06 #16144
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
Misschien staat er een index.html, .htaccess o.i.d. op de site die reroute naar een andere plek, voordat de index.php van de site aangeroepen wordt?
www.reisverslagen.net
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 jan 2018 13:22 #16145
door
Beantwoord door in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
De kale joomla was al voorgeinstalleerd, heb daar niet echt bij nagedacht. Ben ook nog geen expert op dit gebied 
Ik heb van de site zoals hij draaide een kopie gemaakt via Filezilla en deze zojuist gekopieerd naar het nieuwe hostingpakket in de map
/webspace/siteapps/joomla-539582/htdocs op advies van de hoster.
Wat ik weet van de oude situatie is dat alles stond in de map /webspace/httpdocs/coursingmachinesholland.nl
Er staat een index.php en een index.html.old in de map? Ook een htaccess en een htaccess.txt?
Kan ik daarin wat vinden?

Ik heb van de site zoals hij draaide een kopie gemaakt via Filezilla en deze zojuist gekopieerd naar het nieuwe hostingpakket in de map
/webspace/siteapps/joomla-539582/htdocs op advies van de hoster.
Wat ik weet van de oude situatie is dat alles stond in de map /webspace/httpdocs/coursingmachinesholland.nl
Er staat een index.php en een index.html.old in de map? Ook een htaccess en een htaccess.txt?
Kan ik daarin wat vinden?
Discussie gesloten.
25 jan 2018 14:24 #16148
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
De site waar je een kopie van hebt staat die nog online? zo ja installeer
Akeeba Backup
en maak met deze extensie een Back-up.
Ga via ftp naar je oude site en ga naar administrator/components/com_akeeba/backup hier staat back-up .jpa file download deze naar je pc.
Verwijderen alle bestanden uit de root van je nieuwe site waar je nu problemen mee hebt.
Dan heb je een lege server/root en hier in plaats je de back-up van akeeba backup + kickstart.php
Maak nieuwe database aan.
Navigeer dan naar jouwsite.nl/kickstart.php en de rest spreekt voor zich
Succes ermee.
Groeten Ron
Ga via ftp naar je oude site en ga naar administrator/components/com_akeeba/backup hier staat back-up .jpa file download deze naar je pc.
Verwijderen alle bestanden uit de root van je nieuwe site waar je nu problemen mee hebt.
Dan heb je een lege server/root en hier in plaats je de back-up van akeeba backup + kickstart.php
Maak nieuwe database aan.
Navigeer dan naar jouwsite.nl/kickstart.php en de rest spreekt voor zich

Succes ermee.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 jan 2018 14:42 #16149
door
De oude site is helaas al offline
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 jan 2018 15:11 #16150
door
Voor zover ik kan zien komen alle gegevens in de configuratie.php overeen met de gegevens uit de database.
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
26 jan 2018 08:40 #16153
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
Ik weet niet wat je met offline bedoelt, maar normaliter kun je dan nog steeds gewoon inloggen en een backup maken (als ik dit zie: coursingmachinesholland.nl). Daarna het verhaal van Ron uitvoeren.De oude site is helaas al offline
www.reisverslagen.net
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jan 2018 21:50 #16158
door
De domeinnaam is losgekoppeld van een bestaand account. Met het nieuwe account hebben we ook een nieuw hostingpakket en deze is met een kale joomla opgeleverd. Ik had in de oude situatie een backup gemaakt met filezilla. Wanneer ik nu inlog is er dus niks meer te vinden van de oude site. Had het idee dat ik via filezilla de oude site en database zo weer terug kon plaatsen maar helaas...
Discussie gesloten.
26 jan 2018 21:55 #16159
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Website niet zichtbaar na verhuizing
De oude site stond dus op een andere hosting pakket begrijp ik. Is dit oude hosting pakket niet meer te benaderen? of heb je daarna alles verwijderd?
En het zelfde met database van oude site die kan je toch zo weer ophalen uit phpmyadmin? of ook verwijderd?
Groeten Ron
En het zelfde met database van oude site die kan je toch zo weer ophalen uit phpmyadmin? of ook verwijderd?
Groeten Ron
Discussie gesloten.