Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Joomla update meldingen werkt niet goed

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2018 17:41 #16598 door Gast
Hallo allemaal,
Ik heb meerdere Joomla websites en heb altijd erop vertrouwd te gaan upgraden wanneer ik een e-mail bericht krijn dat er een (Release News) nieuwe versie is. Ook open ik regelmatig de 'Control Panel' pagina om vast te stellen of de extensies en Joomla up to date zijn.
So far so good.

Vandaag kreeg ik een Release News bericht van een website dat ik moest upgraden van 3.8.5 naar 3.8.6. Meteen gedaan dus.

Omdat ik het vreemd vond maar van een website een bericht te krijgen, logde ik in op een andere en constateerde dat deze site draait op 3.8.3. De control pagina meldt niet dat er update behoefte is en het menu punt Extensions-Joomla Update zegt ook na het aanklikken van de knop Check for Updates : You already have the latest Joomla version, 3.8.3.

Hoe kan dat nou? Weet iemand hier iets van?Moet ik iets aanpassen aan mijn installatie?

Alle input is van harte welkom

Gert
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 mrt 2018 20:43 #16600 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla update meldingen werkt niet goed
Hallo,

het was wel altijd goed met deze site?

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mrt 2018 20:52 #16601 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla update meldingen werkt niet goed
Ja het was goed tot 3.8.3
Vanavond kreeg ik van andere websites wel een update bericht
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 mrt 2018 21:16 #16603 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla update meldingen werkt niet goed
Hoe het kan zou ik nu niet weten.

In het verleden heb ik het ook wel eens gehad en heb daarna handmatig Joomla geupdated en toen was het probleem weg.

Database repareren via backend joomla doet ook wel eens wonderen lees ik op het Engelse Joomla forum.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
14 mrt 2018 13:01 #16613 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Joomla update meldingen werkt niet goed
Er zijn een aantal plugins die ingeschakeld moeten zijn, zoals: Systeem - Joomla! Updatemelding en Snelkoppeling - Joomla! update bericht icoon
Dan zou je een bericht moeten krijgen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 mrt 2018 08:55 #16627 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla update meldingen werkt niet goed
Bedankt voor jullie input. Ik ben eruit gekomen door twee sites met elkaar te vergelijken. De Joomla update plugin stond wel goed. Op de niet werkende site vond ik de volgende update site entries bij beheer:
Update site for joomla file - update.joomla.org/core/list.xml
Update site for joomla file - update.joomla.org/jed/list.xml
Beide stonden uit. Overigens op de vergelijkingssite stonden deze twee dus niet.
De eerste heb ik aangezet en kon toen via component Joomla update de site gewoon updaten.

Wat de oorzaak geweest is, weet ik niet. De site die het probleem had heb ik al heel lang en heeft een lange geschiedenis van J1.5, 2.5 en 3.x. De site waarmee ik vergeleek is een verse Joomla installatie met weinig content en met maar 2 extra componenten.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena