- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Upgrade van 1.5.23 naar 3.x
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
11 jul 2016 13:03 #1718
door Gast
Upgrade van 1.5.23 naar 3.x werd gestart door Gast
Beste iedereen,
Ik heb net wat topics doorgelezen over het upgraden van 1.5.x naar versie 3.x
Ik sta voor hetzelfde traject met een site die ik net onder mijn hoede heb gekregen.
Maar los van de technische haken en ogen... wat doet dit met dingen als seo?
De huidige template is niet responsive... als ik een nieuwe template toepas als de inhoud ook gemigreerd is, gaat dat dan 'gelijk goed' of zitten daar ook nog allerlei risico's aan?
Of kan ik beter gewoon een nieuwe site bouwen en wat inhoud kopieren...
Ik heb net wat topics doorgelezen over het upgraden van 1.5.x naar versie 3.x
Ik sta voor hetzelfde traject met een site die ik net onder mijn hoede heb gekregen.
Maar los van de technische haken en ogen... wat doet dit met dingen als seo?
De huidige template is niet responsive... als ik een nieuwe template toepas als de inhoud ook gemigreerd is, gaat dat dan 'gelijk goed' of zitten daar ook nog allerlei risico's aan?
Of kan ik beter gewoon een nieuwe site bouwen en wat inhoud kopieren...
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
11 jul 2016 13:03 #1719
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Upgrade van 1.5.23 naar 3.x
Als er niet te veel inhoud is zou ik voor die laatste optie gaan.
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
11 jul 2016 13:03 #1720
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Upgrade van 1.5.23 naar 3.x
Je kan altijd nog met J2XML artikelen/categorieën/gebruikers/etc... exporteren en in een nieuwe installatie importeren. Dat zou ook kunnen helpen.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jul 2016 13:03 #1721
door Gast
Maar als je veel artikelen hebt is het wel makkelijker om dan J2XML te gebruiken om deze over te hevelen.
Beantwoord door Gast in topic Upgrade van 1.5.23 naar 3.x
Dat kan veel schelen maar hangt af van wat je allemaal doet. Als je de metadata en menu's hetzelfde houdt dan krijg je daarbij geen foutmeldingen. Maar door dat je een vernieuwde site gaat maken kan wel alles sneller worden en dat word tegenwoordig ook best belangrijk gevonden.Addesk;130170 schreef : Maar los van de technische haken en ogen... wat doet dit met dingen als seo?
Het enige risico wat ik kan bedenken is dat de positie's ander namen hebben als die in de huidige template. Maar je kan de huidige template natuurlijk ook opnieuw maken en dan gelijk responsief. Voor de bezoekers van de website verandert er dan weinig.Addesk;130170 schreef : De huidige template is niet responsive... als ik een nieuwe template toepas als de inhoud ook gemigreerd is, gaat dat dan 'gelijk goed' of zitten daar ook nog allerlei risico's aan?
Met de extensie om te helpen bij het upgraden van 1.5 via 2.5 naar 3.6 worden alleen de artikelen en gebruikers mee genomen. Er was nog iets wat J2XML mee nam maar dat weet ik even niet meer uit het blote hoofd. Dat betekent dat je zo wie zo de menu's weer zelf moet opbouwen want die nam die niet mee als ik het nog goed weet.Addesk;130170 schreef : Of kan ik beter gewoon een nieuwe site bouwen en wat inhoud kopieren...
Maar als je veel artikelen hebt is het wel makkelijker om dan J2XML te gebruiken om deze over te hevelen.
Discussie gesloten.